håndværkerfradrag?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93680
    AnonymForfatter

    Vi har i år fået installeret naturgas i stedet for olie og er i gang med tilbygning.

    Er der nogen der ved hvad der kan fradrages
    Jeg tænker nedgravning af stikledning?
    Installation af fyret?
    Murerarbejde i tilbygning?
    Isætning af nye vinduer og døre
    Murerarbejde ved evt nyt badeværelse?

    Min store søn bliver i øvrigt 18 år til efteråret. Kan man udnytte fradrag på hans vegne eller vil det kun være en forholdsmæssig del i forhold til hvornår han fyldte 18 år

    Håber der er nogen der kender lidt til det. Tak 🙂

    #197820
    AnonymForfatter

    ref til SKAT’s side – Det er kun ARBEJDSLØN der kan fratrækkes, enlig max 15.000, ægtepar max 30.000, ingen fradrag for andre, der måtte bo på adressen

    #197822
    AnonymForfatter

    Når loven bliver vedtaget, vil sommerhuse også kunne medregnes ARBEJDSLØN incl. max 15.000 for enlige og max 30.000 for ægtepar, der gives kun et fradrag, uanset hvormange huse/sommerhuse man måtte eje.

    #197826
    AnonymForfatter

    Jeg er klar over at det kun er arbejdsløn der kan medregnes og ikke materialer.

    Dog synes jeg at have hørt noget om at man ikke kan få fradrag for tilbygning?

    I øvrigt er jeg i tvivl om hvorvidt nedgravning af stikledning til naturgas, vil blive anset som udelukkende “arbejdsløn" og hvordan man i øvrigt udregner hvad der er arbejdsløn og hvad der er materialer i et tilbud.

    Jeg tænker bare om der er begrænsinger ift. hvad man kan få fradrag for af arbejdsløn når det kommer til at sætte sit hus i stand.

    Jeg synes i øvrigt at have læst at fradraget gælder alle i husstanden der er fyldt 18 år. Og hvis det er korrekt, vil jeg da gerne vide om det også gælder når man først fylder 18 år i oktober.

    #197830
    AnonymForfatter

    Her er et link til SKATs hjemmeside med “4 trin til håndværkerfradrag". Der er et link ude til venstre til en oversigt over hvilke arbejder der kan give fradrag. Der står, at man får fradrag for det man har betalt (dog med nogle maks. grænser), også at børn over 18 kan få fradrag, men det forudsætter altså at de har betalt deres egen del af udgiften.

    Siden siger ikke noget om sommerhuse da fradraget her er helt nyt. Jeg ved ikke om den nye lov har ændringer i forhold til denne liste med hensyn til hvad der giver tilskud.

    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1947019&vId=0&search=håndværkerfradrag*

    #197838
    AnonymForfatter

    Til info har regeringen valgt at genindføre håndværkerfradraget så det gælder hele 2013 og 2014. Sommerhuse og fritidshuse er nu også en del af den nye aftale.

    Læs mere på http://www.haandvaerkerfradrag.dk

    #197840
    AnonymForfatter

    Hvad der er materialer og hvad der er timeløn skal tydelig fremgå af regningen, før du kan bruge fradraget. Du skal også huske at du skal betale regningen elektronisk for at det gælder, kontant betalte regninger kan altså ikke trække fra – ret væsentlig at huske.

    Du skal også huske at du skal bruge fakturaer nr., datoen for betaling (den elektroniske betaling), CVR eller CPR nr. på håndværkene/håndværkerfirmaet. De oplysninger skal angives til skat når du oplyser som dit fradrag – så skat kan se det er korrekt og for at forhindre synd og sort arbejde.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.