Beholder Jyske Bank Finansbanken som “bilig” bank?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93588
    AnonymForfatter

    Jeg har en konto i Finansbanken og det ser ud til hvis man skal tro den Nyhedsmail som Finansbanken udsendte idag til kunder, at Jyske muligvis har tænkt sig at behold Finansbanken som en slags “billig bank" (ligesom de store mobilselskaber har billig selskaber).

    Hvad siger I ?

    http://www.anpdm.com/newsletterweb/41475E40704947584572434259/45455A477249465C407347455F43

    #196122
    AnonymForfatter

    Jyske bank kan hurtigt skifte mening, men umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor de ikke skulle beholde en netbank. Det må da være et supplement til den butik de har i forvejen.

    Jeg har selv konto i finansbanken og har overvejet at flytte min lønkonto med mere dertil. Men sammenligner man finansbanken og basis bank, synes jeg at basisbanken virker til at man får bedre renter og vilkår, allerede inden Jyskes gebyrpolitik har haft indflydelse. Eller tager jeg fejl ? Hvad hedder den bedste internetbank ?

    #196124
    testForfatter

    Ud fra hvilket kriterie? Har du et rd lån på en mill er danse bank jo da et godt bud. Deres nye forbrugs overblik er kanon.

    #196126
    AnonymForfatter

    Jo men jeg skriver Mobilselskaberne har nu snart i årevis haft “billig selskaber" hvor abonnementerne koster mindre end hos Moderselskaberne. Det har jo især tiltrukket unge kunder, så hvorfor kunne den praksis ikke udvides til bankerne? Hvor f.eks. Finansbanken kunne være for Jyske Bank, hvad Telmore har været på TDC?

    #196132
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor skulle Jyske Bank ikke fortsætte med at drive banken som en særlig internetbank som Spar Lolland gjorde?

    Hvad har Telmore med Jyske Bank at gøre. Det er vist i øvrigt længe siden at Telmore har været et billigt mobilselskab, så sammenligningen er ikke særlig god.

    Hvis Jyske Bank evt. vil hæve priserne, så sker det formentlig ikke som hos Danske Bank med abonnemntsgebyrer, men på sigt kan man vel ikke udelukke et enkelt gebyr på et betalingskort eller lignende, som mange andre tager.

    #196144
    AnonymForfatter

    Jeg er kunde i FinansNetbanken og for mig og min økonomi er det et kanongodt koncept. Var med allerede fra Skandiabankens tid og har været med i Eik Bank og Spar Lolland.

    Men jeg aner faktisk ikke hvordan forholdet mellem indtægter og udgifter ser ud. Giver banken egentlig overskud eller hva´? Det har mig bekendt aldrig været tilgængeligt.

    Når Spar Lolland overtog FinansNetbanken fra Eik Bank var det så vidt jeg ved, fordi de havde brug for nogle flere indlån. Forholdet mellem indlån og udlån var for dårligt. Det viste sig så at andre ting også var for dårlige.

    Jeg har også modtaget den nævnte nyhedsmail og tolker den som at Jyske Bank nu vil lade FinansNetbanken være i fred i nogen tid og så vurdere økonomien i konstruktionen.

    Så foresløbig håber jeg på fred og ro det næste års tid, men gerne også i årene derefter.

    #205244
    AnonymForfatter

    De nye priser i finansnetbanken.

    http://www.jyskebank.dk/wps/portal/jfo/fnb/priser

    #205456
    AnonymForfatter

    Øv. Er der mon efterhånden overhovedet nogen bank tilbage i Danmark der ligesom Finansnetbanken tilbyder gratis depot for obligationer? Man skal selvfølgelig betale kurtage ved køb/salg, men ellers?

    Men nu indfører Jyske Bank et gebyr pr. Fondskode!

    Jeg mener Nordea havde noget som hed gratis hverdag, men ved ikke om det findes mere. Har checket deres prisliste, men den er lidt uklar. Må nok en tur ned i en filial og snakke med dem.

    #205470
    HalliHalloForfatter

    Du skal have fat i enten Nordnet eller SaxoBank. Dette fremgår af mange andre tråde herinde.

    Især Nordnet er meget, meget rost herinde, så den bank må være virkelig god.

    Det bemærkes, at SaxoBank vist kræver et vist antal handler for at være helt depotgebyrfri.

    #205488
    AnonymForfatter

    Jeg har tidligere (og nu igen) været inde på Nordnets og SaxoBanks hjemmesider og set på priser.

    Jeg kan ikke se meget andet end at deres fokus er på aktier og investeringsforeninger – ikke obligationer.

    De nævner (stort set) ikke obligationer. Af Nordnets prisliste fremgår det at man kan handle obligationer telefonisk til en minimum kurtage på kr. 149 hvor handel med aktier, investeringsbeviser mm. kan ske elektronisk til min kr. 29.

    Så jeg synes ikke at de er relevante for mig.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.