Bank rådgiver

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93679
    AnonymForfatter

    Jeg har en rådgiver i en bank, som har vert oooki frem til nå. men jeg har en plankonto og der står det alltid penger, og jeg må over i den for og låne litt til dagpengene kommer Inn !!!
    Men nå har han skrevet at vis jeg skulle prøve og heve penger fra den så måtte jeg ikke få lov til det uannsett om jeg fører de tilbage en uke efter fra lønn dagpenger?????????????????? Mvh T.N

    #197802
    testForfatter

    Hvis du hæver af din buffer tidligere og tidligere på måneden er du jo stille og roligt ved at grave dig et hul i din økonomi.

    Hvad er spørgsmålet?

    #197804
    AnonymForfatter

    Spørsmålet er jo at jeg låner av mine penger på den konto på slutten av måned og setter de tilbage når lønnen kommer Inn!!!! Det er ikke det helt store men han vil ikke jeg gør det?????? så jeg ser efter en annen bank som ikke er så svere og ha med og gjøre, fatter ikke at han gidder blandet sig i det, det er jo i bunn og Grunn mine penger!!!! men han er bang for jeg ikke setter de tilbage vis du forstår spørsmålet nå!!!!!!!

    #197806
    AnonymForfatter

    Hvis du ønsker at sammenblande dine betalinger på lønkontoen og budgetkontoen, så foreslå banken at lukke budgetkontoen, således du fremadrettet kører alle dine betalinger fra lønkontoen. (Det er naturligvis dit eget ansvar at der til enhver tid er dækning på lønkontoen).

    Nu ved jeg ikke hvordan det er i Norge og Sverige, men i Danmark opfatter bankerne en budgetkonto som værende et middel til at sikre, at kunden kan betale sine faste regninger til tiden over de kommende 12 måneder. Den sikkerhed er kompromitteret hvis kunden sammenblander betalingerne.

    Når en kunde gentagne gange har behov for at overføre mellem budgetkontoen og lønkontoen kan dårligt ses som andet end objektiv indikation på risiko for fremtidig betalingsproblemer/misligholdelse.

    Banken skal formentlig (ud fra Finanstilsynets retningslinjer) vurdere, at du er en potentiel problemkunde, som dels kræver tættere kreditovervågning. Bl.a. skal banken vurdere, om man fortsat tør opretholde kreditter og kreditkort i det pågældende engagement. Derudover skal banken forholde sig til, om der skal laves nedskrivninger (det være sig gruppevise eller individuelle) på det pågældende kundeforhold.

    En bank, der ikke har solide procedurerer for kreditkontrol og nedskrivninger vil få offentlige påtaler fra Finanstilsynet og kan i yderste konsekvens miste banklicensen (hvilket betyder afvikling).

    Så mit forslag er, at du bringer orden i din økonomi og sætter tærring efter næring. Så vil banken lade dig være i fred.

    #197810
    HalliHalloForfatter

    Igen et af dit absurde spørgsmål, der har været stillet 100vis af gange.

    Til Mybanker: Hvordan kan trådstarter stille det spørgsmål helt anonymt?

    Der står nemlig hverken: Medlem siden eller indlæg i alt?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.