Nedbrud på SKAT.dk

Viser 12 indlæg - 31 til 42 (af 42 i alt)
  • Indlæg
  • #196726
    MichaelForfatter

    MinSkat siger: “Du har tjaent mere end du forventede og er derfor kommet ind i en “topskat" beskatning. Der er ingen simpel maade at udregne skatten paa da der er 1000 forskaellige regler, fradrag osv."

    Ovenstående er simpelthen noget nonsens! Du har SELV forskudsregistreret din indkomst til X kr. Hvis det så viser sig i september at du i stedet kommer til at tjene X+Y kr. ja så retter du din forskudsopgørelse hér og således undgår en restskat! Der er ikke 1000 forskellige regler og fradrag for 99,9% af befolkningen. Langt hovedparten skal udelukkende tage stilling til:

    Indkomst
    Pensionsindbetalinger
    Renteindtægter og udgifter
    Befordringsfradrag
    Fradrag for A-kasse/fagforening
    Ejendomsværdiskat

    For langt de fleste oplyses ovenstående automatisk til Skat og derfor skal der ikke ændres et komma. Aktiebeskatningsreglerne er en anelse mere komplicerede, men dog ikke mere end at det nok kan overkommes af en person der er intelligent nok til at foretage aktieinvesteringer.

    Hvis man ikke har rettet sin forskudsopgørelse så kan man indtaste de endelige tal på Tastselv og derved beregne om man har restskat.

    #196728
    AnonymForfatter

    @Michael

    Ja jeg har forskudregistreret min indkomst -topskat var bare ment som et eksempel.

    Jeg har dog ikke forskudsregistreret min aktie indkomst der i 2012 blev saa meget hoejere end forventet at min restskat blev 20.000 DKK. – jeg kigger ikke paa mine aktir dagligt, saa dette kom som en positiv overraskelse 🙂

    Paa grund af ovenstaaende, vile jeg faktisk gerne kunne betale min restskat!!!

    Men som du jo nok selv har erfaret er det ikke saa laet at komme paa skat.dk og faa adgang til alle informationer der skal til for at betale det jeg skylder!!!

    Der er Iht @tjep kun betalt 0,5% i overskydende % tillaeg men for hvor mange dage? – jeg maa betale 2,7% fordi jeg ikke har adgang er det rimeligt?

    Topic her er om det er rimeligt at der opkraeves renter for et “laan" du har optaget (ufrivilligt) naar du ikke kan faa adgang til at betale det tilbage?

    Jeg ser gerne dine modargumenter.

    #196730
    AnonymForfatter

    @michael

    Kunne du venligst beskrive forskel i reglerne for Aktie udbytte (dividende) fra Frankrig, USA og Danmark?

    Hvis du kan guide mig kan jeg jo selv regne det ud til naeste aar 🙂

    Naar din bank opgiver til SKAT XX DKK i udbytte, og din aarsopgoerelse viser YY DKK i udbytte (ca 15% forskel) – hvordan ville du saa opfatte at du skal betale restskat 20.000 DKK?

    Du ser maaske ovenstaaende beloeb som hoeje eller lave men der kunne have vaeret tale om en restskat paa 200 DKK imod en restskat paa 10 DKK.

    Jeg vil give SKAT de informationer jeg har, men der har faktisk vaeret LUKKET for indtastning fra d. 1/1 til d 4/3, god knows why!!!

    Jeg vil betale det jeg skylder, men det kan jeg ikke!!! – Ihvertfald ikke det rigtige beloeb!! – Er det saa fair at SAKT opkraever 2,7% og give 0,5% til dem der har penge tilgode??

    #196732
    AnonymForfatter

    Min soester har 20.000 DKK tilgode i SKAT hun faar udbetalt 20025 DKK (0,5% i 3 mdr)
    Jeg har en restskat 20.000 DKK jeg skal betale 20135 DKK (2,7% i 3 mdr)

    Det kunne have vaeret jeg kunne have sluppet med 20090 DKK (2,7% i 2 mdr) hvis jeg havde haft adgang til Skat,dk

    Er det fair???

    argumenter please !!!

