Nordea Bitch

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 68 i alt)
  • Indlæg
  • #198090
    testForfatter

    Hvad blev der af dit forsøg til at flytte til danske bank? Hvad er der i vejen med Eik bank eller jyske bank? Hvad med den bank du har dine udlanske kredit kort i? Eller hvor du ha din pension i udlandet?

    Personligt ville jeg ikke bygge mit valg på en tilbagemelding i et forum men på en analyse af mine behov i forhold til banken ydelser og prisen på dem

    #198136
    HalliHalloForfatter

    Jeg har været kunde i Danske Bank hele mit liv og er det stadigvæk, ligesom jeg også bruger Finansnetbanken, men er på udkig efter en ny, evt. en ekstra, med gode priser.

    Selvfølgelig bygger jeg ikke mit valg af bank alene på en tilbagemelding fra Nordea Bitch, men jeg glæder mig da alligevel til at læse svaret fra banken, når det foreligger. Han har nok stillet mange vanskelige spørgsmål siden svaret ikke er kommet endnu.

    #198148
    HalliHalloForfatter

    Bitch, hvis ikke du hører fra Nordea, så vil jeg anbefale dig at rykke, idet det nogen gange kan sætte lidt skub i behandlingen.

    #198152
    AnonymForfatter

    hmm en datalog der ikke kan finde elementære oplysninger i sin netbank …
    Jeg begynder at forstå hvorfor der er så mange it projekter der flopper

    #198172
    AnonymForfatter

    hehe anonym, tja, sådan kan det gå når man har for mange penge.

    Hallihallo, jeg fik mail fra banken, han siger at vi skal mødes hvor vi kan aftale at jeg betaler mere og måske kan vi få renten lille smule længre ned.

    Men…. jeg får ingen af de oplysninger jeg bad om. Så jeg skrev tilbage og bad om fuld skyldig beløb, og rente sats.

    Vi får se hvad det sker.

    #198176
    AnonymForfatter

    haha godt forsøg trold, datalog hehe, og jeg er konge af never never land.

    Du skylder ca. 360.000 kr, det kan udledes af de informationer du selv har oplyst, hvorfor skal du spørge din bankrådgiver om det?, du kan da for hulen selv finde oplysningerne i din netbank.

    Datalog min bare r..

    #198178
    AnonymForfatter

    Disarmonia jeg håber du har ret. Og det er rigtig nok, jeg kan faen mig ikke forstå de oplysninger fra banken. Men beklageligvis jeg er næsten sikker på at jeg skylder snart halv mill.
    Men som sagt, fra denne måned der kommer betaler jeg 10500 istede for 5700. Takkers for jeres input.

    #198184
    AnonymForfatter

    Nordea Bitch

    Du skylder ikke knap ½ million kr.
    Du har oplyst at du har betalt 51.321 kr i renter, du har ligeledes oplyst at din rentesats lyder på 14.199%

    Så er det ret nemt at konkludere at du skylder ca. 360.000 kr

    51.321 / 14.199 = 3.614
    3.614 * 100 = 361.400 kr.

    Så lige her og nu afdrager du ca. 17.000 kr. årligt på din gæld, sætter du dit afdrag op til 10.500 så vil du afdrage ca. 75.000 årligt (det vil naturligvis vokse år for år, efterhånden som gælden nedbringes)

    Dit kreditmaksimum på 495.363,57 kr. er et udtryk for hvad du maksimalt må skylde banken på den indeværende aftale, det er sandsynligvis det beløb du oprindeligt lånte.
    Du har afdraget på din gæld med 5.700 kr pr. måned i x antal måneder (gider ikke regne antal måneder ud, det gør thsv sikkert gerne) så du nu skylder ca. 360.000 kr.
    Hvis dine oplysninger stemmer, så er det beløbet du skal forholde dig til

    #198188
    MichaelForfatter

    Ufatteligt at et højtuddannet menneske i dette land ikke kan finde ud af at læse nogle simple tal i sin netbank. Det forstår jeg simpelthen ikke.

