Skat på aldersopsparing ved flyt til udlandet

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Joakim_82Forfatter
    Indlæg
  • #93830
    Joakim_82Forfatter

    Som jeg har forstået det, så skal vi ikke betale skat af aldersopsparingen når den udbetales.
    SKAT skriver selv: “Fra og med 2013 er reglerne dog ændret for kapitalpension, hvorefter du betaler skat af beløbet, inden du indbetaler på ordningen (aldersopsparing/alderspension/supplerende engangssum)"

    Men mon det også gælder hvis man til den tid ikke er skattepligtig i DK? Jeg tænker på at afkastet på denne opsparing jo er lempeligere beskattet i forhold til frie midler – og SKAT har det med at være ret nidkære når det gælder 🙁

    Nogen bud – evt. bud til hvor/hvordan man kan få det afklaret helt præcist?

    #200608
    HalliHalloForfatter

    Det er godt nok Jet45s gebet, men hvorfor skulle du pludselig betale skat af beløbet, hvis du på udbetalingstidspunktet bor i udlandet, når du ikke har haft fradrag?

    PAL-skat slipper du for fra den dato du opgiver din danske bopæl, men måske du så skal betale en lignende skat i bopælslandet, som man gør i Sverige.

    Hvis du vil være hel sikker, så ringe lige til SKAT.

    #200658
    Mikey 68Forfatter

    Jeg tænkte blot at afkastet har været lempeligt beskattet pga PAL skatten, så kunne sagtens forestille mig SKAT ville kompenseres for det 🙁

    Ringer man bare og spørger eller hvordan foregår det hvis man vil være sikker – vil jo helst have noget på skrift fra de banditter…

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.