Sparekassen i skals.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • HeyForfatter
    Indlæg
  • #93578
    HeyForfatter

    Er der nogle som har en fornemmelse af, om Sparekassen i Skals, som er fusioneret med Den Jyske Sparekasse er rimelig sikker?

    Indlånsbevis 1 år 1.75%
    Indlånsbevis 2 år 2,0%
    Indlånsbevis 3 år 2.75%
    Indlånsbevis 4 år 3,00%
    Indlånsbevis 5 år 3,1%

    #195962
    HeyForfatter

    Er der nogle som har en fornemmelse af, om Sparekassen i Skals, som er fusioneret med Den Jyske Sparekasse er rimelig sikker? Jeg har tænk mig at binde pengene i 4 år, tænker også om 4 år er for lang tid at binde pengene i til 3%, vil renten mon stige til noget mere. Er der nogen som har en mening om det.

    Indlånsbevis 1 år 1.75%
    Indlånsbevis 2 år 2,0%
    Indlånsbevis 3 år 2.75%
    Indlånsbevis 4 år 3,00%
    Indlånsbevis 5 år 3,1%

    #195978
    AnonymForfatter

    Du bør ikke anbringe mere i banken end 750.000 kr., som er sikret af indskydergarantifonden.

    Jeg siger ikke, at Den Jyske Sparekasse står med det ene ben i graven, men banken er ret kraftigt eksponeret mod landbrugskunder – især mælkeproducenter, som har det svært i øjeblikket. Det kan derfor ikke udelukkes, at der på et tidspunkt kunne komme så store nedskrivninger, at det kan true bankens overlevelse.

    Så sats på det sikre og hold dig under 750.000 kr. så sker der ikke noget. Hvis du og konen eventuelt begge står som kontohavere, dækker indskydergarantifonden med 1,5 mio. kr.

    #196006
    HeyForfatter

    Jeg siger tak for din vurdering,General Prier.

    #199118
    Pas påForfatter

    Hej

    #199122
    Pas påForfatter

    Ved godt at tråden her er lidt gammel, men måske nogen kan få gavn af den. Jeg har været kunde i Sparekassen i Skals i mere end 30 år og har været godt tilfreds, ellers var jeg jo nok flyttet for længe siden. Sparekassen i Skals fusionerede med Den Jyske Sparekasse for ikke så længe siden. Jeg tror det var en rigtig dårlig ide. Jeg har stort set ikke haft andet end skuffelser siden det skete. Jeg bliver stadig betjent af de samme mennesker, men de er som forandret,- sløvsind og opgiven hed præger personalet, en fuldstændig ligegyldighed med kunderne har sneget sig ind sammen med fusionen.
    Tårhøje gebyrer må man betale og den ekstrem langsomme betjening har lige kostet mig knap 1000,- kroner i ekstra renter, hvilket svarede til 23% P.A. Renterne er påløbet fordi personalet skulle bruge 3 uger på at ringe tilbage til mig, tjaa… ting tager tid.
    Efter at Den Jyske sparekasse har overtaget Sparekassen i Skals er deres rating på listen over solide banker faldet markant, så de nu ligger i bunden af listen.
    Jeg kan ikke anbefale dig/nogen at gøre bankforretninger med Sparekassen i Skals/Den Jyske Sparekasse, – de har intet at byde på, som du ikke kan finde andre steder, hverken på pris eller service.
    Jeg er nu på jagt efter et pålideligt pengeinstitut, hvor jeg møder et troværdigt og engageret personale, der kan betjene en simpel bankkunde med et smil. Findes de stadig derude?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.