Udfri forbrugslån ?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93816
    AnonymForfatter

    Hej

    Vi har et forbrugslån med resterende 110.000 kr til en rente på 10,25% og et andelpriotet lån på ca 18.000 kr til omkring 6.8% (mener jeg)

    Ville det være klogt at udfri det lån med et forbrugslån ho s fx. GE Moneybank eller er der nogle “pitfalls" man kan risikere at havne i?

    #200350
    MichaelForfatter

    Ikke andet end at GE med 99,99% sandsynlighed ikke kan tilbyde en lavere rente end jeres nuværende 10,25%

    #200352
    AnonymForfatter

    Renten hos GE spænder mellem 3.95% – 9.95

    #200354
    MichaelForfatter

    Vi har været igennem denne diskussion før i andre tråde. Ja, de har et produkt der på papiret spænder fra 3,95%-9,95%, men det betyder ikke at du får et lån i det rentespænd. Der er masser af eksempler på låneansøgere der får afslag på et Privatlån Plus og i stedet tilbydes et almindeligt privatlån til 15%-20%. Selv mennesker med rigtig god økonomi og friværdi i fast ejendom har prøvet dette.

    GE’s metoder er så absolut på kant af markedsføringsloven, men desværre har forbrugerombudsmanden ikke fået øjnene op for dette.

    Lav en ansøgning og meld tilbage her.

    #200356
    AnonymForfatter

    Tak for svaret.

    Nu var GE bare som eksempel men jeg er glad for feedbacken

    Jeg kan også spørge: Er der noget der er mere smart at gøre end at beholde lånet i Nordea?

    #200358
    MichaelForfatter

    Ja, det kedelige: Spar op og indfri gælden

    #200360
    thsvForfatter

    Det kan jo ikke koste noget at ansøge hos GE-moneybank.
    Husk oprettelsesgebyr på 3% og månedligt gebyr på 15 kr.

    I kan så vidt jeg kan se spare ca. 5.500 kr ialt, hvis I opnår en rente på 6% og afbetaler over 6 år.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.