Invistering i tyrkiske lira

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93768
    AnonymForfatter

    Kursen på tyrkiske lira er den laveste i 5 år, pånær august 2011.
    Jeg overvejer at købe en masse lira, og så sælge dem igen når kursen stiger, men kan se at hvis jeg køber 50.000 lira koster der mig 155.200 kr, men jeg får kun 141.200 kr hvis jeg solgte dem igen med det samme.
    Hvorfor er der så stor forskel, og kan man gøre noget andet, hvor man får glæde af den lave kurs lige nu?

    #199566
    AnonymForfatter

    Hvorfor tror du at danskere der har “sommerhus" i Tyrkiet altid får at vide at betaling for serviceydelser mm. større indkøb o.lign, skal ske i EURO 🙂

    TRY er at sammenligne med hvad nogle politikere kalder slyngel-valuta

    #199568
    J LarsenForfatter

    Hvad får dig til at tro, at den ikke falder endnu mere?

    #199898
    AnonymForfatter

    Hvis du investerer i aktier, så har du en god chance for et overskud på langt sigt. Selvom nogen taber, så er der flere der vinder.
    Hvis du spekulerer i valuta, så kan du godt være heldig/dygtig og opnå en fortjeneste. Men hver eneste gang du tjener en krone, så er der en anden der taber det samme. Valutaspekulation kræver altså at du er bedre/dygtigere/heldigere end gennemsnittet for at du skal få held med operationen.

    Hvis du ikke ved hvad kursskæring – forskellen mellem købs- og salgskurs – er for noget, så er du nok ikke dygtigere end gennemsnittet, men derfor kan du selvfølgelig godt være heldigere.

    Kursskæringen er bankernes fortjeneste for at hjælpe dig med handelen. Jo mere ustabil en valuta er, desto mere vil bankerne have for vekslingen.

    J Larsen: ‘Alle’ ved at TRY’ens fald hænger sammen med den voksende utilfredshed med AKP’s politik og en lille ting som den hårdhændede indgriben i Gezi-parken, og ‘markedet’ er enige om at forvente at liren nu har nået et niveau den vil have (med en del udsving) frem til næste parlamentsvalg. Så alle os der *ikke* mener vi er klogere/dygtigere end gennemsnittet må forvente at kursen fastholdes på det nuværende niveau indtil ‘man’ kommer på andre tanker. Måske i morgen. Måske op. Måske ned. Så du har naturligvis ret – den kan falde yderligere.

    #199921
    AnonymForfatter

    Skal du spekulere i valuta kan jeg anbefale dig at undersøge saxobank og der er spreaded helt ned til 2 pip
    de har helt klart det bedste trader software
    pas på med at geare for højt

    #199922
    AnonymForfatter

    Skal du spekulere i valuta kan jeg anbefale dig at undersøge saxobank og der er spreaded helt ned til 2 pip
    de har helt klart det bedste trader software
    pas på med at geare for højt

    #199926
    NultopskatForfatter

    Når man spekulerer i valuta, så handler man ikke kontantbeløb, man vælger enten optioner, eller swaps.
    Mit råd til dig, forudsat at din tese er rigtig at Try skal op (hvilket jeg ikke har nogen mening om)
    Så lav en swap: Lån CHF og køb TRY, dermed tjener du også en renteforskel og CHF renten er ca 1 % på denne måde Try renten kender jeg ikke, men den er nok væsentlig højere måske 10 %
    På denne måde har du overskud, såfremt TRY falder mindre end 9 % mod CHF.

    #199934
    AnonymForfatter

    Mange tak for dit svar. Jeg ved godt man betaler banken noget for at veksle, men var slet ikke klar over det var i de enorme summer, hvis nu man tænkte sig man købte og solgte med det samme. På den måde er det jo umuligt at kunne lave en fortjeneste på nogen som helst måde, uanset at kursen stiger igen på et tidspunkt.
    Jeg er helt sikker på den vil stige igen på et tidspunkt,det har jo altid været en urolig valuta og grunden til den lave kurs netop er urolighederne dernede nu.
    Jeg har slet ikke forstand på nogle af de andre ting der er foreslået, blot en interesse i at få en fordel af den lave kurs nu, men kan forstå at uanset hvor jeg køber de Lira, så vil jeg ikke kunne tjene penge på at veksle dem tilbage på et tidspunkt, menmindre kursen pludselig skulle stige helt ud over det sædvanlige, og det er der næppe nogen chance for.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.