Hvilken bank skal jeg vælge ?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93786
    AnonymForfatter

    Jeg står og vil skifte bank af den simple årsag, at jeg har haft tre rådgivere, som ikke har bidraget med nogle former for hjælp what so ever.
    P.t. er min bank Arbejdernes Landsbank.

    Jeg vil gerne have ny bank, og det jeg konkret søger, er en lønkonto, netbank/mobilbank og visa dankort.

    Hvor er det billigst at have det ?
    Jeg har ingen former for gæld og er 25 år.

    #199986
    HalliHalloForfatter

    Hej du,

    jeg vil anbefale dig at indhente tilbud fra forskellige banker, men det nemmeste er at se på www. pengepriser.dk.

    Gode banker der kan anbefales er:

    Arbejdernes Landsbank (som du åbenbart ikke er tilfreds med)
    Danske Bank, gratis indtil du fylder 27 eller 28 år, hvorefter det kan blive dyrt, hvis du ikke er velhavende eller gældsplaget. 750.000 kr. skal engagementet nemlig være for at få en gebyrfri konto/hverdag.
    Finansnetbanken, hvor alt stort set er gratis, (endnu da)
    Nordea Bank
    Sydbank
    Spar Nord Bank
    og sidst men ikke mindst Coops nye bank, som også er gratis, hvis du er medlem af FDB.

    samt mange, mange flere, men som sagt, så kik under pengepriser, og jeg tror også at Mybanker har en side, hvor man kan se noget om priser.

    Held og lykke med dit bankvalg!

    #199988
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar!

    Jeg vil undersøge og vende tilbage med mit valg 🙂

    #199992
    Mikey 68Forfatter
    #199996
    HalliHalloForfatter

    Er der nogen der ved hvornår alle de mange gratis banker begynder at opkræve gebyr for at føre en simpel lønkonto, som Danske Bank begynder på om 2 måneder?

    #200008
    AnonymForfatter

    ninjaen : Prøv nogle af de små banker. Der er også meget mere fokus på dig som kunde, og helt personligt er vi lige glade med bank rådgiveren. Gør som vi siger i skal, eller finder vi en anden " købmandsbutik "

    HlliHallo : Ja, det kommer så aldrig til at ske i praktiks da det er et konkurrence ellement. Danske Bank rydder bare op i deres kunder, så dem der ikke går frivilligt for sparket.

    #200040
    AnonymForfatter

    Hej Ninjaen.

    Glæder mig til at høre når du vender tilbage med hvad valget er ny bank er endt ud med.

    jeg står lidt i samme dillemma som dig, føler ikke rigtigt jeg får noget rådgivning af banken.

    samt at servicen er meget dårligt der.

    jeg føler selv jeg har godt styr på min økonomi, har som 26`årig betalt huset af som ca. har en værdi på 900000 kr. samt jeg stadigt sparre godt op hver måned.

    jeg har inden for de sidste 3 måneder haft 5 ting jeg skulle have ordnet i banken.

    1: skulle opgraderes så jeg havde bedre vilkår med aktie handel. det er ikke blevet gjort.

    2: skulle have lavet en pensions beregning. Der måtte jeg ringe en måned efter og spørge til den.

    3: skulle regulere min budget konto snakkede med banken og det skulle de nok klare. næsten måned var det uændret.

    4:skulle regulere min kærestes budget konto snakkede med banken og det skulle de nok klare. næsten måned var det uændret.

    5: har haft noget puljepension et stykke tid. dem har jeg så opsagt og ville selv handle lidt aktier. så sidder jeg og skal til at handle og så har de fjernet pensions depotet.

    Så derfor er jeg ved at være godt træt af Den Jyske Sparekasse som er min bank.

    Så glæder mig til at hører om dit valg af bank.

    Mvh Njakobsen

    #200066
    HalliHalloForfatter

    Er alle fejlene nu bragt i orden Jakobsen?

    Jeg håber bl.a. at sagen med pensionsdepotet er løst, da du skriver, at det pludselig er fjernet.

    Jeg tror bare ikke, at du skal vælge bank ud fra hvad en person herinde gør.

    Alle er nok glade for deres nye bank lige i starten, men ofte følger de samme problemer med, da nogen er meget svære at stille tilfreds og hurtigt igen finder “fejl" i den nye bank.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.