Samle pensionopsparinger..

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Henrik (63)Forfatter
    Indlæg
  • #93718
    Henrik (63)Forfatter

    Hej

    Jeg vil hører om det kan være en god ide at samle sine pensionopsparinger, lige nu har jeg to.. en fra min arbejdsgiver og så har jeg selv en privat som jeg har sat bero..? Kan jeg samle det hele ved pension danmark som min arbejdsgiver betaler ind til.. og hvad er der af fordele..?

    #198568
    testForfatter

    Måske, typisk er omkostningerne i kraft af min satser relativt høje på små depoter. Men normalt kan en privat ordning ikke blandes med en arbejdsgiver ordning. Er der evt en god rente garanti kan det også en dårlig ide

    #198578
    Mikey 68Forfatter

    PensionDanmark tilbyder i hvert fald at lade dig samle pensionerne hos dem jf https://www.pension.dk/da/Medlemmer/Tilpas-din-pension/Saml-dine-opsparinger/

    Ved at samle begge ordninger under PD kan du i hvert fald spare de omkostninger der er forbundet med din private opsparing; men som test også nævner, så skal man lige holde øje med garantirenter, om udbetalingsalderen bliver ændret, “indbyggede" forsikringer og ikke mindst om det selskab man flytter fra tager sig så godt betalt for det at det ikke kan betale sig.

    Men da du har en aktiv pension hos PD via din arbejdsgiver, skal du under alle omstændigheder betale omkostninger der – så jeg ville kontakte dem direkte og høre hvad de kan tilbyde og så sammenligne med dine nuværende ordninger

    #198582
    Henrik (63)Forfatter

    Hej

    Jeg har snakket med PD om at flytte over til dem.. Min privat pension er ved Nykredit idag.. fik det her svar fra PD..

    Hvor finder jeg hvor jeg kan se hvad jeg betaler af omkostninger..?

    Du kan godt flytte din private opsparing til PensionDanmark. Vi tager ingen gebyrer for overførslen, men det kan ske at det selskab du har den private opsparing stående i, tager gebyr for at slippe opsparingen.

    Hvis det er en ratepension du har stående, vil den også blive registreret som ratepension hos os, ligeledes gælder det hvis det er en kapitalpension.

    Opsparingen vil ligeledes blive registreret som en privat ordning i PensionDanmark, som du vil have råderet over ligesom du har nu.

    #198586
    testForfatter

    Reelt tilbyder de ikke en samling men en overtagelse. Gebyret skal du naturligvis spørge Nykredit om men da der ikke er tale om en sammenlægning må argumentet nu være at der nye selskab tilbyder lavere omkostninger eller bedre forretning ind der gamle. Personlig er der lykkedes mig at komme ned på tre ordninger alle ved PFA en aktiv arbejdsgiver ordning en passiv og en aktiv privat med en ydelses garanti fra de gode gamle dage som selv PFA sælgeren frarådede mig at ændre noget på. Men som sagt de tilbyder dig reel set ikke en sammen lægning

    #198640
    HalliHalloForfatter

    Test skrev bl.a.: 1)Reelt tilbyder de ikke en samling men en overtagelse.
    2)Men som sagt de tilbyder dig reel set ikke en sammen lægning

    Der tager du vist fejl, idet jeg er da den overbevisning, at man kun kan have en konto i Pension Danmark, og denne “kører" under CPR.-NR. Om det er privat opsparing eller ej er ligegyldigt. Den ene konto er så selvfølgelig underopdelt i skattekoderne 1,2,3, hvis spørgeren har alle 3 ordninger.

    Ulempen er at alle ordninger skal udbetales samtidigt ved pensionering og alt er standardprodukter.

    Fordelen er at det ikke koster ekstra at overføre en privat ordning til dem udover sædvanlige investeringsomkostninger på vist omkring 0,30%, men det tager alle jo og nogen meget, meget mere.

    PS: Jeg læste, at AP-Møller, der p.t. har DANICA, har sendt deres pensionsordning i udbud, og man forventer at Pension Danmark og SAMPENSION og vil byde udover PFA, hvor AP-Møller i øvrigt havde sine ordninger for ikke så forfærdelig mange år tilbage.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.