Danske Bank diskriminerer

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93548
    AnonymForfatter

    Min mand og jeg har begge kun en tidligere postgiro konto, som “hviler" hos Danske Bank med et par hundrede kroner i indestående. På grund af de nye gebyrregler hos Danske Bank havde vi derfor besluttet at lukke vores konti.
    Men for en lille uges tid siden modtog min mand så et “Personligt" brev fra Danske Bank med tilbud om at blive Danske Eksklusiv kunde, på baggrund af hans andel af vores prioritetslån i Realkredit Danmark. Jeg har ventet og ventet, men har ikke modtaget et tilsvarende tilbud. Derimod er min mand blevet oplyst om, at han kan tilmelde sig Danske Banks nye kundeprogram som “husstand" sammen med sin ægtegælle eller kæreste (jeg vidste ikke, han havde en kæreste, så det har vi haft en lille snak om).
    Jeg er ret forbavset over Danske Banks kønsdiskriminerende adfærd, hvor jeg bliver reduceret til et – i økonomisk henseende – vedhæng til min mand. I andre dele af det danske samfund blev en sådan opfattelse afskaffet for godt 30 år siden. Min mand har besluttet, at han ikke vil være eksklusiv kunde, mens jeg – der har et tilsvarende engagement med Danske Bank – kan ikke få lov, fordi jeg er afhængig af min mands beslutning.
    Har andre oplevet tilsvarende?

    #195296
    Mr RForfatter

    Hvad har det med køn at gøre ??

    Hvis du havde haft en ejendom havde du jo fået det tilbud og ikke din mand.

    #195300
    AnonymForfatter

    Nu ejer min mand og jeg ejendommen i fællesskab – 50% hver – og tilsvarende med prioritetslånene. Så hvorfor synes Mr R så, at det er rimeligt at min mand modtager tilbuddet fra Danske Bank?

    #195302
    HalliHalloForfatter

    Tove,

    helt urimelig poliktik Danske Bank lægger for dagen.

    Gå ned og snak med banken, så får I nok en løsning på problemerne, så I kan få alt over i Danske Bank. Men I jo også bare ophæve jeres 2 konti i banken, bom.

    Danske Bank siger selv at når de får kunderne ned i banken og de får en god dialog om sagerne, så har alle kunderne fuld forståelig for indførelse af de høje gebyrer, og så ønsker ingen at flytte.

    Undtagen lige nogle håndfulde kunder, der er på vej over i folkesparekassen. Sikkert dårlige og tabsgivende kunder alt sammen vil den store general sikkert sige, men den tror jeg altså ikke på…..Der er også mange ret så gode kunder imellem.

    #195304
    AnonymForfatter

    mit bud er at der mangler en ‘samtykke-erklæring’ fra Tove, således at Danske Bank kan ‘få indsigt i’ hvor stort engagementet er i Realkredit Danmark. Måske mangler der også en ‘ægtefælle-relation’ i Danske Bank mellem jer som ægtefæller ?

    ring på 70 123456 til Danske Bank, der er åbent nu.

    PS! eftersom i har ‘hvilende’ konto, så mangler der nok nogle up-to-date oplysninger om jer som husstand.

    #195308
    HalliHalloForfatter

    Slap af det er kun penge: Skrev du ikke tidligere at du ikke ville skrive mere?

    Måske du bare lige ville hjælpe Tove?

    Jeg vil anbefale Tove og manden at gå ned i deres lokale Danske Bank i morgen, og så kan de jo evt. der underskrive de den manglende “samtykkeerklæring", såfremt den mangler.

    #195312
    Mr RForfatter

    Denne tråd er tæt på at være den mest latterlige jeg har set til dato.

    Tør dine tåre og fat at dette intet har med køn at gøre.

    #195318
    AnonymForfatter

    I’am back 🙂

    Det var synd for Tove, der er lang tid til mandag kl. 10, ikke ?

    #195320
    AnonymForfatter

    Kender i Per Ørum Jørgensen ?? (politiker), han har også lavet et come back

    #195324
    AnonymForfatter

    Tove du er selvfølgelig også berettiget til at få din del af Realkredit Danmark lånet talt med, og grunden til det ikke er sket er helt sikkert, at der enten er sket en fejl hos Danske Bank eller der (som skrevet ovenfor) er noget rod i fuldmagtsforholdene.

    Ring til banken. Når din del bliver regnet med kan I måske endda blive Eksklusiv+ kunder og få de bedste priser.

