Skift af bank, skal det virkelig være så svært??

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 65 i alt)
  • Indlæg
  • #195354
    Mr RForfatter

    Tjep, ja hehe det minder lidt om min historie.

    Jeg forstår dog ikke hvordan du synes de har snydt dig.

    Du får jo også noget ud af jeres sammenarbejde.

    De giver dig en rente og til gengæld tjener de på dit indskud.
    Renten er crap lige for tiden, men det har den jo ikke altid været.

    I dag ville jeg nok vælge at investere dem i stedet da renten er under inflationen og at placere penge på en konto er det samme som at smide penge ud i mine øjne.

    #195356
    AnonymForfatter

    Mr R:
    Jeg har et problem med banken fordi de giver mig en rente 0 %, eller i bedre tider så lav en rente at mine penge taber i værdi. Banken låner imidlertid mine penge videre til noget som ligner ågerrenter. De har så mange tabsgivende engagementer så de til fulde har bevist deres egen uduelighed.

    Når de så klassificerer mig som en tabsgivende kunde, modsat de faktiske forhold, bliver jeg arrig. Jeg har støt ydet min del til bankens drift, men de sender mig nu fiktive regninger, for at dække deres Stein Bagger kunder ind, deres irske og finske bankdrift, partistøtte til Venstre og pension i millionklassen til de ansvarlige.

    Dertil har de lukket to af de filialer jeg var tilknyttet, udliciteret mindst 300 danske arbejdspladser til østeuropa, fjernet rådgivning og lukket kasserne i de resterende filialer.

    Det som får bægeret til i den grad at flyde over, er deres inddeling af kunderne i klassesamfundet. Jeg vil ikke finde mig i at skulle behandles nedladende og betale mere, fordi jeg ikke har raget et vellønnet job til mig.

    Gid de må brænde i helvede.

    #195358
    Mr RForfatter

    Det er i orden du ikke synes om deres nye program.

    Men hvorfor blive så personligt forarget ? Det er en forretning det gælder for dem om at optimere deres virksomhed.

    Hvis du synes andre banker har bedre tilbud så kan du da bare skifte. Specielt hvis du ikke er tynget af en stor gæld og har et pænt indestående er det da super nemt at shoppe rundt efter det bedste tilbud.

    #195360
    AnonymForfatter

    “fair debat" Alias til “Slap af det er penge"

    Og ja, det handler også om at Realkredit Danmark og Danica mm. skal være skarpe på deres priser ellers kan man jo lige så godt blive i Nykredit/Nordea kredit/totalkredit mm.

    God weekend, der er basis for virkelig at kigge på bankers priser og tekniske kunnen de kommende dage og se SÅ AT FÅ SKIFTET BANK.

    ————————————————-

    Ja men vi har jo skiftet bank – Altså væk fra denne upålidelige risiko bank (Danske Banke)

    RKD sagde vi jo også farvel pr. 1/1 2013 til grundet galoppen i bidragssatsen og kursskæringen
    Jeres usmagelige skrivebordsvurdering og standardprisfald (indlåsnings trippet)blev sgu lidt uambitiøst at se på.

    Boliglånet/vurderingen i banken og den efterfølgende tvangsrealisationsværdi i RKD (+ Nødebo kommer aldrig kaffe) er jo også et troværdighedsflop fra jeres side

    Danica pension er vi jo også på vej ud af – Den dyre kapital nedsparring og de konstante forringede vilkår versus overvejelsen om at blive ved med at støtte idiot banken gjorde sådan set ikke beslutningen særlig svær.

    Jeres patetiske linde strøm i vores postkasse med gebyr og rentestigninger
    Skæpper godt på post Danmark bundlinje (så helt så samfundsskadelig er koncernen dog heller ikke)
    Men i var sgu ved at give mig en tennis albue (arbejdsskade med at åbne flowet af kuverter fra jeres “Infant horribilis" – nå men lad ham bare tude videre )

    Godt fif til dig – anbefal Evind om at få opgraderet produktsælger kompetencerne!
    Indtil videre er rådgivning og varetagelse af kundeinteressen jo regulær utilregnelig bombe (decideret tabgivende oplevelser og ansvarsforflygtigelse er jo kendetegnede for denne bank)

    En aftale med Danske Banke = ingen aftale! så spar dog på papiret !

    BTW , måske skulle i også se lidt på kreditgivningsekspertisen (altså varmluft belåningerne og storhedsvanviddet) gør altså din “damage control opgave" til en op ad bakke task

    ————————-

    Feedback herfra til dig “fair debat"! det har aldrig været mere profitabelt at
    skifte fra Danske Banke
    Tusindlapperne ligger bedre i min baglomme end hos den forstyrrede og utroværdige Evind Kolding

    #195362
    testForfatter

    Danske bank låner da penge ud til 1,8 procent. Hvordan er det åger renter?

