Kontanthjælp, Kapitalpension over 50k -> alderspension?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93727
    AnonymForfatter

    Hej jeg har en kapitalpension på ca 85k. hos PFA. Så vidt jeg har forstået, skal jeg efter 6 måneder på kontakthjælp, begynde at bruge denne pension, indtil den rammer 50k.

    Jeg kender ikke så meget til det her, men kan der være en fidus i at overføre 27.600 kr til en Alderspension? Jeg tænker alderspension er så nyt, at det måske ikke er med i kontanthjælpsystemet endnu?

    Eller andre bud, så jeg kan gemme pensionen så godt så muligt, indtil jeg finder arbejde?

    Jeg kan vel også bare hæve 26k, så den er lige under 50k. De tager jo 60%, så det er kun 10k udbetalt, jeg kan smide efter nogle ting jeg alligevel skal have. Spørgsmålet er om KH systemet ser det og modregner det i mine ydelser, ville være surt lige at få snuppet 10k, hvis jeg bare kunne ha overført dem til en Alderspension.

    Nå lidt rodet, men måske står der nogen derude som lige har været igennem noget lignende og kan komme med info.

    Vh GNelson

    #198732
    AnonymForfatter

    Ikke fordi at jeg ved det, men jeg vil tro at det sikreste er at du hæver og gemmer de 26.000 i madrassen. Gør det med god samvittighed, det er en urimelig lov at man skal fratages alt hvad man ejer og har før man kan få hjælp.

    #198734
    AnonymForfatter

    Ja det kan godt tænkes at det er det sikreste og nemmeste.

    Ja, men skal da straffes for at være sparsommelig og sætte til side!

    #198738
    testForfatter

    http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-691.html

    Det er ikke alle pensioner der er tilbagkøbsret på. Alderspesion som omkring dutter ikke.

    #198754
    HalliHalloForfatter

    Prøv at skrive til kommunen med dine spørgsmål, så får du nøjagtig besked.

    Men husk også at søge jobs, evt. også i udlandet indtil der er arbejde i Danmark til dig igen.

    Held og lykke…………

    #198764
    testForfatter

    Reglerne er klare nok og kommune. Ved ikke om der er tilbagekøbs ret på din pension.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.