KASH – er der nogen der har erfaringer?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87423
    AnonymForfatter

    Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er nogen der har erfaringer med KASH (VISA-kort med kreditmulighed).

    Jeg har i går ansøgt om et sådant kort, og allerede i dag lå der svar tilbage om, at de ikke kan tilbyde mig et KASH kort, og dermed en kredit uden en medansøger.

    Jeg står temmelig uforstående overfor deres afslag. Af deres kriterier for at ansøge om et kort, fremgår det, at ansøgeren skal:

    1. Have fast arbejde, være pensionist eller efterlønsmodtager
    2. Have en husstandsindkomst over 200.000 kr.
    3. Være fyldt 22 år
    4. Ikke være registreret i RKI

    Jeg har et godt fast arbejde som faglig konsulent, tjener lige i underkanten af kr. 30.000 om måneden, sidder i eget hus, med en billig husleje på kr. 3000 om måneden, står ikke i RKI og har altid betalt mine regnniger.

    Jeg forstår ikke deres politik mht. at ville have en medansøger, når husstandsinkomsten for mit vedkommende, ligger 79% over, hvad deres opstillede kriterier siger.

    Er der nogen der har nogle erfaringer de vil dele her i debatten – jeg kunne nemlig godt tænke mig at vide, om KASH har den skjulte politik, at de nærmest uanset hvad, helst ser en medansøger på deres kreditter. Dette bør så blot fremgå af kriterierne!

    De bedste hilsenere fra
    René

    #108504
    AnonymForfatter

    Hej..

    Har harft den samme dårlige oplevelse med KASH…

    #108506
    AnonymForfatter

    Jeg har aldrig haft nogle problemer med at låne lidt her og lidt der, men du skal måske søge et lidt større lån og så blæse på de renter der følger med, det er altså kun 1,5 % om måneden. og nu er det altså jul så vær lidt god ved dig selv.
    Efter at have læst ludvigs indlæg igår så ringede jeg til banken og jeg havde ingen problemer med, at låne 12.500 her op til jul. jeg har aftalt at jeg betaler 1800 i oprettelses afgift som man i følge banken skal betale for overhovedet at blive kredit værdig.

    Jeg er lykkelig for nu er julen redet og jeg slipper med, at skulle betale 175 kr om måneden, hvad jeg ikke syntes er særligt meget i vore dage for at få udbetalt 12.500 kontant.

    Håber at alt går vel kærlig hilsen lillekaj

    #108522
    MichaelForfatter

    Til Lillekaj

    Kreditværdighed har intet at gøre med hvor meget du betaler i oprettelsesgebyr. Det handler derimod om viljen og evnen til at betale til tiden. Jeg synes ærlig talt ikke, at du kan være bekendt at komme med dine gentagne opfordringer til Ludvig vedr. stiftelse af hurtig og dyr gæld. Manden startede en tråd med titlen “Er på vej ud af min gæld" og så kommer du med råd om at gå ned med flaget som du selv er godt i gang med? Din jul er måske nok reddet med 12.500 kr, men du får en meget langt nytår i 2007 når regningen skal betales for dit overforbrug. Ludvig har stadig en meget god mulighed for at komme ovenpå og få et godt liv (økonomisk ihvertfald), da han har en andelslejlighed der kan belånes billigt istedet for de nuværende dyre lån. Dit økonomiske liv er slut, men lad dog for søren være med at opfordre andre til økonomisk selvmord, når de beder om hjælp til at komme videre.

    #108526
    AnonymForfatter

    ……. og kunne vi så ikke lige dreje snakken hen på erfaringerne med KASH kortet igen 🙂

    #108528
    AnonymForfatter

    Kære Michael, det var heller ikke sådan ment og jeg håber ikke, at jeg nu har lavet en masse rod for Ludvig.
    Det er nok fordi, at jeg næsten har opgivet det der med økonomien, og derfor så al dette roderi. Jeg har ikke så meget forstand på penge, men har nu af min afdødes kones arbejds kollega som arbejdede som rengørings assistent på rådhuset i københavn, fået instaleret internet, da hun siger, at det er nu, at man skal investere i aktier, da det på ganske kort tid kan fjerne min gæld. Hvilke aktier syntes du er de bedste?
    Kan det passe, at batterifabrikken, danionish er den bedste?
    Karen siger, at hvis jeg køber den aktie så for jeg mange og den skal bare stige en lille smule så kan jeg blive gældfri.
    Det er jo også vigtigt at tænke på fremtiden ikke Michael?

    De kærligste hilsner fra lillekaj

    #108530
    MichaelForfatter

    Jeg starter en ny tråd og svarer dig der lillekaj. Lad os holde denne tråd til Kash-diskussionen

    #108646
    AnonymForfatter

    Hejsa. Har lige været igennem en meget grim inkasso sag med KASH / Ikano og derres djævle advokat der bort der fra alt der tilnærmelsesvis kan minde om etik og moral! Sagen er den hvis du betaller for meget ind på din konto igennem et par mdr. og så misse et afdrag fordi du er ude at rejse så er du på den. Skylder nu KASH / Ikano 20.000 selv om jeg lånte 15.000 i februar og har afdraget retidigt frem til august der efter misser jeg afdrag. Så alt i alt har jeg betal IKANO 9220 kr på 10 mdr og skylder dem stadig det samme beløn. MIT RÅD HOLD DIG LAAAAAAANGT VÆK: Vælger du at springe på så overhold for guds skyld de aftalte afdrag meget nøje. DU VIL IKKE MØDE FORSTÅELSE FOR NOGET SOM HELST:

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.