Konto til familie sammenført udlænding

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Indlæg
  • #199656
    AnonymForfatter

    Danske bank? Hvorfor?
    Er det ikke en af de dyreste banker?

    Jeg havde faktisk forhørt mig ang Dansk bank.
    Der kostede det, hvis jeg husker rigtigt, 750 i kvartalet at deponere 50.000, som garanti stillet over for udlændinge styrelsen.

    #199658
    Mr RForfatter

    Hvad med at kigge på http://www.pengepriser.dk og så finde en bank den vej ?

    #199672
    testForfatter

    Alle banker forsøger ser det ud til at begrænse eller sortere i de kunder de vil ha. Basis bank så med forkert fortolkning, uhøflig behandling og jo faktisk urimelig krav.

    Andre via deres kunde programmer og gebyr politikker.

    Tror at man ved at betale et relativt beskedent gebyr i nordea eller dansek bank sandsynligvis kunne få en bedre behandling.

    mener sådan set oversående påstand om hvordan banker sortere i deres kunder bekræftes af at i bliver afvist i sydbank f.eks. Sydbank er som jeg ser det en af de banker der har relativt få konto gebyre. De siger så bare nej til kunder i stedet for.

    personlig ville jeg ikke finde mig i det som jeg umidlebart betragter som et flabet og nedladen svar fra en bank. Du kan så argumenter for at jeg har råd til at betale.

    men ok det er så bare min holdign.

    held og lykke med ansættelses kontrakten og at få bøjet basis bank på plads.

    #199674
    AnonymForfatter

    Tak for rådene,

    Jeg har lidt flere spørgsmål, som jeg har tænkt over.
    Jeg ved godt at der nok ikke findes et klart svar.

    Kan Sydbank virkelig afvise mig hvis jeg insistere på at blive kunde?

    Hvorfor er jeg egentlig så uattraktiv en kunde?
    så vidt jeg ved er jeg ikke registreret nogle steder.
    Der må da være rigtig, rigtig mange i samme kategori som mig.
    Vi har en årsindtægt som lønmodtager på tilsammen ca. 550.000
    Stort set ingen gæld
    ejer intet
    Meget lave faste udgifter, og derfor et pænt rådighedsbeløb.
    Basisbank må da have tjent mange penge på mig i de sidste år, hvor jeg har betalt masser af renter.

    Burde dankort ikke være standart for os?
    Sydbank lød ikke som om at de var glade for at give mig et.
    De ville meget hellere give mig et eller andet debet kort.
    Før i tiden havde jeg altid dankort, nu virker det umuligt at få

    Dankort er jo ikke super vigtigt, det kan sagtens undværes, det er mere følelsen af at blive behandlet som andenrangs borger.

    Jeg får jo egentlig ikke noget ud af at tage kampen med Basisbank, men burde jeg?

    #199694
    HalliHalloForfatter

    Ameno, du har da fået fyldestgørende svar her på dine spørgsmål om du kan blive kun kunde i Sydbank eller hvad?

    Hvorfor er jeg en uattraktiv kunde spørger du endvidere om. Det er du da heller ikke, hvis dine oplysninger er rigtige. Alle vil da med kyshånd have dig og din samlever som kunde, det er jeg helt sikker på, da de kan se et stort potentiale i jer.

    Jeg syntes i øvrigt ikke at Basisbank har været uforskammet ovefor dig, derimod syntes jeg du virker nok så kværulerende, undskyld jeg skriver det, men sådan virker det sgu på mig.

    Hvorfor kan du ikke få Dankort, det får stort set alle selvom de ingen opsparing har, bare den løbende indkomst ser fornuftig ud.

    Hvor meget sparer du egentlig op af dit pæne rådighedsbeløb? Så du snart kan investere i en ny restaurant, hvis du måtte ønske dette.

    Og hvordan kunne du have en restaurant uden at have en “murstensbank"? Eller du brugte måske bare alle kontanterne der kom i kassen? Og dermed gik rabundus………..

    #199710
    testForfatter

    Sydbank kan afvise dig da du har en NemKonto

    #199712
    PD 99Forfatter

    Jeg har i øvrigt aldrig hørt om ansættelseskontrakter, hvor kontonummer fremgår. Hvad gør trådstarter så, hvis man skifter bank – beder om ny ansættelseskontrakt? Nej, vel.

    #199792
    testForfatter

    Det ha jeg nu eller som et bilag til samme.

    #199816
    HalliHalloForfatter

    I små bolsjebutikker bliver bankforbindelsen sikkert af nemheds grunde, skrevet ind i ansættelseskontrakten.

    Hvor mange år skal der stilles en garanti ved familiesammenføring? 7 år? Og bliver pengene så automatisk frigivet, forudsat selvfølgelig at personen har været selvforsørgende?

    Var der ikke kommet et regeringsskifte i 2011, så havde beløbet vist været på mindst 100.000 kr.

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.