Skifte til ny bank, der vil have mig som kunde?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • MinimyForfatter
    Indlæg
  • #93676
    MinimyForfatter

    Hej allesammen!

    Jeg har behov for lidt hjælp, jeg overvejer meget kraftigt at skifte bank fra Nordea, da jeg har skiftende rådgiver, som ikke overholder aftaler!!

    Jeg har et lån på ca 103.000 kroner, som er blevet brugt til min nye bil (Det er et forbrugs lån) jeg afdrager 3650 kroner om måneden.
    Jeg har ca. udbetalt 16000 kroner efter skat, og sætter ca. 10500 kroner ind på min budget konto hver måned, dvs at jeg har så 5.500 kroner til rådighed, jeg har desværre allerede fået afslag fra Jyske bank, da de synes at min økonomi var meget usikker??

    Jeg har søgt hos AL-bank, Sydbank og Nykredit.

    Har i nogle forslag til hvem jeg ellers skal søge? Jeg ønsker en stabil bank som ikke “drejer nøglen om snart"?

    Håber der er nogen som har nogle forslag. 🙂

    #197744
    testForfatter

    Danske bank

    #197746
    AnonymForfatter

    Er der en grund til at din økonomi er usikker ? Hvis du er sikker på dit job og din løn vil jeg tro alle banker, undtagen Danske Bank, vil have dig som kunde. Danske bank forlanger at man har en gæld på mindst 750.000 kr. før de ønsker kunden. De af dig nævnte banker er formentlig ok.

    #197748
    MinimyForfatter

    De mener at min økonomi er usikker da jeg stadig bor hjemme (Jeg har ingen planner om at flytte hjemmefra ) og derfor mener de at min økonomi ikke ville bærer min egen husleje osv., men som sagt har jeg ingen planner om at flytte hjemmefra.

    Jeg har fast arbejde og har haft det i 3 år det samme sted, så jeg ved ikke hvorfor de ikke mener jeg er en sikker kunde??

    #197760
    OBSForfatter

    @Minimy:

    Hvad går de øvrige ca. 7.000 kr. til af udgifter (udover de 3650 til lånet)?

    Jeg tænker umiddelbart at Jyske Bank’s afslag er begrundet i at nok betaler du (formoder jeg) en husleje for at bo derhjemme, men det er sikkert ikke så meget som du ville skulle betale for at bo ude. På mig virker det også som et meget højt beløb til faste udgifter, taget i betragtning at du bor derhjemme. Så skulle du flytte ud hjemmefra, ville der formodentligt ikke være ret meget tilbage efter at de faste udgifter er betalt, med mindre at du kan skære nogle af dem væk.

    #197764
    HalliHalloForfatter

    Bare rolig, AL-Banken skal nok tage dig, det er jeg stensikker på. De har nemlig også taget generalen herinde, og han havde også har en del lån, som f.eks. hurtiglån anvendt til køb af et ny fladskærm og andet elektronik.

    Hvis de mod forventning ikke gør, så vent til CoopBank starter op, så kan du jo prøve der.

    Og hvis de heller ikke vil have dig, så skyldes det jo sikkert nogle forhold, du ikke har oplyst herinde.

    Undrer mig i øvrigt meget at du stiller dit spørgsmål før du har fået svar fra dine ansøgninger i hele 3 andre banker.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.