JAGTEN PÅ DEN GRATIS LØNKONTO…

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 32 i alt)
  • Indlæg
  • #198554
    AnonymForfatter

    Konspirationer, konspirationer, konspirationer´, Q.E.D !

    #198556
    AnonymForfatter

    GP

    Stop nu dit vrøvl – du nedværdiger jo dit intellekt

    <>

    vi taler om her at med stor magt følger der et stort ansvar (samfundsansvar)
    og ikke de peanuts som gratisterne nu skal til at generere

    jeg kan simpelthen ikke tro på at du virkelig mener (eks.vis de 15 mia.kr DB skal lave om året)
    har nogen nævneværdig indflydelse på den marginal du som kunde skal betale “personligt"

    ja men kapitalismen/grådigheden virkelig er så stærk i dig (skal vi så sende gratisterne i koncentrationslejer ?)
    så i din optik har de ikke en eksistens berettigelse eller hvad er det du siger ?

    iøvrigt er den her diskussion med latterlig ! må du rammes i 10 fold med den samme kynisme som
    du udviser her

    #198558
    AnonymForfatter

    Gammelkommunist er måske også et forkert ord – for der er jo nok tale om en slags “ny-kommunisme", hvor man dækker “yde efter evne og nye efter behov" ind under et vidtgående begreb om samfundsansvar.

    Men de facto er der tale om en moderne form for nationalisering af retten til at bestemme over produktionsapparatet og derfor vil jeg fastholde, at de standpunkter du plæderer for er en form for kommunisme.

    #198562
    AnonymForfatter

    “Sat på spidsen

    Ergo: hvis et olieselskab vil have en licens/koncession til at bore efter olie så skal selskabet ikke følge eks.vis miljølovgivningen fordi det er en negativ eksternalitet i økonomisk forstand ?

    Jamen at følge miljølovene er også en dårlig forretning – så oliesektoren skal have lov at sige nej til denne forpligtigelse fordi en branche skal stimulere aktionærer og kortsigtet profit ?

    Så at drive bank / olieselskab er = nul samfundsfunktion/samfundsansvar ?"

    You are kidding right?

    Jeg sagde netop at banker skal overholde lovgivningen, men jeg siger så også at lovgivning ikke må påligge private virksomheder sociale og politiske ansvar – det klares over skatten. Evt. sociale ansvar er noget som aktionæren og top ledelse må tage stilling til i en privat virksomhed.

    Virksomheder kan så pålægges skatter, men de skal stadig være ligeligt fordelt og ikke tilfældigt. Hvis enhver kan sige de vil have en gratis konto i en bank efter frit valg, så kunne man i teorien risiker at alle danskere vælger eks. Danske Bank og så har de hele aben, hvor alle andre banker så slipper – det ville være total urimeligt og i øvrigt animere alle bankerne til at være mindst attraktive for gratister.

    Have man derimod en udligningsordning, hvor alle banker beskatter ens af den fælles udgift som gratisterne giver, så var det mere fair.

    Mht. til dit eksempel med olieselskaber, bare fordi et olieselskab vider en koncessions aftale, så betyder det jo ikke at de skal oprette børnehaver og drive social kontor, det er stadig de offentliges opgaver og de financiers via skatter som eks. et olieselskab også skal bidrage til.

    #198564
    AnonymForfatter

    GP

    Ja men jeg må da nok tilstå at jeg begynder at ane en vis form naivitet i dine finansielle anskuelser – du har endnu ikke engang opdaget at (bankerne i lang tid har grinet af dig)

    Og kan du mon blive enig med dig selv ? gammel eller ny kommunist !

    Molan

    Gu vil jeg da ej være med til at samle regningen op for gratisterne ! via skatte billteten
    Jeg har allerede været med til at bidrage til statsstøtten til de danske sovjet banker
    Så det er da med udsøgt fornøjelse og se at lorten lander hos sektoren selv!

    Lad falde hvad ikke kan stå ! (se det kan man da forstå – nu mangler vi bare dommedags profetien fra GP)

    Fair nok med din argumentation (jeg deler stort set helt den holdning) – Lad da endelig Finansrådet lave en kommunal udligningsordning så de banker der har flest gratister bliver kompenseret proportionalt med antallet! (fra sektorens egen finansierede pulje)
    Og kan sektoren ikke lide lugten , jamen så find en anden stat og drive bank i ! eller tør regningen af på aktionærerne (dem var vi jo iøvrigt også med til at rede)

    Ud fra en kapitalistisk tanke gang (min pengepung) må jeg da bestemt have mig frabedt flere
    nassere fra den finansielle sektor som kun berige sig på bla min bekostning (hvem er det lige der egentligt er gratister her ?)

    Dansk Bank sektor ! Tag jer da en tudekiks (how pathetic)

    #198580
    AnonymForfatter

    Virksomheder betaler også skat som udgangspunkt, at skatte regler så er lavet på en måde hvor de multinationer selvskaber kan overflytte overskuddet og undgå at betaler den rigtige skat er så en anden sag (et hul som vi brude lukke straks).

    Men staten styre det sociale via skatter, ikke ved at påligge virksomheder socialt ansvar. Socialt ansvar er politik, en privat virksomhed definerer selv deres politik, ledelsen er valg af vælgerne som er aktionærerne – ikke befolkningen i øvrigt.

    Bankpakker osv. er helle ikke noget de har krav på, så der skal du ikke pege på bank sektoren men på Christiansborg.

