KÆMPEOVERSKUD i NORDEA

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Indlæg
  • #195484
    AnonymForfatter

    Er Nordea bedre end danske bank ?

    For mit vedkommende bruger de for lang tid på diverse på bankforretninger.
    Lige nu har de brugt 3 uger på at udbetale mig en simpel kapitalpension, hvor pengene lige nu står på en konto til næsten ingen rente og de undskylder med meget travlhed.

    Har andre oplevet lignende ting ?

    #195488
    AnonymForfatter

    min erfaring er der er forskel på fililer og bankrådgivere i nordea sikkert også andre steder . .men jeg oplever travlheden så det er svært at få kontakt de få gange det er nødvendigt.

    gid det var sådan når en bank fik meget stor overskud burde det også komme kunderne tilgode ved rente på de konti med indestående beløb og evt store gebyr nedsættes .og nem konti uden gebyr for oprettelse – måske kunne de også se på travlheden-serviceniveaut når der er penge til det

    #195496
    HalliHalloForfatter

    3 uger er vel ikke så lang tid. Må man spørge hvor mange gange du har rykket for udbetalingen?

    Mødte du i øvrigt personligt op i afdelelingen og spurgte du om hvor længe det ville tage? For det bør man altid gøre.

    Det fremgår heller ikke helt klart om du har fået pengene nu? Nej? Og beløbet er vel meget lille, og så betyder renter jo ligesom ikke så meget, men måske du skulle bruge pengene?

    Jeg har for nylig, for en bekendt, foranlediget en ratepension i Danske Bank overflyttet, og er nu spændt på hvor lang tid de bruger på det. Pengene er dog investeret i nogle puljer, og så må de vil bruge endnu længere tid eller? Nogen der ved noget om fremgangsmåden ved overflytning af en pensionsordning med puljer er den samme som en indlånskonto. Puljerne gøres vel altid op til den 1. i måneden, så pr. 1.3 går pengene nok ind på vedkommendes indlånskonto og så videre til det nye institut nogle dage senere?

    #195500
    AnonymForfatter

    Jeg syntes du gennemgående tager for hurtige beslutninger i dine svar her på sitet.

    Ja jeg har mødt personlig op, og rykket flere gange pr. telefon.
    Det drejer sig om ca. 300.000 der står til 0.05 % i rente fremfor tidligere på 3.5% på lav risiko.

    Beslutningen blev taget de første dage i januar hvor papirene blev solgt rimelig hurtig klar til udbetaling.

    Det er måden jeg jeg syntes er forkert, penge den anden vej skal forgå rimelig hurtig ellers høj udlånsrente.

    #195502
    testForfatter

    Plus, der vel en tendens I tiden mod danske bank og for Noreen. Personligt ar jeg kun mødt hurtig og effektiv betjening i danske bank og jeg har desvære ikke altid enten en pensionist et to eller tre ved hånden hvor fra der er erfaringer om dette eller hint.

    Men jeg tror altid man kan find nogen der er fornærmet på en bank. Enten har de ku låne eller også kan de ikke låne osv

    Det burde bestemt ikke hver nødvendigt at møde personligt frem for at få en bank foretning til at ske bort set fra ting der kræver et fysik frem møde som en underskrift før netbanker er oprettet.

    #195504
    HalliHalloForfatter

    Ja Plus, jeg spørger grundigt ind til din verserende sag med Nordea, da dit spørgsmål virker nok så latterligt og mærkeligt, du starter med at skrive: Er Nordea bedre end Danske Bank?

    Når der er tale om sådan et lille beløb, der skal udbetales, så har din sag sikkert første prioritet, det må du bare acceptere.

    Men husk også at banken skulle afvente afregning af PAL-skat medio januar og først derefter skal den til at indberette for dette år både med PAL-skat og afgiften på enten 37,5% eller 49,84% skal ligesom også berigtiges og det tager nu engang lidt tid, da banken samtidigt sikkert har nok så mange henvendelser fra utilfreds DanskeBankkunder, så må du acceptere ventetiden..

    #195506
    HalliHalloForfatter

    Det bemærkes, at jeg rettede flere af mine fejl, men mærkeligt at de ikke kom med, men den kloge læser kan nok forstå hvad jeg mener, f.eks skuller der selvføgelig havde stået: at din sag sikkert ikke har første prioritet p.g.a. beløbets størrelse.

    #195518
    AnonymForfatter

    Ja fejl opstår når man er for hurtig.

    Der burde ikke være forskel på behandlingen enten det er store eller små penge.

    #195528
    AnonymForfatter

    jeg undre mig over tonen, der er ingen grund til at nedgøre andre ,en god debat er udveksling af viden og synspunkter i respekt for hinanden.

    jeg er enig med plus – og for mig er 300.000 kr ikke et lille beløb og en bank der har så stort overskud må da kunne gøre det bedre vedr.service,behandling og renter af indestående.

    jeg oplever stor travlhed som undskyldning for flere ting bl a deludbetaling af kapitalpension meddelt banken 12.12.2011 og pengene gik på kontoen 1.5 2012 -det kostede renter på en kassekredit og gebyr og ingen forrentning på den konto pengene står på .selvfølelig tager det tid at sælge osv men alligevel nordea har tjent godt,,

    #195548
    AnonymForfatter

    Victory det var lige det jeg vil ind på, præcis som jeg oplever det. Nordea har tilsyneladende en skjult indtægt der sikkert giver mere end et mindre gebyr i den danske bank.

    #195556
    HalliHalloForfatter

    Plus skrev således i sit første indlæg: “Er Nordea bedre end danske bank?".

    Det var det jeg syntes var et mærkeligt spørgsmål. Det svarer til jeg at stiller spørgsmålet:

    Er Netto bedre end REMA 1000?

    Plus fortsætter i samme stil, jfr. hans sidste indlæg hvor han skriver:

    “Nordea har tilsyneladende en skjult indtægt der sikkert giver mere end et mindre gebyr i den danske bank.".

    Hvis andre syntes det er seriøs, så værsgo………..

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.