    #196738
    testForfatter

    Hvad hjælper argumenter? Systemet er som det. Ret den forskudsopgørelsen løbende eller indbetalt friviligt før 31 12 det gør jeg

    #196740
    AnonymForfatter

    Ingen mod argumenter cool 🙂 systemet virker ikke, saa er den diskution jo ikke laengere 🙂

    #196744
    testForfatter

    Personligt kan jeg heller ikke forstå det rimelige i det nye system i forhold til det gamle. I det gamle løb der ingen renter på restsaktten under en grænse. Rimeligt nok for at fange dem der ku spekulere i gratis lån.

    Men løsningen er som Michael helt rigtigt skriver ret enkel.

    #196748
    MichaelForfatter

    Skal jeg forstå det sådan, at du har modtaget udbytte fra dine aktier der ikke var forventet?? Det argument køber jeg så heller ikke for hvis du fx. i april måned modtager udbytte så forskudsregistrerer du det vel!! Alt andet er igen sløseri.

    Noget helt andet er, at der automatisk trækkes udbytteskat af danske aktier så herfra kan du ikke få en ekstraregning. Af diverse fora kan jeg se, at Nordnet automatisk trækker 15% udbytteskat ved udbytte af amerikanske aktier. Om andre gør det samme ved jeg ikke, men det er vel sandsynligt.

    Hvordan du så kommer frem til en ekstraskat på 20.000 kr. kan jeg kun undre mig over. Udbytteskatten ligger omkring de 30% (kan ikke huske den præcise sats) så en ekstraregning på 20.000 kr. betyder, at du har fået udbytte for mindst 60.000 kr. Ved en (meget optimistisk) udbytteprocent på 5 betyder det, at dit aktiedepot er på minimum 1,2 mio kr og formentlig langt mere fordi 5% i udbytte er ekstremt meget gennemsnitligt for et aktiedepot.

    Og så bruger du din tid på at klage over en ligegyldig rente på 2,7% af 20.000 kr. svarende til ingenting samtidigt med at du har aktier for 1,2 mio kr eller mere??

    Ja, så er vi derovre hvor jeg vil sætte dig i samme bås som HalloHalli: En troll.

    #196752
    AnonymForfatter

    Min udbytte procent var faktisk 9%, men da der kun blev trukket 15% fra de fleste af dem i skat endte jeg med en restskat for dette udbytte. Jeg ved udemaerket at de 2,7% ikke er mange penge, men det er ikke det der er problemstillingen. Problemstillingen er at det faktisk ikke er muligt at logge paa vores skatte system og faktisk undgaa at betale 2,7% i rente!!

    Det er ogsaa efter min opfattelse at naar der nu er indfoert en dag til dag’s rente, saa skal dem der har penge tilgode ogsaa betales 2,7% i rente ikke mindre!!

    Hvis du er intereseret i et udbytte et godt stykke over 5% skulle du kigge paa foelgende aktier:

    Pr 1.3-2013 var udbyttet aarligt:
    Altria Group Inc 5,25
    General Elec(US) 3,26
    Resource Capital 11,65
    American Capital 15,65
    Anworth Mort.Ass 9,76
    MFA Financial 8,93
    AT&T Inc. 4,95
    Cons.Comm.Hldgs 6,82
    Golar LNG (USD) 5,26
    Prosafe SE 5,70
    TDC 10,65
    France Telecom 10,95
    ABG Sundal Coll. 17,96
    Seadrill Ltd(NO) 7,61
    Terra Nitrogen 6,18

    Mvh

    #196754
    AnonymForfatter

    Rettelse: Cons.Comm.Hldgs 9,09

    #196758
    Ole LaursenForfatter

    Selvom jeg også var lidt irriteret, så er jeg enig med Michael i at det er lidt en bagatel.

    Jeg tror hovedproblemet er gammeldags indrettede regler og it-systemer hos Skat og hos bankerne. Når man kigger på hvornår oplysningerne ligger fast, skulle der vel ikke være noget til hinder for at man 1. januar kan få en rimelig præcis foreløbig årsopgørelse.

    #196760
    OpgaveForfatter

Viser 12 indlæg - 31 til 42 (af 42 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.