Nordea

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Laila Bitsch HansenForfatter
    Indlæg
  • #93728
    Laila Bitsch HansenForfatter

    Jeg har haft Nordea i en menneskealder, har kæmpet mig ud af RKI, og har Betalt den sidste kreditorer. Dder er noget der er blevet slettet på grund af forældelse.

    Har nu ansøgt om et Dankort/visa.

    Men har fået afslag med begrundelsen, at på grund af de ting som er blevet slettet af forældelse, kan det ikke lade sig gøre.
    Er det normalt at bankerne, begrunder på dette grundlag.

    #198736
    AnonymForfatter

    Tag da og finde en anden bank / sparekasse. Nordea er jo ikke den enste på marked. Det kunne jo også tænkes at nordea har kunder de gerne ser forlader banken lige som danske bank ønsker.

    Held og lykke med skifte til en anden bank / sparekasse.

    #198740
    AnonymForfatter

    RKI og Debitor Registeret sletter din gældshistorik efter 5 år.

    Nordea sletter aldrig din gældshistorik. Den vil være en parameter, der indgår i deres kreditvurdering af dig for altid, så derfor er det bedste råd skift til en “frisk bank". Der er omkring 100 af dem.

    #198746
    MichaelForfatter

    Selvom din RKI-status forsvinder grundet forældelse så forsvinder gælden jo ikke. Det er meget sjældent at en kreditor ikke gør det nødvendige for at holde gælden “i live". Når du ansøger om Dankort i en anden bank vil denne kreditvurdere dig – herunder bede om opgørelse af din gæld og så er det langtfra sikkert at du bevilges et Dankort.

    Men prøv da endelig. Det koster jo ikke noget og du kan højst få et nej.

    #198750
    HalliHalloForfatter

    En bekendt af mig blev kunde i Nordea selvom hun stod registreret i RKI med en større gæld og kunne af gode grunde ikke få sig et Dankort.

    I den øjeblik hun blev slettet af registret var der ikke nogen problemer med at få udstedt et VisaDankort i Nordea.

    Men det er jo nok forskelligt fra kunde til kunde og fra afdeling til afdeling, hvordan den slags ting foregår.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.