Årets store overskud i pensionsselskaberne herunder også mit PFA!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93598
    AnonymForfatter

    Nu kan man læse og høre at PFA i 2012 har realiseret så store overskud (op til 12-13%),
    men det undrer mig da såre, at jeg kun får en tilvækst på min pensionsordning på jeg tror
    2,75%. Skal det forstås sådan at vi gamle pensionskunder bliver helt “kappet af" når
    årenes overskud nu gøre sop og uddeles ?

    ER der nogen god forklaring herpå ?
    mvh
    alex

    #196374
    Mikey 68Forfatter

    Kender ikke PFA; men det lyder som om fordi din ordning er en depotrente/garantirente?
    De ligger svjv i den størrelsesorden – i modsætning til markedsrente produkter som følger markedet (inkl. tab de år det ikke går godt)?

    De fleste pensionsselskaber er glade for at komme af med garantiprodukterne, da midlerne ellers er låst i et vist omfang og det giver dem mindre frie hænder mht. investeringer – så hvis du er på garantiordningen, så kan du sikkert få det ændret (afhængig af hvor længe du har til udbetalingen er det måske lige en ting der bør drøftes med en rigtig rådgiver – markedsrenteprodukterne er jo ikke uden risiko)

    #196398
    HalliHalloForfatter

    Pensionsselskaberne har forpligtet sig til at være tilbageholdende med høje kontorenter i år, kan ikke huske om det også gælder næste år. De fleste giver vist i år kun ca. 2,0% før skat.

    Da de fleste selskaber sidste år har opnået mere i forrenting en 2%, så hensættes dette overskud til dårligere tider, hvor de så stadig kan give den aftalte kontorente eller mere, selvom afkastet i perioder måske er negativt.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.