Nedbrud på SKAT.dk

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 42 i alt)
  • Delta meansForfatter
    Indlæg
  • #93604
    Delta meansForfatter

    I 2009 brød SKATs hjemmeside skat.dk ned som følge af, at hjemmesiden ikke kunne klare antallet af brugere der loggede på. Der blev den gang rejst massiv kritik af SKAT og særligt skatteminister Kristian Jensen fra opositionens side heraf.

    Nu 4 år efter er SKATs hjemmeside igen brudt sammen fordi den ikke kan håndtere antallet af brugere der logger på. Nu er opositionen i regeringen og endda med en minister der selv voldsomt kritererere Kristian Jensen dengang – hvor er kritikken nu fra regeringen?

    #196420
    peter holm larsenForfatter

    Jeg har selv prøvet at logge på i går aftes og her til morgen og jeg kan heller ikke logge på SKAT.dk overhovedet.

    Er mærkeligt, at vi et moderne samfund, hvor man nu vælger at burge 27 mia. kr. på en højhastigheds jernbaneforbindelse der skulle komme alle til gavn – ikke kan bruge penge på en engangsinvestering på SKAT så deres portal virker – har bare en ide om at der er flere danskere der bruger SKAT.dk end der er brugere at en ny togstrækning. Og måske koster det også mindre end 27 mia. at lave en løsning der virker!

    Er der nogle fra SKAT der ved noget herom eller fra IT adelingen i SKAT om hvad det ville koste at lave en opgardering så man ikke få total nedbrud.

    #196424
    Mikey 68Forfatter

    Det kører fint her – og synes faktisk at deres køsystem er fornuftigt… Du kommer ind, får et nummer og et estimat på hvor længe du skal være i kø.
    Det opdateres med korte mellemrum, så du hele tiden er orienteret om status og du advares hvis du forsøger at forlade siden og dermed mister pladsen i køen.

    Jeg lagde mig i kø til morgen, satte kaffe over og læste nyhederne imens jeg holdt øje med køen indimellem – det er trods alt bedre end at sidde forgæves og logge ind og få timeout som tidligere år

    #196434
    peter holm larsenForfatter

    Jeg er stadig ikke kommet på – eller rettere jeg kom gennem køen – indberettede og skulle gemme – men så røg systemet ned.

    Og at sige køen fungere fint er vist en overdrivelse. Prøvede til sidst at sætte på køer igang, da vi skulle ind for 2 personer.

    Den ene var i som 46590 og 27 minutters ventetid – den anden 46843 og med 25 minutters ventetid – og det virker jo helt fair – at men står længere i køen og så kommer til før.

    Men da jeg startede var der ca. 120.000 i kø – og med 45 min til hver – giver det 5,4 mio. minutter = 45 årsværk der sidder i kø – bare der eller ved en årsløn på 350.000 kr. person et samfundsspil på ca. 16 mio. kr. bare på 45 minutter – og da det har været sådan i næsten 1 døgn er der dermed gået værdier tabt for ca. 0,5 mia. kr.

    Man kan så spørge sig selv – om det er fint – og her hos mig er der så til slut timeout.

    Synes de burde kunne gøre det bedre.

    #196444
    AnonymForfatter

    Jeg har et problem med de skjulte felter (der hvor der er markeret med GUL farve) tryk på VIS

    Jeg har tastet ind og tryk GEM, og skal så godkend, men jeg kan ikke godkende et FELT jeg ikke
    kan se, fordi ved VIS igen er feltet blankt ?

    Har noget været ude for det ?

    #196448
    OpgaveForfatter

    Hvordan kan ens forskudsskat på forskudsopgørelsen, være en anden (højere) end den forskudsskat der er fratrukket på årsopgørelsen??

    #196460
    AnonymForfatter

    Det er ikke noget nyt at skat side ikke virker odenligt. Det har aldrig fungeret odenligt. Det er galt med alle sider som staten bruger. Så mon ikke det skal være sådan !!!

    Flere felter kan også være låst så du ikke kan rette i dem. Nogle kan slet ikke få lov att bruge siden ( låst ude ) Årsopgørelser, forskudopgørelse, mv kan ikke udskrives. Nogle pc systemer virker ikke på siden. Så i må bare se i øjne at skidtet ikke virker odenligt når staten står bag.

    Og lad endelig være med at ringe til skat, for i skal forvente lang kø og mindst 5 – 6 omstillinger før i får fat i en der kan svar, og bed så ikke om at svaret skal være skrifteligt for så går skat medarbejderen helt væk fra det de lige har svaret på.

    #196466
    testForfatter

    Virkede nu fint nok for mig. Vente tid tja men jeg lavede bare noget andet imens. Rettelserne gik også fint.

    #196480
    MichaelForfatter

    Jeg har aldrig forstået denne panik/hype vedr. årsopgørelsen. Kan det ikke være ligegyldigt om man ser opgørelsen i dag eller om en uge??

    Og når DET er sagt forstår jeg ikke hvorfor Skat ikke sender årsopgørelsen ud via mail så sensationslystne danskere kan se den omgående og man herved aflaster Skat.dk

    #196488
    HalliHalloForfatter

    Nå, må man godt vente med at checke sin årsopgørelse?

    Hvor lang tid må egentlig vente?

    Hvornår går forresten evt. overskydende skat ind på Nemkontoen?

    #196494
    testForfatter

    Jo Michael det har du helt ret i.
    Og halihalo kik på skat hjemme siden. Så godt du er inde i regler om pension i udlandet, med alle de udenlandske mascara du har og alle de pension og aktier virker det totalt uvirkeligt at du ikke har hørt hvad der er kommunikeret i medierne på skat hjemme side osv.

    #196506
    AnonymForfatter

    14 minutters ventetid á tre omgange, to nedbrud, måtte installere browseren google chrome for at få login til at virke, ny ventetid, måtte så konstatere at årsopgørelsen ikke var færdig fordi de manglede nogle oplysninger. jeg brugte så et par timer på at beregne og indtaste regnskabet, SKAT kunne så ikke gemme mine oplysninger de tre gange jeg forsøgte. Så gik jeg i seng.

    Hvor er det skønt med al den selvbetjening og digitale kommunikation med offentlige myndigheder. Lorteland.

    #196518
    HalliHalloForfatter

    Det er godt med dig test, skriv noget jeg og andre ikke ved i forvejen.

    Tag du, som grænserytter, en tur til Calle og handle billigt ind for din kones dobbeltindtægt, der udbetales fra den danske stat. Du kan tage garantrytteren Michael med, som sikkert skal besøge en par sparekasser på vejen, for at se om pengene er der endnu.

    På hjemvejen kan I besøge Jet-45, der angiveligt skulle bo i Flensborg ved Calle, så kan I snakke lidt skat, blanketter, nedbrud m.v. med ham, jeg ved han ved en hel del om det. Del evt. en god flaske vin eller hvad ved jeg…………….

    God tur!

    #196522
    testForfatter

    Ja man skal ikke trolden.

    #196528
    AnonymForfatter

    tjep, så fik jeg svar på at SKAT’s gemme-rubrik-system ikke virker 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 42 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.