Råd om gældssanering, hvem vil tage mine lån

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Indlæg
  • #195980
    HalliHalloForfatter

    Amano, du skriver stolper op og vægge ned om en lille gæld på godt 100.000 kr. optaget hos flere pengeudlånere, om et “billigt" værelse til 4500 kr., udenlandsk ægtefælle og 2000 kr. ud af landet til børnepenge om måneden og bla bla………

    Men der nok ikke meget hjælp at hente her, men du kan evt. prøve at kontakte GE Moneybank, der vil kunne give dig et godt tilbud på at få samlet dine ting til en rente på ca. 3,95%. Ellers bare prøv flere banker, hvis det nu er så saliggørende for dig. Hvad det er det for øvrigt for en slags hjælp du efterlyser?

    Hvis det hele brænder sammen for dig, så kan dine kreditorer, som bekendt, ikke klippe håret af
    en skaldet, hvilket du sikkert godt ved i forvejen, men du spørger alligevel om man nu bare kan lade være med at betale af på sin gæld o.s.v. Men alle kender velsagtens konsekvenserne af ikke at gøre det.

    Et lille spørgsmål til sidst: Hvorfor har du optaget lånene 3-4 forskellige steder til høje renter? Jeg og andre kender godt svaret, men én kan jo tage fejl. De fleste ville jo blot anmode sin bank om at få forhøjet sit lån, så det netop er samlet et sted og dermed mere overskueligt.

    #195986
    AnonymForfatter

    HalliHallo, Tak for svaret.

    Hvis GE Moneybank vil samle gæld til 3,95% så ville det da være meget saliggørende.

    Jeg efterlyser hjælp, råd, eller hints til hvordan, jeg kan samle gælden, og komme ned i afbetaling.
    Der er tilsyneladende mange der mener at jeg godt kan glemme det.
    Før jeg kaster mig ud i at ansøge, ville jeg forsøge at orientere mig om der er nogle steder, der er bedre at ansøge end andre.
    Hvad bør en ansøgning indeholde? Er det en fordel at forklare lidt eller meget om min situation?

    Hvad er en realistisk afbetaling når der lånes 150.000?
    Hvis jeg kunne afdrage med feks 4000 pr md. så ville det være en stor hjælp.

    Jeg har optaget lånene flere forskellige steder fordi det var det hurtigste, da jeg skulle bruge penge hurtigt. Min bank var ikke åbne for hjælp. Jeg kunne ikke låne 30.000 et sted, men gerne 2×15000 to steder. Og jeg var desperart.

    Tak

    #195988
    AnonymForfatter

    Glem alt om at låne 150.000 til 3,95% hos GE Moneybank.

    Det er højest tvivlsomt, at du kan låne og hvis du endelig kan, så hedder renten formentlig ikke 3,95% men 18,95%.

    #195990
    testForfatter

    Der har været utallige indlæg om at folk med fantastisk fin økonomi og fantastisk sikkerhed ikke kan få tilbudt ge laveste rente.

    Opgaven du stiller er umulig. Du har ingen sikkerhed, høj forbrugsgæld i forhold til din sitation, en række kvik lån der vidner om? God planlægning?

    Hvis de nuværende bank eller familien ikke vil hjælpe er der kun en udvej og det er at øge din betalinger og skaffe dig af med dn dyreste gæld først.

    Forslaget med ge er rent pjat.

    Beløbet du bilder dig ind at du spare ved at sammenlæge dine lån er ikke eksisterende i forhold til omkostningerne ved at gøre det. Forestillingen om at komme ned i ydelse er urealistisk. Forestillingen om at nogen vil finansierer dit forsatte overforbrug er urealistisk.

    Og nej det er ikke det du vil høre.

    Cafe, bankn har jo tilsyneladende rent faktisk rådgivet kunden godt i den her sag ved at sige nej til yderlige lån til overforbrug. At kunden så kan gøre yderlige skade på egen økonomi ved at optage kvik lån, der jo som bekendt hjælper lige så godt som at pisse i bukserne når man fryser, berettiger ikke til en yderlige svada mod de (efterhånden stakkels) bank ansatte.

    Og amno for lige at svare på den bredside der nu sikkert kommer.
    Overforbrug er det forbrug mån låner til som man ikke har råd til. Hvor livsvigtigt man så end mener tøjet, rejse til Thailand eller en ny hofte til svigermor i Thailand nu er.

    #195994
    AnonymForfatter

    Definitionen af overforbrug er fair nok.
    Bruge penge man ikke har.

    Men er alle lån så ikke overforbrug?
    Det skal jo ses i lyset af ens evne til at tilbagebetale.
    JA jeg har heller ikke store forventninger til at kunne omlægge lånene.

    Men jeg har forventning om at kunne indfrie lånene i nærmeste fremtid.
    Med de penge jeg har ude, hos butik og xkone.
    …Hvorfor så låne igen?

    Fordi jeg mener at jeg har pengene, bare ikke lige nu x )

    #196008
    Sorte SlyngelForfatter

    Du skriver at nogle af lånene er underskrevet af din x kone, men at de bliver trukket fra din konto. Har du forpligtet dig til at betale disse lån?

    #196014
    AnonymForfatter

    Ja disse har min x kone været med underskriver på.

    13.954,- afdrag md. 1180,-
    85.248,- afdrag md. 2970,-
    12304,- afdrag md. 800,-

    Jeg har spurgt banken om de ikke kan tage halvdelen fra hende. De sagde at, det må vi selv ordne.
    Jeg har en revisor til at foretage en bodeling for os, når han engang er færdig, giver jeg hende en opgørelse.
    Hun skylder mig ca.100.000, og så må jeg se hvordan jeg opkræve dem.

    #196020
    Sorte SlyngelForfatter

    Ok. Hvis i begge har skrevet under, hænger du som udgangspunkt på det hele, da i hæfter solidarisk. Så er banken i sin gode ret til at gøre som de gør.

    #196024
    AnonymForfatter

    Ok tak,

    Giver det mening?: Jeg hænger på det hele fordi vi hæfter solidarisk.

    #196038
    MichaelForfatter

    At hæfte solidarisk betyder, at begge debitorer hæfter for HELE gælden – ikke at hver især hæfter for 50%. Banken kan derfor kræve hele gælden indfriet af jer begge eller kun den ene hvis den anden ikke kan eller vil betale.

    Sådan er betingelserne og det vidste I da I skrev under på gældspapirerne.

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.