Er du registreret i RKI og har problemer med at oprette en lønkonto?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 49 i alt)
  • Indlæg
  • #108788
    AnonymForfatter

    Hvad menes der når I siger lønkonto?

    Jeg har gennem årene været ansat i en del forskellige danske banker og har aldrig oplevet at loven ikke bliver fulgt – at alle kan oprette en indlånskonto – altså en konto hvor du kan sætte penge (eks. løn) ind og trække dem ud igen efter behov – ved kassen vel at mærke (det kræver selvfølgelig at pågældende bank har en sådan).

    Det som ingen banker jeg kender tilbyder kunder der står registreret i RKI er betalingskort (Dankort, Visa, Mastercard osv. osv.)

    Disse kort kan overtrækkes og den mulighed ønsker bankerne ikke at give en person som i forvejen har bevist at vedkommende ikke formår at overholde en betalingsaftale. (og jeg ved godt der er 1000 forskellige gode grunde til at man er havnet i RKI).

    Jeg synes ikke bankerne kan klandres for dette, netop fordi (som det også er nævnt tidligere) at banker er private virksomheder sat i verden for at tjene penge – banker har ikke socialt ansvar.

    #108790
    AnonymForfatter

    Hej Torben

    Det jeg efterspurgte, var én, der havde oplevet at blive afvist i bankerne alene fordi vedkommende var registreret i RKI.

    Vedkommende var altså blevet nægtet en helt almindelig indlånskonto uden dankort eller checkhæfte.
    En konto der gør det muligt at få udbetalt løn eller offentlige ydelser til en konto i et pengeinstitut og hæve fra kontoen enten ved henvendelse i kassen eller på et hævekort.

    Jeg har fået flere henvendelser og har netop afsluttet min artikel, der omhandler disse lovovertrædelser.

    Jeg vil i begyndelen af det nye år placere et link her på debatten, der henviser til min artikel.

    Mvh Rasmus Jakobsen

    #108792
    AnonymForfatter

    Hej Rasmus

    Tak for de supplerende oplysninger.

    Sådanne handlinger fortjener i høj grad at blive belyst da det helt klart er lovstridigt.

    #109006
    AnonymForfatter

    Hej jeg har op levet det godt nok for mange år siden, og siden har jeg valgt at blive i min nuværende bank, banken der afviste mig var jyske bank… du er velkommen til at kontakte mig med henblik på en mere præcis forklaring….

    #109008
    AnonymForfatter

    du antager at alt rki er misligholdte lån sømand????

    #109010
    AnonymForfatter

    citat: “og jeg ved godt der er 1000 forskellige gode grunde til at man er havnet i RKI"

    #109012
    AnonymForfatter

    Somregel er det vel nærmere 1000 forskellige dårlige grunde 😉

    #115696
    AnonymForfatter

    syndes det er irriterne hvis man er i rki og og ikke kan låne penegne så kan ikke kan betale af på det.

    #115984
    AnonymForfatter

    I forbindelse med dit ? vedr. om jeg har problemer med at oprette en lønkonto, da jeg er reg. i Rki. ja

    #117174
    AnonymForfatter

    Jeg ved at Certus CSD hjælper med at etablerer konti til private i udlandet. Både i og uden for EU. De er efter hvad jeg har hørt ret stærke op Dubai banker. http://www.certuscorporateservice.com

    Svendsen

    #118256
    AnonymForfatter

    Ang. anonyms link, så er det – som jeg læser det – et tilbud om at prette en konto for dig under dække af dit off-shore selskab…

    Man faktisk har jeg spekuleret på om jeg som hjemvendene udlandsdansker kan beholde mine udenlandske bankkonti, el. evt. kun én. Skal man så selv sørge for at oplyse til skattevæsenet, eller skal banken påtage sig at sende oplysninger til det danske skattevæsen?

    Jeg har ikke besluttet om der overhovedet er nogen idé i det, renten er ok: ca. 4% på opsparing, der frit kan flyttes via web bank. Overførsler til udenlandske banker er gratis, selv om der selvfølgelig tabes lidt i en højere kurs fra euro til dk.kr.

    Men jeg spekulerede for det første på om der er noget ulovligt i det?

    Vh,
    Henriette

    #118258
    AnonymForfatter

    ei rasmus.
    jeg er registeret i RKI og det er træls de ikke forstår man har brug for dem og komme af med pengene til RKI, det ville jo gøre det hele noget nemmer.

    Hilsen rikke

    #118280
    AnonymForfatter

    naf9 > Du kan sagtens have konti i udlandet – så mange du vil. Du skal selv skrive renteindtægter på selvangivelsen. Umiddelbart kender Skat nemlig ikke disse tal. Skat laver dog et målrettet arbejde med at finde så mange af dem som muligt.

    4% på opsparing er ikke overvældende. Og så har du vel også en valutarisiko.

    #118316
    AnonymForfatter

    Tak for oplysningerne.

    Nej, det er ikke en super-god idé, det kan jeg godt se. Det var mere rent psykologisk, at det kunne være rart at spare lidt ekstra et sted hvor det var lidt længere væk…

    Euro og valuta går lidt op og ned, men i pricippet er den dk.kr. jo bundet til euroen, så derfor tænkte jeg at der ikke kunne ske det store.

    #118684
    AnonymForfatter

    Jeg kan godt undre mig over fordømmende visse personer kan være. Det er ikke alle der er født med en sølvske i munden, og alle har ikke de samme muligheder her i livet. Jeg håber for alle der er havnet i RKI at I må få mere held med økonomien fremover. Man skal ikke dunke sig selv oven i hovedet af den grund. Det er bare og kæmpe videre og lære af tidligere erfaringer, så skal man nok få styr på økonomien.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 49 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.