Førstegangskøber af andel, hvilket lån/bank skal jeg vælge, uden kautionist?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87435
    AnonymForfatter

    Hej alle I hjælpsomme mennesker..

    Jeg har laaaangt om længe fundet dn perfekte andelsbolig!!

    Jeg er første gangskøber og på SU det næste 1,1/2 år..

    Andelen er på 270.000+div omk. Ialt skal jeg låne ca 350.000.

    Hvilken lånetype er bedst for mig og hvilken bank tror I har den bedste pris/færreste omkostninger??

    Kan jeg låne de pengene uden kautionist tror I??

    Jeg har Danske Bank på nuværende tidspunkt.

    Håber I vil være så hjælpsomme med nogle svar hurtigst muligt!

    Mange tak!!!!!

    #108736
    AnonymForfatter

    Her er hvad du gør:

    Gå ned i Danske Bank og hør hvad de siger.
    Når vi ikke i øvrigt kender din økonomi er det jo svært at vurdere, men som udgangspunkt bør du jo få den bedste vurdering fra den bank som kender dig bedst. Når du har et svar fra banken kan du jo poste det her, og lade folket vurdere det.

    Der er ingen grund til at spekulere på hvilken bank der er “bedst". Det er noget man selv er med til at bestemme. Men i første omgang handler det for dig om at få vurderet

    1) om du vil have et fornuftigt budget i den tid du er på SU
    2) om bankens vurdering af dig som person vil give mulighed for lån uden pant

    #108738
    AnonymForfatter

    Mange gange tak for din hjælp og råd:o)
    Jeg har snakket med banken og sælger og vi er sammen ved at finde en rigtig god løsning. Så det tyder godt:o)
    To be continued..

    #108910
    AnonymForfatter

    Nu er det selvfølgelig lidt sent, men bortset fra at de kender denne kunde, så er Danske Bank ikke en af dem der er fremme i skoene hvad andelslån angår og det kan godt være en dyr fornøjelse at optage lånet der. Internetbankenerne er langt bedre til at håndtere lige præcis andelslånene og jeg har hørt meget godt fra medstuderende der har lånt penge dér. De er især glade for at man ikke ser ‘ned’ på dem fordi de er studerende. Jeg taler her for Skandiabank og måske især Basisbank..

    #108914
    AnonymForfatter

    Hvordan gik det, fik du din andel?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.