    Jeg er helt enige i at du og jeg ikke skal betale aktionærerne for deres egen grådighed. Staten skal ikke tage risikoen og lade bankerne få fortjenesten, men der er heller ikke staten som ejer de private virksomheder.

    #198588
    testForfatter

    Bank sektorens har samlet ser mere ind betalt bank pakkerne det var ingen gave bod

    #198590
    AnonymForfatter

    ja og sådan skal det også være, det er vbturbo der får det til at lyde som om det er en gave bod.

    Men det er dog en håndsrækning, men håndsrækning eller ej, social ansvarlighed er op til virksomhedens ledelse IKKE folketingen eller andre som ikke ejer virksomheden – det er dog i grundloven privat ejendomsret, også til sin virksomhed.

    #198602
    AnonymForfatter

    Test

    Ingen gavebod siger du! prøv lige at efter rationalisere dit udsagn

    Ih ja – hvilken sektor får lige statskassen og hele ATP pengetanken (altså hele Danmark)
    som garanter altså udover den finansielle sektor ?

    Måske giver den peanuts af 10 MIA kr.

    Hvorfor skal jeg og de øvrige danskere ikke tage os godt betalt ?
    (politikerne gør det jo ikke for os)
    Som et minimum bør vi da gøre præcis det samme som sektoren gør mod de insolvente (altså skrue op for marginalen til det groteske !) så kan de jo lære det – ik ?

    Hvad er i øvrigt takken til danskerne ?

    Den totale ødelæggelse af indenlandsk efterspørgsel – forværring af den “Danske" krise
    Ingen skal længere have noget af at låne i en bank (alle jo efterhånden hørt/set skræk og advarsel eksemplerne)

    Så hellere købe rentefrit (Lige som GP – meget fornuftigt købte fladskærm) eller få finansieret ude i byen (billån , forbrugslån ,etc.)

    Sektoren tuder nu over de ikke få pengene (deres nye store indlånsunderskud) ud og arbejde!
    Næhhh – folk skal fandme nok vare sig med stole/engagere sig med de upålidelige og ukonkurrencedygtige banker ! (der står jo ikke idioter på ryggen af folk længere) og slet ikke med alle de penge de får stillet stort set gratis rådighed

    Molan

    Jeg er helt enig med i dine betragtninger – med undtagelsen af hvad den finansielle sektor
    bør stå på mål for (der bør selvfølgelig pålægges sektoren særlige ugunstige omkostninger)
    Og kald du mig bare kommunist , jeg betaler bare ikke en øre mere til nasseriet til sektoren
    (her er jeg neo kapitalist)end højst nødvendigt.

    Hvad Danske Bank og resten af den danske nasse finansielle sektor har påført samfundet af tab
    (indenlandsk efterspørgsel , tab af arbejdspladser , manglende finansiering af vækst , etc)
    er et helt grotesk beløb.

    Derfor synes jeg en helt særlig forskelsbehandling af den finansielle sektor er på sin plads!

    Banker griner jo stadigvæk af os alle sammen og det hele vejen ned i banken -;)

    #198604
    AnonymForfatter

    Tråden går iøvrigt på gebyrfri banker – så holder mig til det tema fremadrettet

    #198622
    thsvForfatter

    Generalen har jo bevist at han ikke kan læse, f.eks. ALs betingelser for deres FormueFlex.

    Jeg er godt tilfreds med at være gebyrsfri kunde hos Nordea, men skifter til en internetbank, hvis de indfører gebyrer for os kunder, der kan klare det selv via netbank.
    Hint: Læs om gratis hverdag.

    #198626
    Mr RForfatter

    @ VBTURBO Skrive:

    Hvad Danske Bank og resten af den danske nasse finansielle sektor har påført samfundet af tab
    (indenlandsk efterspørgsel , tab af arbejdspladser , manglende finansiering af vækst , etc)
    er et helt grotesk beløb.

    Min kommentar:

    Igen kaster du bare omkring dig med tvangstanker og konspirationsteorier, som kun har en virkelighed i din hjerne.

    Du er jo helt fra den mand.

    #198644
    HalliHalloForfatter

    Husk nu at General Prier udgiver sig for at være vbturbo, så der er vist tale om en lettere form skizofreni, herunder svære tvangstanker, især om Danske Bank og ikke mindst Ejvind Kolding.

    Han burde nok tage en pille mere om morgenen, måske dette kunne hjælpe lidt, og ikke mindst på medicinalfirmaernes bundlinie.

    #198650
    AnonymForfatter

    thsv

    Når/Hvis Nordea skulle gøre op med gebyrfri hverdag
    http://epn.dk/brancher/finans/bank/ECE5485859/danske-banker-blandt-de-billigste-i-eu/

    Ja så er netbanker i Holland, Luxembourg og Belgien måske et godt bud.

    m.epn.dk/brancher/finans/bank/ECE54…o-billigere/

    Det bliver tilsyneladende et lov krav at du som EU borger har ret til at få/have en konto/forretninger i hvilken som helst europæisk bank i fremtiden – interessant faktisk !

    Nu kender jeg ikke til private banking modellen i Nordea men iflg.

    Er banksælgeren din ven?

    https://mybankerdk-as.clients.ubivox.com/archive/89518/

    Så er der måske meget mere at hente på kapitalplejedelen og indlåns % i en udenlandsk bank
    OG de går i hvert fald ikke i biografen med dig -;)

    Jeg ser i hvert fald frem til alternativerne (må iøvrigt være EU’s bedste lovforslag nogensinde)

    #198652
    AnonymForfatter
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.