Nedbrud på SKAT.dk

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 42 i alt)
  • Indlæg
  • #196530
    testForfatter

    Ved ikke helt Hvad du mener med at rubrik systemet ikke virker. Rettelser gikrimeligt smertefrit. Man gennem bare til sidste ved at godkende.

    #196576
    AnonymForfatter

    SKAT´s system virker i perioder, nogle gange slet ikke. Jeg er ret sikker på at det skyldes overbelastning, så hvis man kan vente et par dage virker systemet sikkert upåklageligt. Jeg havde ikke nerver til at vente, så jeg blev ved. Jeg havde problemer både med ventetid, login, gemme rettelser og visning af den endelige opgørelse. Min stædighed blev dog til sidst belønnet med at jeg tilsyneladende får lidt penge tilbage.

    #196578
    testForfatter

    Ret beset havde resultatet af årsopgørelse nok været det samme i næste uge.

    #196598
    HalliHalloForfatter

    Tak test, så venter jeg til næste uge med at få “chokket", men regner da med at jeg, som altid, skal have lidt tilbage, for ellers har jeg da regnet helt forkert for første gang.

    #196646
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig ændres resultatet af årsopgørelsen ikke af om man kender det, men uvisheden har jeg det ikke godt med.

    #196652
    HalliHalloForfatter

    Det har du ret i, uvished er ikke af det gode, derfor gik jeg også ind og kikkede på min årsopgørelse her i aften: Resultat: 427 kr. tilbage, og pengene overføres den 27.3. Så er der lidt ekstra til påske.

    Og der er slet ingen ventetid mere, som ovennævnte utålmodige har gjort meget ud af at beskrive.

    Så jeg syntes systemet fungerede fint og meget er blevet endnu mere overskueligt.

    #196706
    AnonymForfatter

    Det er totalt uacceptabelt at SKAT kan opkraeve dag for dag rente, naar man ikke har adgang til at checke om man skal betale. Jeg har en restskat paa 20.000 DKK, og lidt aendringer, men jeg har ikke adgang til at betale…

    #196708
    AnonymForfatter

    Jeg undrer mig også over SKAT opkræver renter inden man har mulighed for at indbetale restskat. Det må vel næsten være ulovligt at opkræve renter af et beløb som ikke er opgjort og som man ingen mulighed har for at indbetale fra rentedato. Mon nogen har efterprøvet det i en retssag ?

    #196710
    MichaelForfatter

    Det er da kun rimeligt at man skal betale renter eftersom du har lånt pengene af Skat i det forgangne år. Tidligere brugte mange Skat som en gratis kassekredit ved bevidst at forskudsregistrere for lavt og derved have adgang til lidt flere midler hver måned.

    Ingen forhindrer dig i at rette din forskudsregistrering i løbet af året hvís du fx. køber hus eller skifter job. Det kan sagtens lade sig gøre at undgå en restskat på den måde.

    #196712
    MichaelForfatter

    @tjep

    Du har mulighed for at foretage en frivillig indbetaling fra d. 1/1, men det kræver at du regner din årsopgørelse ud selv fordi Skat på det tidspunkt ikke har alle oplysninger.

    #196714
    AnonymForfatter

    Det er absolut rimeligt at betale rente for et laan, og renten er lav, men naar jeg nu har lyst til at betale hvad jeg skylder og ikke kan faa at vide hvad jeg skylder er det saa rimeligt at opkraeve renter?

    #196716
    AnonymForfatter

    Og naar du saa er heldig at komme ind paa skat.dk og er logget ind, saa er det jo saa ufatteligt langsomt at man skulle tro Danmark var et 3. verdens land! Jeg har lidt uoverensstemmelser med SKAT mht hvad der er opgivet fra min bank og hvad der er registreret hos SKAT. Man kan jo ikke komme til at sende en simpel email til dem og forklare problemet! har pt. en restskat paa 20.000 DKK som jeg ikke har adgang til at betale – denne restskat bliver endnu stoerre (maaske 25K dkk) naar jeg engang har faaet givet dem de sidste infomationer. men jeg har hverken adgang til at beregne de renter jeg skal betale eller lave aendringer for at faa det rigtige resultat!!! Nogle af jer siger saa: hvorfor betaler du ikke bare de 25K? Det goer jeg ikke fordi jeg har ikke isinde at laane SKAT penge – hvad de opkraever fra den enkelte Dansker er iforvejen ALT FOR MEGET. Det kan vaere det kun er nok til at drive statens budget, men saa er udgifterne for staten ALT for hoeje.

    #196718
    AnonymForfatter

    @tjep

    Dette ville vaere en sejer i retssystemet…. Hvis de opkraever dag til dag rente, maa de informere om hvad dit “laan" er saa du har mulighed for at betale det du skylder.

    Lad mig illustrere det som foelger:

    Du har tjaent mere end du forventede og er derfor kommet ind i en “topskat" beskatning. Der er ingen simpel maade at udregne skatten paa da der er 1000 forskaellige regler, fradrag osv.

    Det bliver d. 1/1-2013 og aaret 2012 er SLUT.

    Fra denne dato bliver du “Beskattet" i form af renter indtil d. 4/3-2013 hvor det var meningen du kunne se dit resultat – hvorfor over 2 maaneder?

    Fra d 4/3-2013 bliver du beskattet i form af renter indtil du faar adgang til SKAT. DENNE DEL ER ABSOLUT IKKE RIMELIG.

    I perioden fra d 1/1-13 til d. 4/3-13 skulle der betales samme rente til dem der har penge tilgode som der kraeves af dem der skylder SKAT (mig)..

    Det er jo ikke tilfaeldet, Jeg betaler 2,7% men hvad faar I der har penge tilgode?

    #196720
    AnonymForfatter

    @michael

    Det lader til at du ikke har restskat, men hvad er det lige du faar for de penge du har “laant" mig? Jeg betaler skat 2,7% i rente svarende til 2,7/365 = 0,007397% pr dag (ingen rente af rente). men hvad faar du?

    At jeg ikke har adgang til at spoerge: “hvad skylder jeg" eller adgang til at betale det jeg skylder er jo ikke iorden.

    Hvor laenge er det lige SKAT betaler dig for at laane dem (mig) penge?

    Jeg saetter stor pris paa at du har laant mig penge, men du skulle have batalt det samme (2,7% pr. aar) som jeg betaler SKAT…

    Jeg faarstaar ogsaa du ikke er tilfreds med din betaling fra SKAT, maaske jeg kan betale dig direkte saa jeg er fri for at logge ind paa SKAT?

    #196724
    AnonymForfatter

    Jeg forstår stadig ikke rimeligheden. Reglerne er så besværlige at jeg ikke med sikkerhed kan sige om min årsopgørelse er rigtig og om SKAT når det samme resultat. Før man er enige om regningens størrelse og før den er sendt, kan man da ikke opkræve renter ? Jeg forstår heller ikke, hvorfor der skal være en rentemarginal. SKAT forlanger 2,7 % eller mere, men giver til gengæld kun 0,5 % for at låne mine penge.

    Hvis det havde været et privat firma ville bagmandspolitiet være efter dem for de metoder.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 42 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.