Afskrivning af gælds til forbrugslån ved indfrielse….?

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Indlæg
  • #200852
    AnonymForfatter

    Test, du har desværre ikke helt forstået det. Gældssanering sker via Skifteretten efter helt klare regler. Her skal man afvikle gælden med det man kan, typisk over 5 år og der er helt klare regler for hvordan indtægt, udgifter og rådighedsbeløb skal opgøres.

    Det Scorpiokfyn spørger om er, om en bank kan tænkes at gå med til kun at modtage 300 tkr. ud af et tilgodehavende på 450 tkr. Det har jeg svaret på i mit indlæg af 25.8.

    #200868
    testForfatter

    citat fra skropifyr “De 300.000 har jeg, så det skal du ikke bekymre dig om"

    så metais der ikke har skrevet noget den 25.8, hvis man har 300.000 ud af en gæld på 450.000 virker det usansynligt at man kan overholde kravne for gældsanereing via skifteretten eller friviligt via banken.

    faktisk er det tæt på at man kan dømmes for sinvdel hvis man foregiver manglede betalingsevne hvorefter man placere 300.000 kr i kontanter på bordret.

    og hvis man kunne det ville banken da godt nok fremstå som fjolser

    så N mastis. hvis man overholder de af dig oplistede krav til rådighedsbeløb kan man så opnå gældsnaring med en formue på 300.000 og en gæld på 450.000? Er 150.000 en håbløs gæld?

    #200870
    AnonymForfatter

    Til Test

    den 25.8.skrev jeg “Så hvis du blot ønsker at få nedbragt størrelsen på din gæld til PI, men ellers er, eller ved en omlægning af dine udgifter/forbrug vil blive, i stand til at afvikle gælden over en årrække, kan du glemme alt om en frivillig akkord med PI" Dette svar gælder naturligvis også hvis spørgeren har aktiver, f.eks. penge stående i andre PI.

    Hovedreglen for såvel offentlig gældssanering som frivillig akkord er, at ansøger har realiseret sine værdier/aktiver.

    Men det oprindelige spørgsmål lød, om et PI kan tænkes at gå med til at modtage 300 tkr. til fuld og endelig afgørelse af et tilgodehavende på 450 tkr. Det spørgsmål er besvaret i mit indlæg af 25.8.

    Og spørgerens oplysning skal næppe forstås sådan, at han personlig har 300 tkr., men kan fremskaffe et sådant beløb, f.eks. via familielån, arveforskud eller lån i andet PI, evt. med kaution af familiemedlemmer – og noget sådant er absolut ikke usædvanligt i forbindelse med en akkord.

    #200878
    testForfatter

    Af en eller anden grund kan jeg ikke se noget indlæg af 25.8

    Så hvis man holder 300 kkr i skuffen kan man spare 150 kkr på sin gæld. Ja så synes jeg banken fremstår som et fjols’s.

    Kalde det forskud på arv eller familien lån. Personligt havde jeg ikke fantasi til at tro banken var naiv.

    I øvrigt er et forbrugslån på 450 vel ikke engang usædvanligt højt og da på ingen måde en håbløs gæld

    #200882
    MichaelForfatter

    Det er slet ingen grund til at bringe gældssanering ind i diskussion for loven er sådan set klar: Forbrugsgæld saneres ikke

    Trådstarter har ét og kun ét fornuftigt valg nemlig at betale gælden fuldt ud. Alle andre såkaldte muligheder fører til inkasso, RKI, fogedret og fratagelse af enhver mulighed for at eje noget som helst resten af livet. Hvis man synes det er attraktivt jamen så god fornøjelse da.

    #200936
    HalliHalloForfatter

    Hvis nu spørgeren har flere kreditorer er der så andre regler?

    Jeg mener: Kan man gennemføre en frivillig akkord, hvis de ikke alle giver accept til forslaget?

    Jeg håber bankmanden kan svare på det?

    Tak på forhånd!

    #200938
    HalliHalloForfatter

    Ikke nødvendigvis bankmanden, andre må da også gerne give sit besyv med.

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.