Nordax Finans

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87418
    AnonymForfatter

    Er der nogen i dette forum som kender til ovenstående? Jeg modtog et brev fra dette firma med overskriften:
    Indfri de dyre kontokort eller lån – og erstat dem med et billigt lån hos os…
    Ved nærmere læsning så blev det endnu mere “interessant" – løbetid op til 12 år – stiftelsesprovision 3% af lånebeløb. Renten fra 8,9 – 16,9 – og lån op til 250.000 kr.
    Yderligere tilføjet tekst: “Vi er kendt for en anderledes kreditvurdering!"

    Jeg har ikke bedt om et sådan brev eller “tilbud" – kunne forestille mig at gebyrer og andre omkostninger er skyhøje – de var slet ikke nævnt.

    Er der da noget at sige til, at mennesker kan blive fristet og falder i gældsfælden?

    Er det overhovedet tilladt at fremsende lånetilbud?

    Mvh. JKB

    #108398
    MichaelForfatter

    Ja, det er tilladt. Det er en reklame som så mange andre der dumper ind af døren. Det er iøvrigt en klassisk finte at bruge lange løbetider og kalde det for et “billigt" lån. Det er det da også, hvis man udelukkende kigger på den månedlige ydelse, men det er bare ikke nok. Stiftelsesprovision på 3% er iøvrigt latterligt dyrt.

    Som det fremgår af et par tusinde indlæg efterhånden, er der mange mennesker der dumper i fælden desværre. Spørgsmål er om det ikke snart var på tide med en lidt mindre liberal lovgivning på låneområdet. Uanset hvor man kigger hen bliver man bombarderet med lån-let reklamer. Det gælder iøvrigt også for Mybanker, hvilket længe har irriteret mig, men Mybanker skal jo have annonceindtægter ind et sted fra.

    #109582
    AnonymForfatter

    Jeg modtager breve fra det firma selv om jeg ikke har bedt om det. Jeg har sendt en mail og frabedt mig flere tilbud. Så kommer der et nyt brev fra nordax.
    Nu går jeg på posthuset med det sidste brev og nægter modtagelse.
    Alternativ: Finanstilsynet eller politiet….
    Mikael

    #109584
    AnonymForfatter

    Jeg tror ikke du kommer langt med en klage over tilbuddet. Men du kan jo altid sætte “reklamer nej tak" på postkassen.

    Til gengæld er det sikkert meget fornuftigt at arkivere tilbuddet lodret (evt kan brændselsværdien udnyttes i brændeovnen, så gør de da lidt godt)

    #109946
    AnonymForfatter

    Jeg er nøjagtig lige så irriteret over denne form for markedsføring og et “Nej Tak til reklamer" vil ikke hjælpe, da “annoncen" sendes adresseret med adressekilde “Telefonbogsdata".

    Er der nogen der kender lovgivningen på dette område?

    #109948
    AnonymForfatter

    Fænomenet kaldes ‘Direct mail’ (personlig reklame), og du kan henvende dig til din bopælskommune og gratis få registreret i personnummer-registeret, at du ikke ønsker at modtage adresserede henvendelser i markedsføringsøjemed. Alle virksomheder, der ønsker at markedsføre sig direkte overfor dig, skal undersøge, om du står opført i fortegnelsen. Hvis det er tilfældet, må virksomheden ikke markedsføre sig over for dig.

    Selvom du ikke i personnummerregisteret har frabedt dig direkte markedsføring, kan du altid sige nej tak til fremover at modtage markedsføringsmateriale fra bestemte virksomheder. Det skal den erhvervsdrivende respektere.

