Kære ludvig

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87429
    AnonymForfatter

    Jeg har en lille smule penge som jeg måske kan hjælpe dig med.
    Jeg har de følgende dage fulgt med i debatten på mybanker.

    Jeg kan se at din situation er forfærdelig uden at du selv er skyld i dette. Og det lille kaj siger er jo også bare et råb om hjælp i en ganske fortravlet verden.
    Lillekaj vil gerne i livets sidste stund, forkæle sig selv lidt.
    Det er ikke din skyld du har gjort det der var muligt og jeg forstår dig virkelig.

    Jeg syntes ikke at man bare skal låne til højre og venstre men det er vigtigt at man engang imellem som lillekaj siger, forstår at forkæle sig selv og der er 25.000 kr altså ikke ret meget hvis man både skal have en rejse til wien og køben en lejlighed i Wien.
    Time share lejligheder er på mange måder en rigtig god investring selv om det nogen gange er vanskeligt at følge med i alle de mærkelige gebyrer som følger med, men vi kender dem jo så udemærket fra hverdagen.

    Kærlig hilsen kirsten

    #108540
    AnonymForfatter

    HJÆLP: spørgsmål? Hvem kan fortælle mig hvor man kan låne penge UDEN at man kan stille SIKKERHED. Jeg har noget gæld til rki på ca 40000 kr som jeg meget gerne vil ud af. der udover har jeg et banklån som jeg uden problemer betaler på. banken vil ikke hjælpe mig da jeg står i rki. Jeg har ikke andelslejlighed ejerlejlighed hus bil eller andet af verdi som sikkerhed for lånet, kun mit løfte om at betale pengene tilbage så hurtigt som muligt.Jeg har spurgt alle mulige banker og låne firmaer, uden held. HVOR OG HVAD KAN JEG GØRE FOR AT LØSE MIT PROBLEM?????????????????? er der en der kan svare på det? er jeg evigt taknnemlig. 😉

    #108546
    AnonymForfatter

    Det er ret nemt at fortælle dig hvad du skal gøre. Du kan jo enten vælge at forøge din gæld eller formindske den. Jeg behøver jo ikke råde dig til hvad der er fornuftigst, men jeg kan henlede din opmærksomhed på et faktum:
    – Hvis du vil forøge din gæld er RKI en klods om benet
    – Hvis du vil nedbringe din gæld, så gør RKI ingen skade.
    Så bliv du bare hvor du er. Det koster ikke dig noget at stå i RKI så brug din energi/resourcer på at fjerne gælden, for *den* koster dig dyrt.

    #108550
    AnonymForfatter

    tak for dit svar!

    men jeg er i virkeligheden interseret i at vide hvor jeg kan samle min gæld. jeg er syg ( stofskiftesygdom ) og arbejder 50 timer om ugen, det er meget hårt.jeg får medicin og hjerte piller. men er tvunget til at arbejde meget for jeg har renter her og der. og er bare ved at opgive. er der virkelig ingen løsning? husk jeg ville ikke kunne stille sikkerhed for lånet!

    #108552
    AnonymForfatter

    Ja, og det jeg siger er at det bedste bud er at prøve egen bank.
    – få 100% styr på din gæld ‘her og der’
    – kom godt igang med at afdrage. Kan du ikke magte det hele (rki tyder på det) så start med de dyreste og skriv til de billigste at du arbejder på sagen.
    – Når det så går den rigtige vej, så gå til din bank, vær hudløs ærlig og foreslå at banken og du deles om rente-fordelen: De får en efter bankforhold høj rente og du får en lav rente sammenlignet med ‘hurtiglån’.

    #108554
    AnonymForfatter

    hmm.BANKEN VIL IKKE HJÆLPE SOM JEG SKREV LÆNGERE OPPE. ellers tak.

    #108556
    AnonymForfatter

    Ingen grund til at RÅBE.
    Du forstod forhåbentlig at jeg foreslog at du *først* fik styr på det selv og begyndte at afdrage så du kunne vise at gælden gik nedad, *derefter* at du snakkede med banken. Hvis du allerede har klaret det første og banken så stadig siger nej (det kan meget vel ske), så kan du da alligevel glæde dig over at det går den rigtige vej.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.