    Alle banker deler kunder i klasser.

    #195364
    AnonymForfatter

    Det er et fåtal der indplaceres så lavt i renteintervallet, og hvis man bliver placeret der, går der ikke længe før individuelt bestemte rentetilpasninger resulterer i en rentglidning.

    #195366
    AnonymForfatter

    JA DA 5% på billånet til Eksklusiv + kunden (ifht. det forrige salgsgas fremstød fra Danske)

    Prøv en Toyota finansering og en GF forsikring – så er du nok billigere og mere økonomisk sikkert kørende (test)

    Altså 1,8 % er jo nok for dem som har SDO fra før 2006 ik ?

    Andre banker gør det jo for 1,3% uden varmluftsbetegnelsen(Eksklusiv +++++)

    Hvem sagde åger ?

    #195368
    AnonymForfatter

    test:
    Deres udlånsrente er sikkert afhængig af om man tilhører borgerskabet eller ikke. I forbindelse med at jeg skal væk fra Danske Bank, har jeg brugt nogle dage på at undersøge banker og kundeforhold. Jeg kan konkludere at det kun er Danske Bank som opdeler kunderne efter princippet i om man tilhører herskab eller tjenestefolk.

    Det er nok kutyme at skelne imellem kunder, men det er i højere grad om man er privat eller erhvervskunde, er forretninger samlet et sted, lån, forsikringer osv.

    Af de banker jeg har studeret, er det kun Danske Bank som finder det nødvendigt at udbytte proletariatet.

    #195370
    Mr RForfatter

    Vbturbo du er så fuld af varm luft det er da helt vildt 🙂

    Du kaster omkring dig med selv opfundne facts

    Selvom der flere gange på dette forum er blevet påpeget at dine såkaldte facts er forkerte.

    #195372
    Mr RForfatter

    Tjep

    Opdeling af kunderne er ikke noget nyt.

    Det har forgået i lang lang tid i alle de banker jeg kender.

    Kan du give mig et eksempel på en bank der ikke gør det ?

    Det som måske er noget nyt er den lidt mere åbne måde Danske Bank gør det.

    #195376
    AnonymForfatter

    Mr R:

    De banker jeg har undersøgt opdeler kunderne, men efter andre kriterier.
    Jeg synes ikke jeg vil skrive en liste, men det er både lokale sparekasser, arbejderbank, internetbanker og lidt større banker med en filial i min nærhed. Ingen nævnt ingen glemt, men som sagt er der ingen som så åbenlyst kun vil betjene borgerskabet som DB.

    Det skal retfærdigvis siges at Danske Bank ikke er væsentligt dyrere, de er bare mere uopdragne og fokuserer på om jeg tilhører eliten.

    #195378
    AnonymForfatter

    Ja MR.R oraklet som er ansat i Danske Bank koncernen.

    Det eneste man ser/hører fra dig af er en notorisk fornægtelse af fakta!

    Men del da ud af din altomfattende Danske Bank visdom og belær resten af os -;)

    #195380
    Mr RForfatter

    Ja du vil rigtig gerne havde mig til at arbejde i Danske Bank:)

    Sådan har du det jo med alle der ikke er enige med dig.

    Jeg har faktisk været kunde i Danske Bank i en del år fra jeg blev født. Men pga en uoverensstemmelse med en daværende bankrådgiver som rådgav min far til at købe Hafnia aktier(Tror jeg det var) skiftede han og dermed mig 🙂

    Men helt ærlig gider du ikke bare opretholde en hvis form for seriøsitet i dine indlæg?

    Det er ligesom at læse Ekstrabladet og ligeså fordumne.

    #195388
    Ole LaursenForfatter

    “Pas eller kørekort er vedtaget ved lov at man skal fremvise ved etablering af et nyt kundeforhold i en bank.

    Det står i hvidvasknings loven hvis jeg husker rigtigt."

    Faktisk er det ikke så specifikt, det er bare den gængse operationaliserede version.

    Min kæreste har hverken pas eller kørekort, og efter et længere tovtrækkeri i Finansnetbanken (dengang Eik) hvor det endte med at jeg måtte citere fra hvidvaskningsloven, blev jeg endelig stillet om til en fra deres juridiske afdeling der sagde OK til at de nok alligevel havde styr på at min kæreste var den hun gav sig ud for, uden hun behøvede at få oprettet et pas eller tage et kørekort.

    #195392
    Mr RForfatter

    Ja Ole

    Det er jeg udmærket klar over, men man kan jo ikke skrive alt ned i mindste detalje,

    Vil du havde en lovparagraf med næste gang 🙂 ?

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 65 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.