Kan han spærre for adgang til børnekonti?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93740
    AnonymForfatter

    Min eksmand har set sig sur på mig, og er i gang med at gøre livet til et helvede for mig. Hans nyeste påfund er, at han har fået spærret adgangen til vores to børns almindelige konti, som jeg har oprettet for et par år siden. De får begge børnepension via mit pensionsselskab, som går ind på disse konti, og min eksmand har intet haft at gøre med det. Jeg har kunnet hæve på dem indtil nu, når der var ting de skulle have mm, men han har nu fået banken til, at spærre adgangen til disse konti, hvor det så nu kræver begge vores underskrifter for at kunne hæve penge. Dette har banken gjort på hans foranledning uden at informere mig først. Mit spørgsmål er så: må banken godt det uden mit samtykke, da det er mig, der har oprettet kontoerne efter at jeg blev skilt fra deres far. Det skal lige siges, at vi har fælles forældremyndighed.

    #198898
    HalliHalloForfatter

    Hvis det er aftalt eller står i betingelserne, så må de gerne, men har du spurgt banken om de nu også må?

    Angående børnepension: Vil du i øvrigt venligst oplyse hvorfor dine børn får børnepension fra dit pensionsselskab? Mig bekendt udbetales kun børnepension, hvis en forældre er afgået ved døden, men måske der er kommet nye regler jeg ikke kender??

    #198902
    AnonymForfatter

    Minister pension 🙂

    #198922
    testForfatter

    det virker som udgangspunkt faktisk lidt mørkeligt at du bare sådan har dispunteret over dine børns børne pension. Som deres værger kan du bestemt ikke bare bruge dem som de passer dig. Hvis i har fælles forældre myndighed over børne, hvilket i parantes også kan få mig til at undres over hvor børne pensione kommer bør disputionerne faktsik foregå i fælles skab

    #198930
    AnonymForfatter

    Jeg er på førtidspension, og mit pensionsselskab er PKA, som udbetaler børnepension når medlemmerne får tilkendt førtidspension. Derfor..

    Og mht at disponere over pengene, så er det jo ikke fordi de er gået til mig, men har derimod købt ting til børnene, playstation, spil, tv. Har skam snakket med PKA, og forhørt mig flere steder, at det er fuldt lovligt, sålænge det går til børnene.

    Og har nu også snakket med banken, og det er en fejl, at jeg ikke er blevet informeret om, at når man har fælles forældremyndighed, så skal begge underskrive for at hæve på kontoen. Så husk lige det, hvis I laver en konto til jeres barn, selv sætter penge ind, og regner med at kunne hæve når I vil købe en dyr ting, som jeres barn ønsker sig: hvis I ikke har et godt forhold til eks’en, ja så lav hellere kontoen i jeres eget navn. Bare et godt råd herfra….

    Mine børn ønsker sig begge hver sit spil til playstationen, men en førtidspension rækker ikke til det, så nu må de undvære, fordi faderen sætter sig på bagbenene. Prøv at forklare to grædende drenge det!

    #198938
    testForfatter

    Tja hvis han bare bruger det til krig er det noget skidt

    #198952
    testForfatter

    Ps så må du jo
    afklare det med din eks først, børn tager ikke skade af ikke ar få alt hvad de peger på. Min unger har kun 6 spil til deres wii og ingen PlayStation. Vi er en hustand med en indtægt på næste en mill men betaler jo en ikke ubetydelig del i skat. Pigerne på 17 og 19 har selv betalt deres pc’er i øvrigt.

    Børn skal ikke ha alt hvad de plager om og jo mere jeg tænker over dit indlæg ovenfor jo mere vil jeg opfordre dig til at snakke børne opdragelse med nogen. Forummet her egner sig ikke.

    Held og lykke

    #198978
    HalliHalloForfatter

    Viksi, hvor meget får dine børn så pr. måned på sådan en børnepension? Og er det noget,
    der er stadard hos PKA eller er det noget du har tegnet ekstra?

    Vedr. hævning fra kontoen: Bor børnene så skiftevis hos dig og faderen? For hvis de bor fast hos dig, burde du – set med mine øjne – jo kunne disponere fuldt over pengene?

    #199030
    AnonymForfatter

    Kære Viksi

    Iflg. Statsforvaltningens hjemmeside http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=6420, så kan der måske være hjælp at få fra Statsforvaltningen – for der står netop – når der er 2 værger (når forældrene har delt forældremyndighed) – følgende – og måske de vil erklære din eksmand som uegnet. Så det er da vel værd at spørge dem, så du kan blive alene-værge for dine børns penge:

    “Hvem er værge for mindreårige?

    Den, der har forældremyndigheden, er værge. Er der fælles forældremyndighed, er begge forældremyndighedsindehavere værger og handler sammen på den mindreåriges vegne.

    Er værgerne uenige om en økonomisk beslutning, træffer den statsforvaltning, hvor den mindreårige bor, afgørelse.

    Hvis værgen misbruger sin stilling eller i øvrigt viser sig uegnet til hvervet, eller hvis det er nødvendigt af hensyn til den mindreårige, kan statsforvaltningen fratage den, der har forældremyndigheden, værgemålet.

    Hvis forældrene har fælles forældremyndighed, og den ene af forældrene kommer under værgemål efter reglerne om værgemål for voksne, eller får frataget værgemålet, er den anden af forældrene værge alene.

    Hvis det sker for begge forældre, eller hvis det sker for den, der har forældremyndigheden alene, skal statsforvaltningen beskikke en ny værge".

    #199168
    AnonymForfatter

    test siger “Min unger har kun 6 spil til deres wii og ingen PlayStation. Vi er en hustand med en indtægt på næste en mill…Pigerne på 17 og 19 har selv betalt deres pc’er i øvrigt."

    6 spil og ingen PlayStation, men store indtægter, jeg tænker nærige forældre uden forståelse for livets sande værdier.

    Hvordan kan I holde en Playstation tilbage fra jeres børn, og hvordan kan i underholdnings udsulte dem med kun 6 spil….

    #199172
    HalliHalloForfatter

    Der er da en grund til at test er blevet en meget rig mand, f.eks. har han verdens bedste debetrente i Danske Bank til kun 1,9%, og skal ikke betale abonnementsgebyrer osv.

    Endvidere sparer manden penge på dagligvarer ved at køre 2 gange ugentligt til Tyskland, ligesom hans kone får støtte fra den danske stat, selv om hun har arbejde, men alt skulle være lovligt iflg. en højesteretsdom.

    #199190
    testForfatter

    🙂

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.