    #198198
    HalliHalloForfatter

    Det glæder mig at du, bitch, nu endelig har fået svar fra Nordea.

    Husk nu at forberede dig grundigt til det aftalte møde. Skriv alle dine spørgmsål ned, så du ikke glemmer noget.

    Herefter vil det nok vise sig, at du fortsætter med at være kunde i denne bank, da du p.t.sikkert heller ikke har andre muligheder.

    Det undrer mig bare stadig, at du ikke selv kunne finde ud af at forhøje ydelsen på lånet uden at skulle have hjælp herinde.

    #198200
    AnonymForfatter

    Disarmonia, mange tak for dine ord, og igen jeg håber at du har ret, om lidt kontakter jeg banken igen og spørger. Hvis det er sant at jeg skylder kun 360.000 så bliver jeg så skide glad at jeg tager resten af ugen fri.

    Hallihallo, det er kun få måneder siden jeg fik igen godt betalt job, og de få måneder jeg har haft dette job, har jeg brugt alle mine penge på at betale andre kreditorer også, det var mange regninger der skulle lukkes. Nogle kreditorer var mega okay som for eksempel Ikano bank, jeg skyldte dem 54000 og de sagde at hvis jeg betalte dem 19000 på en gang så kunne vi lukke den. Og det gjorde jeg så en ting mindre. Nu har jeg kun banken igen.

    Jeg er ked af jeg skuffer jer folkens, men prøv at forstå, jeg har aldrig en gang kigget på hvad jeg har brugt, aldrig før kigget på min netbank konto, jeg har altid haft mange penge og derfor været fuldstændig uansvarlig.

    Jeg kommer fra en anden skandinavisk land, og da jeg blev færdig med universitetet skyldte jeg staten 90.000 kr. Da jeg ikke fik arbejd de første år, og måtte fryse lånet måned efter måned, banken indkalte mig til et møde hvor de sagde at lånet var arkiveret og at jeg ikke skulle betale den tilbage. Dette hjælp ikke til mit anvarfølelse, det gjorde bare at jeg tænkte nå, det var jo sku da nemt. Men da jeg mistet mit arbejd denne gang, og plutselig var en fattigrøv for 9 måneder så kan jeg godt love jer at jeg har lært lektien. Sorry mange gange for at jeg ikke lever op til hvad I mener man burde kunne, men det er to ting jeg er mega dårlig til, håndværk og penge.

    #198206
    AnonymForfatter

    Fik mail fra banken. 🙁

    Tak for din mail.

    Du skylder pt. 489.663,57 kr. + rente fra 31.03.2013 og til dd.

    Renten er 13,50 %.

    #198208
    AnonymForfatter

    Så havde du ret. Alt hvad du hidtil har betalt er renter. Løsningen er selvfølgelig at afdrage mere fremover, som du nu også vil gøre. Så kommer du snart godt igennem det.

    #198210
    HalliHalloForfatter

    Er det egentlig ikke uvæsentligt hvor meget du skylder til Nordea, og hvorfor kunne du ikke selv se det i netbanken uden at skulle belemre banken med det.

    På din selvangivelse kunne du sikkert også have set gælden pr. 31.12.2012.

    Henset til nærværende tråd vil jeg nu ansøge om at blive kunde i Nordea Bank, da jeg kender mange tilfredse Nordea-Kunder.

    Bitsch, har du flere spørgsmål før det store møde med banken, så spørg endelig……

    #198212
    AnonymForfatter

    Nordea bitch

    Der er et eller andet der ikke stemmer her, du skrev følgende:

    Renteudgift for år 2012 51.321,62 kr.
    Kreditmaksimum 495.363,57 kr.

    Udlånsrente: Effektiv udlånsrente:
    13,500% 14,199%

    Hvis du har betalt 51.321,62 kr. i rente for år 2012, så kan du kun skylde 495.363,57 kr. hvis du ikke betaler afdrag i alle 12 måneder.
    Jeg behøver vel ikke at fortælle dig at det er en ekstremt dårlig ide med afdragsfrie måneder

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 68 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.