opsparing eller nedbringelse af gæld

Viser 6 indlæg - 31 til 36 (af 36 i alt)
  • Indlæg
  • #200140
    AnonymForfatter

    Hej igen Radowan

    Det er rart at høre, at man har en lidelsesfælle i forhold til aktiemarkedet; jeg skal heller ikke nyde noget af at være fanget uden for. Som nævnt tidligere i tråden, så agiterer jeg for, at man forsøger at sprede sig over aktivklasser, når man investerer.

    Men jeg kan vist ikke lære dig noget 🙂

    Held og lykke

    Dufresne

    #200234
    VinelskerenForfatter

    Hej igen, tak for dine raed 🙂 jeg har valgt at foelge dem. Er nu spaendt pae atvse, hvad banken siger til det og vil have for det…….? Et sidste spoergsmael, jeg har 100 k staende vec siden af min opsparing, hvad med dem?

    #215080
    VinelskerenForfatter

    Opfølgning på gammel tråd 🙂 Min situation i dag er nu den, at jeg har en opsparing på 600.000 og mine lån står nu i et F1 afdragsfrit med ca. 400.000 og et nyligt tegnet F3 med afdrag på ca. 375.000 og en løbetid på kun 11 år. Jeg overvejer meget at udbetale det afdragsfri lån næste år, omvendt er min ydelse så latterligt lille, at det ikke rigtig giver mening. (3200 brutto om året). Så indtil videre har jeg ikke rigtig gjort noget – betaler ikke det store i rente og får omvendt heller ikke noget ud af mine penge……aktier er jeg ikke villig til, sommerhus nej tak (ikke nu i hvert fald) og heller ikke øvrige boliginvesteringer.

    Total luksussituation, men kan godt mærke irritationen indeni i forhold til, at jeg ikke kan beslutte mig. Indlånsrenten kan man ikke have forventninger til vel? (stigende altså).

    Hvad ville i gøre? Mit hus er vurderet til ca. 3,5 mio og jeg har som skrevet tidligere ingen øvrig gæld?

    #215114
    HalliHalloForfatter

    En så velhavende mand som dig, “vinelskeren", kan man ikke give gode råd, jeg tør i hvert fald ikke.

    Jeg tror egentlig godt du ved hvad du vil gøre……………

    Du kan også se i gamle svar herinde, da spørgsmålet er stillet tidligere.

    #215124
    filosofenForfatter

    HalliHallo – jeg forstår egentlig ikke din kommentar – virker mest af alt som om, at du er misundelig……? Har lagt mærke til i mange sammenhænge, at du ofte er ret kritisk. Manden spørger om hjælp – og det har han nok sine grunde til? Måske føler han sig usikker på, hvad han skal gøre i sin situation – lukrativ eller ej.

    #215146
    HalliHalloForfatter

    Kære Lev i nuet med måde,

    jeg tror ikke rigtig på at du forstår at leve i nuet, da du tilsyneladende bruger megen energi på at lade dig irritere over et indlæg fra mig, og den energi vil jeg da anbefale dig fremover at bruge på at være glad og tilfreds og måske lidt mere konstruktiv i dine ytringer.

    Jeg tror såmænd ikke jeg er mere misundelig end andre, det er der i hvert fald aldrig nogen endnu, der har beskyldt mig for.

Viser 6 indlæg - 31 til 36 (af 36 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.