Danske Bank nægter at hjælpe

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93827
    AnonymForfatter

    Jeg har brug for hjælp!
    Jeg er studerende med en andelsboligkredit i Danske Bank på 500.000- Jeg købte min andelslejlig i 2008 og nu er den selvfølgelig faldet i værdi til ca 200.000. I takt med at værdien er faldet, har Danske Bank ladet renten på min kredit stige. I starten betalte jeg ca 6000 kr i kvartalet i renten, men nu er jeg oppe at betale 11000 kr. Jeg kan ikke følge med længere. Jeg henvendte mig til banken i maj 2013 og forklarede, at jeg ikke kunne betale de høje renter. Jeg indsendte budget og foreslog en nedsættelse på renten, således at de fortsat ville kunne få penge fra mig og jeg fortsat kunne leve. Der skete intet andet, end at min rådgiver lige ville kigge på og han blev ved med at spørge og få svar på de samme ting. Han blev ved med at forklare, at jeg er i en høj risikogruppe og derfor skal mine renter være høje. Jeg blev ved med at forklare, at jeg ikke var i stand til at betale de høje renter. Da der skulle betales renter i juli måned gik min andelsboligkredit i minus, da jeg jo ikke havde pengene. Danske Bank nåede at sende to rykkere til mig, hvori de gjorde opmærksom på, at jeg var i overtræk (hvilket, jeg havde varslet til dem, at jeg ville være) og at jeg skulle betale 100 kr i rykkergebyr. Samtidig overførte mine sidste penge fra min lønkonto til andelsboligkreditten, således at jeg nu har 0 kr at leve for frem til den 1. september.

    Jeg kontaktede min rådgiver og spurgte om de ikke ville hjælpe, da jeg er så hårdt presset og foreslog igen en rentenedsættelse, så jeg kunne følge med.