SKATTE-chok!!!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • nielsensForfatter
    Indlæg
  • #93622
    nielsensForfatter

    Da jeg så min årsopgørelse, blev jeg noget chokeret. En større indkomst figurerede klart og tydeligt blandt SKATs oplysningssedler på min side hos SKAT, men indkomsten var ikke af SKAT overført til min selvangivelse, hvorfor jeg skulle have skat tilbage i stedet for at betale restskat.

    Jeg overførte selv beløbet, men hvordan går det til? Der er ikke noget specielt ved det pågældende beløb, så hvordan kan folk overhovedet være sikre på, at der er overensstemmelse mellem indtægten og skatten? Det er vel ikke alle, der selv kan kontrollere, og hvordan kan edb-systemet i den grad svigte hos SKAT?

    #196796
    Ole LaursenForfatter

    Jeg havde samme problem og løste det på samme måde som dig. Det er en kendt fejl:

    http://epn.dk/samfund/politik/article5236718.ece

    Det lyder som om de er klar over det og genkører årsopgørelserne inden d. 15. marts.

    Jeg tror de har et tudsegammelt system som de løbende har opdateret, så det knirker nok nogle steder. Hver gang man retter i et gammelt system, risikerer man at ødelægge noget utilsigtet.

    Det er så lidt råddent at de ikke på en eller anden måde skilter med det, eller sender en email ud. Men det kommer nok igen tilbage til at de har et forældet system. :/

    #196802
    AnonymForfatter

    Hos mig står der flg:

    Din årsopgørelse for 2012 er ikke klar endnu.
    Det skyldes, at du eller din ægtefælle mangler at selvangive, eller at SKAT er ved at behandle dine oplysninger

    #196804
    AnonymForfatter

    Det skyldes nok at ægtefælles årsopgørelse ikke er lavet.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.