nedsparringslån

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87432
    AnonymForfatter

    Jeg vil godt spørge om,det er en dum ide at jeg har lånt 1.000.00kr i min betalte lejlighed,og lånet er selvfølgelig et nedparringslån som jeg har i boligen,som skrevet er betalt.Men min uvidenhed i alt det der omkring lån -bank,er for mig sort tale.MEN-Men jeg har altså været inde på nettet og prøvet at forstå hvad der foregår,det siger mig bare ikke så meget,nu er det sådan at jeg har et variabel lån,og jeg får udbetalt 2.000.kr om månede,jeg skal jo også lige fortælle at lånet er et 30 årring.Jeg er idag 61 år,og et år går jeg på efterløn,min nuværende indkomst er ca.250.000kr.Kan jeg tillade mig at købe en ny bil,eller få lavet mit køkken om,til ca.75.000kr????uden at jeg bare resten af de mange år,bare skal betale renter

    #109520
    AnonymForfatter

    Nu ved jeg ikke rigtigt om det er et lån på 1.000,00 100.000 eller 1.000.000 og du er også lidt sparsommelig med de andre oplysninger, men generelt om nedsparing:
    Nedsparing vil sige at ‘spise af formuen’. Samtidig bliver din ‘husleje’ dyrere, idet du nu igen skal til at betale terminer. Og hvis det medfører at du er ‘totalt blanket af’ som 110-årig, ja så kan du vel sige ‘og hvad så?’. Jeg ved heller ikke om dit pengebehov om 30 år vil overstige pensionen. Personligt regner jeg med at min formue skal række ca. til jeg bliver 80 – men min kone har også en OK arbejdsmarkedspension, så ialt kan vi vel klare et begrænset behov hvis vi skulle være friske efter de 80.

    Du undgår nok ikke at skulle betale renter frem til den dag du sælger lejligheden (eller dør, hvis det sker først). Er det så slemt? De fleste der bor i ejerbolig betaler renter. Du betaler forhåbentlig ikke renter af en større del af lånet end det du har udnyttet. Om 30 år ikke er en lidt lang periode for dig at overskue er så spørgsmålet. Jeg ville nok have valgt kun at aftale et mindre beløb til udbetaling over en kortere periode.

    Renteniveau og din private økonomi kan jeg jo ikke sige noget om. Har du brug for 75.000 nu (udover de 250.000), så må du jo snakke med långiver om mulighederne. Prøv osse at aliere dig med en i din familie/omgangskreds, der har lidt mere indsigt, for at ‘lytte med’.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.