    I kan jo prøve at forhøre jer i banken om hvad de samlet set kan tilbyde jer – og holde det op imod om tilbuddet er bedre og billigere end det I har den bank, hvor p.t. har jeres lønkonto/konti. Hvis det er det, kan I jo eventuelt overveje at samle tingene i Danske Bank.

    Og modsat – hvis Danske Bank er dyrere – så er der vel ikke nogen grund til at beholde den gamle girokonto.

    #195326
    testForfatter

    Tove, danske bank indføre ikke det nye knde program i morgen. Danske bank orienterede først pressen det kun har videre bragt det som gav de bedste overskrifter. Der efter kontakter de samtlige kunder. Det gør de i puljer. Jeg er f.eks, ikke blevet kontaktet inu. De mand er bare i en kontakt pulje før dig.

    Hvad jeg synes er virkeligt diskriminerede er at børn checken udbetaltes til kvinden og at børn under 16 uden at de bliver spurgt eller manden bliver spurgt flytter læge med deres mor.

    #195338
    HalliHalloForfatter

    Mr R skrev: “Denne tråd er tæt på at være den mest latterlige jeg har set til dato.".

    Nu skal du ikke genere Tove, der er en meget afholdt og anerkendt skribent, der ofte forstår at skære igennem en masse tåbelig snak om ingenting.

    Grunden til at jeg anbefaler hende Danske er at jeg ved at hun er godt tilfreds med den, men at hun blot har stillet sit spørgsmål for at skabe lidt debat.

    Til GP, du skrev:

    Og modsat – hvis Danske Bank er dyrere – så er der vel ikke nogen grund til at beholde den gamle girokonto

    Læs dog Toves spørgsmål før du selv stiller dumme modspørgmål.

    #195390
    AnonymForfatter

    Banken kan vel ikke vide alt om dig og din mand, og har måske ikke lov pga den der samtykketing der er skrevet om – men hvorfor lede efter problemerne – vær dog glad for at banken i det hele taget gider kontakte jer. Dig eller din mand – du havde vel også brokket dig hvis de havde sendt to breve – et til hver ? Tag nu en snak med dem og træf en beslutning på et ordenligt grundlag. Men hvis kontoen i banken er hvilende, hvem snakker I så kreditforeningslån med ? Rente er meget lav i øjeblikket – både flekslånsrenten og fast rente – så benyt lejligheden til at tage en snak om kreditforeningslånet med banken – måske kan de tjene nogle penge til dig ??? Det er jo mig bekendt Danske Bank der rådgiver om lån i Realkredit Danmark.

    #195414
    HalliHalloForfatter

    Tove, kom nu ud af busken, eller gemmer du igen på “trumfen", som du plejer?

    Det siger mig at du og manden forbliver i Danske Bank, når først I kommer i forhandlinger og dialog med dem.

    #195430
    AnonymForfatter

    Tak for alle de venlige besvarelser og gode forslag. Jeg synes det er interessant, at Danske Bank ikke har fuldstændig styr over sine kunder. Er der nogen med pension i Danica, som har været ude for noget lignende?
    At blive helkunde i Danske Bank kommer ikke på tale for os, for min mand bærer stadig nag efter en rigtig skidt behandling som kunde i en Danske Bank filial for omkring 15 år siden. Vi er bankkunder i Nordea med særlig aftale (hedder det vist) og kombineret med gratis hverdag kan det vist ikke gøres mere gebyrfrit. Vores konti i Danske Bank har vi kun, fordi det er så besværligt at lukke dem. Enten skal man bruge arbejdstiden på at hænge i en telefon eller man skal forlade arbejdspladsen i utide for at gå i banken. Hvorfor holder banker egentlig ikke åbent lørdage og søndage?
    Til Lars A: Jeg kontakter altid Realkredit Danmark direkte, når jeg har brug for et prioritetslån, og det har jeg gennem årene været ret tilfreds med. Men man kan sagtens få lån i RK via Nordea. Og nej, vi havde ikke brokket os over at modtage to breve. Det gør vi fx i forbindelse med årsopgørelser og rentetilpasninger fra RK.
    Mit indlæg var naturligvis et udtryk for overraskelse over, at det stadig betragtes som selvfølgeligt, at det er den mandlige del af et par, der bestyrer økonomien. Det ville glæde mig, hvis det skyldes på en misforståelse.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.