Forbrugslån i forbindelse med salg af vores lejlighed

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93594
    AnonymForfatter

    Hej alle

    I forbindelse med salget af vores lejlighed, tabte jeg og min kone ca 250.000kr det lagt sammen med vores gamle billån skylder vi i dag ca. 370.000kr i dag vi har gode jobs og betaler af med 11.000kr pr mdr.
    Men min udfordring er at vi betaler 10,25% i rente hos Nordea. Og det er ikke til at hugge og stikke i 🙁 Jeg har ved flere gange forsøgt at få Nordea til at ligge lånet om til noget andet med en laver rente. Men det er ikke muligt.

    håber der er en af jer som har et tip til hvordan vi kan få en laver rente.

    Et lille PS til historien er at vi har prøvet at tale med Jyskebank og de vil slet ikke tage os ind som kunde da vi ikke har sikkerhed ?

    Ser frem til at høre hvad i har af tips

    På forhånd tak

    Thorbjørn

    #196208
    MichaelForfatter

    10,25% er en yderst attraktiv rente for et usikret forbrugslån af den størrelse. Det finder du næppe billigere andetsteds.

    #196210
    AnonymForfatter

    Tror også I skal være tilfredse, det er ikke nemt at komme ind i en ny bank med et lån af den størrelse uden sikkerhed.

    Men hvis I kunne komme i en ny bank til fx 9% så er det kun 10.000 kr. sparet i renter, her betaler skat ca. 33% så det er kun ca. 6.600 sparet i renter over lånets løbetid. Det er så lidt at det hurtigt kan blive ædt op af gebyrer mv. ved et bankskifte + en masse bøvl.

    Så mit råd, bliv hvor I er og bank lånet ned så hurtigt som muligt. Nordea er en fin bank når der evt. skal købes bil og hus senere 🙂

    #196214
    peter holm larsenForfatter

    Jeg er enig i der er ikke det store at spare ved at skifte bank.

    I hele lånet låbetid hvis I har en ydelse på 11.000 kr. om måneden vil lånet være afdraget på ca. 40 måneder og de samlede renter vil udgøre ca. 62.000 kr. før skat – eller ca. 40.000 kr. efter skat.

    Så der er ca. 4000 kr. at spare pr. 1% i kan få sat renten ned. Men da det nok vil koste ca. 6-8.000 kr. bare at skifte pengeinstitut – ja så skal renten ned på 8% før det bare går i 0. Og skal der også være lidt gevinst til dig – skal renten ned på 6-7% og det kommer du ikke ned på.

    Det er faktisk en rimelig rente i en bank.

    #196236
    AnonymForfatter

    Det giver da også nogle ulemper at lånet er lagt sammen med billånet, særligt hvis bilen bliver så ringe at den skal skifte før hele jeres lån er indfriet. Billån har jo noget laver rente end forbrugslån.

    Kunne det ikke være en mulighed at tage den del som høre til billånet og så flytte dette til en anden bank, som kan give en bedere rente på billån. Eks. 5 – 8 % så vil den også gøre det andet lån mindre. Der skal så nok forhandles med nordea om ydelsen på den del der er tilbage.

    #196250
    HalliHalloForfatter

    Jeg kan ikke forstå at du, Thorbjørn, ikke kan få en bedre rente i en anden bank, især når du og konen har meget gode og sikre jobs. Det hænger ikke rigtigt sammen.

    Jeg læste forleden at en kunde flyttede fra en Sjællandsk sparekasse, der heller ikke var til at hugge og stikke i, til Bank Nordic og fik renterne sat ned fra en 2-cifret % til under 7%. Denne familie tjente over 16.000 kr. ved at skifte bank årligt.

    Du kan da forhøre dig denne bank, du kan jo kun få afslag og så koster det ikke noget.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.