Nordea Bitch

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 68 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93682
    AnonymForfatter

    Det føles som om jeg bliver bollet rigtigt godt af Nordea Banken. I flere år har banken trukket 5700 kr hver måned fra min konto, og mærkelig nok de penge jeg skylder dem, pga tab på salg af lejlighed, vokser og vokser. I dag skylder jeg dem mere end det jeg gjorde for et år siden. Jeg har nu bedt min bank rådgiver i Nordea om at give mig en forklaring, så jeg håber spændt på hvad han har at sige. Jeg skal nok skrive her hvad det har sket når rådgiveren skriver til mig.

    Jeg har bedt banken i flere anledninger at give mig en anden rådgiver men de ignorerer mig big time. Jeg tror Nordea virkelig tror jeg er deres bitch.

    #197846
    AnonymForfatter

    Forklaringen er vel den enkle, at du afdrager for lidt i forhold til restgælden og renten på dit lån.

    Din case, viser blot, at man for det første ikke bør købe bolig uden en opsparing og at man – hvis man står til et tab skal tænke sig meget godt om før man afhænder med tab.

    Der er en gigantisk forskel på om man betaler 1,4% i renter og bidrag på et flekslån eller om man betaler 15% på et forbrugslån uden sikkerhed i boligen.

    Hvis du vil forbedre din situation på lang sigt, så bør du hæve ydelsen på forbrugslånet til minimum 8.000 pr. måned og gerne 10.000 kr./md, så du kan få noget afvikling på lånet.

    Det vil ofte også være en god løftestang for at komme igennem med rentenedsættelse hvis du smider et par tusinde kr mere ind i afdragspuljen.

    #197850
    testForfatter

    Tja gp for år tilbage ville du nok ha leveret et mindre diplomatisk svar. Man kan undres over al den lovgivning der er lavet i de senere år og de tons af papir og information man modtager fra bankerne om deres ydelser. Hvad gør folk som spørgeren her med al informationen ?

    #197856
    AnonymForfatter

    Test, har du intet fornuftigt at sige, så hold din kæft. Find et andet sted at have et liv, find dig en kone du kan klage til eller diskutere med. Ikke alle mennesker er flinke til alle ting som måske du er. Nogle er bedre på noget imens andre på noget andet. Farvel og håber at ikke se dig her igen.

    #197858
    AnonymForfatter

    General Prier, takker for svaret. Jeg tror jeg skal begynde at afdrage 10k istede.

    #197864
    testForfatter

    Tak for de udmærkede råd Birch, har kone 3 børn to biler og hus. Men jo more mig med at læse spørgsmål som dine.

    Du burde tydeligvis interessere dig lidt mere for at læse de papirer banken sender til dig og sætte dig ind i din økonomi. Det kan man ikke overlade til banken.

    #197866
    AnonymForfatter

    Du har sikkert ret Test, men min reaktion går ikke ud på om du har ret eller ej, men mere på den måde skriver på.
    Intet er tilfældigt her i livet Test, og hvis du er her, det er sikkert fordi du også får noget ud af det, om det er en bedre selvfølelse fordi du føler du ved mere end andre, eller fordi du ser en værdi i at opføre dig som en røv. Folk skriver her i Mybanker ikke for at genere dig, men fordi vi har spørsmål vi vil gerne lufte lidt. En ting burde du lære, det er ligegyldigt hvor ret du kan have, hvis den måde du prøver at formidle er forkert, verdien i det du siger går fuldstændig tabt. Så igen, er du her for at hjælpe, gør det uden ironi eller pjat der intet godt kan medføre.
    Ha en god dag

    #197868
    JesperTotForfatter

    Ret beset, blivder du bollet af dig selv. Du har indgået en aftale, dvs. et lån i dette tilfælde. Lånet er sikkert med variabel rente. I de papirer du fik dengang, som du måske skulle læse igen, står der helt sikkert om din løbetid elle ydelse bliver ændret ved ændringer af renten.

    Men jeg er sikker på, at din bankrådgiver gerne vil hjælpe dig med ovenstående så du finder den ydelse der passer til din ønskede afdragsprofil.

    #197870
    AnonymForfatter

    Jo da, det kan man godt sige. Men jeg har aldrig blevet rådgivet af nordea. I den tid jeg har haft Nordea som bank, jeg har haft mange forskellige rådgivere. Det var en tid jeg fik brev flere ganger på kort tid, hvor jeg fik navn på ny rådgiver. Men… tja…

    #197872
    MichaelForfatter

    Jeg forstår så ikke hvorfor trådstarter i årevis har siddet passivt og intet gjort. Det kan da umuligt komme som en overraskelse at rentetilskrivningen er større end den månedlige ydelse eftersom det oplyses af Nordea og kan ses i netbanken?!

    #197874
    AnonymForfatter

    Det er grunden til at man aldrig skal låne penge. Man skal ikke lægge sin fremtid i hænderne på de ågerkarle. Jeg forstår ikke lovligheden i at en bank kan ændre renter og løbetid på et lån ligesom de har lyst til den dag.

    #197884
    AnonymForfatter

    Man kan let havne i en situation når man er uansvarlig og ikke tænker på hvad man bruger. Jeg har altid haft god ekonomi tjent over halv mill om året og aldrig tænkt, som sagt, hvad jeg havde i banken. Ønsket jeg det ene eller andet, købte jeg det bare, jeg havde altid penge på kontoen.
    Det som gjorde at jeg begyndte at tænke på det, det var da jeg mistet mit arbejd og gik et år med et mega lavt lønnet arbejd, som gjorde at jeg blev tvunget til at tænke hvad jeg brugte penge til. Nu igen har jeg et højt lønnet arbejd og har lært lektien. Nu ønsker jeg at sætte mig ind i ting, og derfor jeg spørg. Så mine gode venner, det er jo en grund hvorfor ting er som de er. Om det er uansvarlighed eller andet, det er jo irrelevant her. Man ønsker bare at få råd, ikke ironiske bemærkninger.
    Nordea var utrolig large da jeg havde penge, og de gav mig aldrig noget rådgivning. Jeg kunne have fået råd og betale mere, men det gjorde de ikke og jeg følte at det gik fint. Nu forstår jeg at det var dumt at ikke være mere kritisk.
    Tak

    #197888
    AnonymForfatter

    Bare for at give det hele armen.

    Efter mange år med et godt lønnet arbejd, mistet jeg det, og i 8 måneder levede jeg af min opsparing, betalte gæld, lejligheden, bil og så videre.

    Da jeg indså at det ville tage lidt længre tid at finde et bedre job, snakket jeg med banken, men dér var det no mercy, jeg fik besked at jeg måtte sælge lejligheden og bil. Man kunne hværken fryse renterne eller fryse lånet for en kort tid. Jeg levede i den tid med 1500 kr til mad og alt andet efter de andre udgifter var betalt. Det var ganske nedern vil jeg sige, men jeg er vandt til at klare mig selv, så fik aldrig noget hjælp. Søgte heller ikke på noget.

    Jeg tapte en masse penge på lejligheden da priserne var mega nede, og fik en kæmpe gæld, 420.000 som i dag er 495.000. Så det går op… 6 månder efter fik jeg et bedre job hvor jeg tjener mere end før, så nu er jeg hvor jeg var før, men med stor gæld, og med et mega ønske at blive gældsfri snart. Men det ser ganske sort vil jeg sige.

    #197894
    testForfatter

    må man spørge til hvad du laver?

    #197898
    AnonymForfatter

    Datalog

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 68 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.