Skjult afgift på andelsboliglån med Sparekassen Kronjylland på 5000 kr årligt pr par for “obligatorisk livsforsikring”

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93551
    AnonymForfatter

    Det er jo dejligt at se der er kompetitive priser på andelsboliglån – og vi blev da også fristet. Således har vi modtaget tilbud, godt nok ikke helt så godt som bedst muligt på et andelsboliglån fra Sparekassen Kronjylland – men vi var da klar til at skrive under, da bankassistenten så pludselig fortalte “vi lige skulle tegne en livsforsikring på 2500 kr årligt hver, så 5000 kr år. år i alt ." Vi har i forvejen livsforsikring og privat sygeforsikring så det var ikke lige noget vi havde på listen over nødvendige ting, men nej, det er kravet.
    PAS MED ANDRE ORD PÅ!! Også dårlig stil af Sparekassen Kronjylland ikke at fortælle om dette krav med det samme, men vente til vi var klar til underskrift.

    #195426
    testForfatter

    Og der er jo nettop en af de måder som banker deler deres kunder op i dem de vil ha og dem de ikke vil ha

    #195434
    BangeeForfatter

    Hvis Sparekassen Kronjylland kan få 1 pant i jeres nuværende livsforsikringer er det vel lige så godt for dem tænker jeg.

    Det er ikke nødvenligvis for kun for at sælge en forsikringe, men lige så meget for at sikre deres eget udlån idet en livsforsikringe tegnet igennem dem er pantsat til Sparekassen Kronjylland.

    #195446
    AnonymForfatter

    @Bangee, det ville være helt fair, ligesom de jo også tager pant i selve andelen – men den løsning var de ikke med på. Vi skulle købe deres forsikringspartners livsforsikringer, og der var kun den ene vej.
    Min pointe er nemlig ikke som sådan at de stiller kravet – det er at de skjulte det til allersidst og at de ikke godtager/anerkender vores eksisterende livsforsikringer. De gav heller ingen info på hvad det var for forsikringspakker eller hvilke goder disse evt. måtte have – kun at det var obligatorisk og at det var 2500 kr. pr. næse pr. år.

    #195456
    AnonymForfatter

    Jeg kender nogen der som du har været ude for det samme.

    Sparekassen Kronjyllands praksis med at tvinge kunderne til at tegne enddog meget dyre arbejdsløsheds- og gruppelivsforsikringer på et sent tidspunkt i boligkøbsfasen er bare ikke i orden.

    Det er ikke udtryk for en god skik og jeg kunne forestille mig at du rent faktisk ville kunne vinde en testsag på det ved pengeinstitankenævnet.

    I øvrigt kunne det være interessant for dig at nærlæse papirerne. Jeg tvivl på Sparekassen Kronjylland kan opsige lånet alene med baggrund i at du opsiger din forsikring, men risikoen ved at opsige forsikringen er selvfølgelig, at banken bliver endnu mere modbydelig og hæver din rente på lånet.

    #195470
    HalliHalloForfatter

    Hvor meget lyder sådan en livsforsikring på, jeg mener hvor høj er forsikringssummen ved død?

    Er den en ren risikolivsforsikring uden opsparing?

    Hvilet selskab er det igennem? PFA?

    #195476
    AnonymForfatter

    @General Prior: Tak for svar, jeg er enig i det er dårlig skik. Jeg tror også du har helt ret mht. opsigelse, men pointen med at flytte bank burde jo netop være at føle sig tryg og – i hvert fald i udgangspunktet – få en bedre handel sammenlagt. Vi foretrækker dermed at finde en anden bank som spiller med mere åbne kort; en bank er en forretning og vi betaler gerne et par kroner ekstra i renter mod ikke at blive bondefanget.

    @HalliHallo. Det var en risikolivforsikring uden opsparing – jeg er ikke klar over selskabet for så langt kom vi ikke, men det var ikke PFA for dem har vi selv i forvejen. Der var tale om en dækning på 1,2 mil ved død mod 2500 kr pr person pr år.

    #195622
    AnonymForfatter

    Jeg opleve i den samme i Nykredit i sin tid, årsagen det var medvirkende årsag til fravalg af samme.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.