    Next, please! ;0)

    #110178
    AnonymForfatter

    Jeg har ligeledes modtaget et brev fra nordax finans. Mit et et tilbud på at indfri mine lån, så jeg ikke skal stå “skoleret foran min bankrådgiver". Jeg kunne rigtig godt lide at vide, hvor de har fået min adresse fra og evt. indsigt i mine finanser.Er der nogle der har erfaringer med dette firma ?.
    Mvh.
    AVM

    #110188
    AnonymForfatter

    Nordax! – Ja, jeg var en af de naive, som håbede på i dagligdagen at få det lidt lettere. Efter at have regnet på det kunne jeg spare små 2000 kr. om måneden i afdrag. Så det havde godt nok været et langt træk, men dog lidt billigere. Så jeg søgte om lån. Et par dage efter modtager jeg et brev, hvor der står at man mangler nogle oplysninger fra min årsopgørelse. Dem bliver de forsynet med, og man går igen og venter med et lille håb om luft i dagligdagen. Men ak – jeg fik afslag fordi jeg havde renter af restskat. En restskat, som stammede tilbage fra 2003, og som var ude af verden fordi jeg ovenikøbet havde overskydende skat 2005. Men fordi der stod renter af restskat på min årsopgørelse fik jeg ikke lånet. – Det er deres politik fik jeg af vide.

    #110190
    AnonymForfatter

    Vedr. Nordax.

    Vi har også fået brev fra dem. Med det samme som dig, det er sikkert dyrt at låne men renterne er bedre end ved mange andre hurtiglån.

    Karina.

    #110198
    AnonymForfatter

    Jeg fik næsten en hjerneblødning da Nordax begyndte at sende mig ( lånetilbud ) adresseret til min bopæl.
    Jeg kan låne 200.000 dr.dk og betale 450.000 dr.dk tilbage. Det er ikke et tilbud. Det er et pusher firma.
    Jeg har penge nok til mig selv så .
    Men i et svagt øjeblik kan man acceptere lånet og hænge på det i 10 år eller mere.
    Nu er det sådan at jeg kan dø inden 3.mdr, så er det jo smart at underskrive dokumentet, og bruge lånet og
    lade Nordax hænge på restgælden. Lad kæresten underskrive dokumentet i en brandert og bruge pengene hurtigst muligt.

    #110230
    AnonymForfatter

    Nu ikke noget med at mobbe og håne Nordax finans, blot fordi de godt kan lide direct mailing og det at ruinere folk.

    Hmmm. Og dog. Det lyder som endnu et afsnit i serien af uforligneligt elendige tilbud.

    #110330
    AnonymForfatter

    Nordax Finans.
    Jeg har også forgæves prøvet at få stoppet strømmen af tilbud – men uden held indtil nu. De sidste gange har jeg sendt deres brev tilbage i den portofri kuvert, med besked om at jeg ønsker brevstrømmen stoppet. Det hjælper ikke, men det giver mig den lille tilfredsstillelse, at de skal betale for at få deres eget brev tilbage.

    #110332
    AnonymForfatter

    Ja – firmaet er meget vedholdne i deres forsøg på at lokke nye kunder (svage sjæle) til at oprette lån. I mit tilfælde har jeg indtil videre kasseret brevene. (Har ikke brændeovn) Men – det kunne være, at jeg skulle gøre som dig – returnere den portofri kuvert. Men indholdet af denne kunne være udklip af diverse tilbudsaviser fra dagligvareforretninger, eller en kopi af min dagbog – måske et billede af regentparret udklippet fra Billed-bladet – ja – og naturligvis med hilsen fra JKB – så stopper henvendelserne jo hurtigt – Hi Hi.

    #110344
    AnonymForfatter

    Højeste portosats er 45 kr (muligvis anderledes for ‘modtageren betaler’). Det kræver godt nok 2 kg, hvilket er vanskeligt i dén kuvert, men man kan dog prøve.

    #111106
    AnonymForfatter

    Jeg har også til stor irritation modtaget et par af deres breve. Jeg sendte dem en email og frabad mig flere breve – fik efterfølgende et høfligt svar tilbage og har aldrig hørt fra dem siden…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.