Danske Bank nægter at hjælpe

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Indlæg
  • #200552
    Mr RForfatter

    Du har ingen mulighed for at klage.

    Du bliver nød til at søge andre veje.

    #200554
    testForfatter

    Nå ok trode at lektioner var en af de bedste måde at blive færdig med et studie på.

    #200558
    AnonymForfatter

    Hej Maria,
    Banken har ret. Du skal tage dine forældre med til møde i banken – så er der bedre mulighed for at løse din situation.
    Jeg har selv som far deltaget i et sådan møde – og naturligvis måtte jeg kautionere – som bevis for, at jeg troede på mit afkom. Vi fik en fair løsning i vores bank.
    Vær positiv over for banken – drop talen om et gebyr på 100,- kr.- fokus på en brugbar løsning på dine økonomiske problemer.

    #200560
    PD 99Forfatter

    Det er ikke en banks opgave at “hjælpe jf. overskriften.

    Hvad siger trådstarter til tidligere forslag om at “tage et sabbat år, arbejde 60 timer om ugen og spare op til resten af din uddannelse"?

    Det er måske hårdt, men det virker.

    #200596
    pppedeForfatter

    Jeg nægter at tro på, at banken hellere vil sende dig til inkasso end at løse sagen med fordel for begge parter. Du har altså fået fat i en forskruet filialdirektør. Henvend dig til DB på facebook eller send en klage via danskebank.dk. Præsenter din sag på en saglig måde og hav styr på din økonomi.

    #200598
    Mr RForfatter

    Eller mere sandsynligt. Vedkommende har fået 1 mil chancer og nu har banken sat foden for døren.

    #200612
    HalliHalloForfatter

    Hvis ikke du kan leje lejligheden ud og flytte ind i noget billigere, evt. dele lejligheden med en bekendt eller anden studerende, så må du nok aflevere nøglen nede i banken, samtidig med at du erklærer dig insolvent.

    Jeg går selvfølgelig ud fra at alle sten er vendt for at kunne blive boende, men undrer mig også over at banken ikke vil hæve kreditten indtil du sikkert om kort tid er færdig med din uddannelse (Går ud fra fra at du ikke er en såkaldt evighedsstudent).

    #200618
    Per TorpForfatter

    Jeg har ikke lige læst alle indlæg i denne tråd. Har du overvejet at søge om orlov fra dit studie. Det kunne man da jeg studerede. Det kunne give dig muligheden for at arbejde fuld tid og få skrabet nogle penge sammen til renterne. Ved ikke hvordan reglerne med su og orlov er i dag. Hvis du f.eks. søger om orlov i et år kan du måske få sparet nok op til at du kan få færdiggjort dit studie.

    #200626
    AnonymForfatter

    Tak for alle svar indtil videre –

    Jeg har det seneste år lejet min lejlighed ud, men ikke til en pris, der dækker alle mine udgifter til lejligheden, da det ikke er lovligt. Men lidt har det da hjulpet.
    Jeg tog sabbat fra studiet forrige år, netop for at få luft i økonomien og spare lidt penge sammen- Desværre har det været begrænset, hvor meget jeg kunne spare sammen, da jeg jo stadig havde store udgifter til lejligheden hver måned. Men det er stadig en god mulighed.
    “Problemet" er dog, at jeg er gravid og skal være mor til januar. Jeg tager derfor et halvt års orlov fra studiet, hvor jeg så får fødsels-SU (svarer til alm SU).
    Igen: jeg har ikke mulighed for, at få hjælp fra mine forældre.

    Jeg undrer mig også meget over, at banken hellere vil sende mig til inkasso, i stedet for at finde en løsing, hvor jeg stadig ville kunne betale mine renter (og evt afdrag)- det burde da være i deres interesse?

    Jeg har, som sagt, altid haft styr på mine pengesager og altid betalt mine ting til tiden. Men nu kan jeg ikke mere.

    Jeg flere ansøgninger ude til andre banker og håber, at en af dem er interesseret i at have mig som kunde. Desværre er jeg tidligere blevet afvist, pga min lejligheds ringe værdi.

    Men jeg sætter pris på jeres råd og kommentarer – bliv endelig ved 🙂

    Mr R: Du tager meget fejl.

    #200628
    MichaelForfatter

    Der er ingen grund til at spørge andre banker. En bank der vil låne dig 500K til en lejlighed der kun er 200K værd findes ganske enkelt ikke.

    #200630
    AnonymForfatter

    Du er tekniks insolvent og er desuden gravid og har udsigt til dårlig økonomi i en årrække fremover.

    Banken må derfor gøre op med sig selv om det vil likviderer dig nu og få dig erklæret konkurs og så plukke dig for restgæld de næste 10-20 år, eller om de vil nedsætte renten og prøve at ride stormen af.

    Når du også skal føde og kun har en indtægt dvs. ingen far som bidrager synderligt, stor gæld og minimal indtægt i årende fremover, ja så kan jeg godt forstår at banken vil overveje likvidering.

    Du har valgt at sætte dine udgifter for højt, købe for dyrt og få barn for tidligt, altså en perlerække af uhensigtsmæssige valg set fra bankens side.

    Når det er sagt, vil en godt bank, finde en passende løsning med enten nedsættelse af rente eller afdragsfrihed af rente i en periode, så I kan bevare et godt bank forhold – men det lyder ikke til at DB har tænkt sig at gøre det.

    #200634
    testForfatter

    Og hvor er den stolte far i den her sag eller fralægger sædbanken sig også ansvaret?

    Jo mere jeg læser din indlæg mariajep jo mere Tror jeg at halihalo har ret i at dit indlæg er opdigtet. Måske er det arktisk halihalo der har startet den her tråd.

    Du er kort sagt selvforskyldt i vanskeligheder og det er ikke bankens skyld

Viser 12 indlæg - 16 til 27 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.