Alternativer til Finansnetbanken.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • -Erik-Forfatter
    Indlæg
  • #93529
    -Erik-Forfatter

    Ak og ve, så udåndede gode gamle Spar Lolland.

    Jeg har modtaget en mail fra Anders Dam, hvori han bla. skriver “Senere hører du fra os, når vi er klar til at præsentere dig for dine nye kundeforhold og muligheder hos os."

    Jeg er på den trælse måde spændt på at se hvad Jyske Bank finder på.

    Det sidste jeg har lyst til er at være kunde i en murstensbank med murstensbankpriser og murstensbankrådgivere.

    Derfor er jagten på alternativer gået ind – måske er jeg for tidligt ude, men better safe than sorry.

    Det jeg søger er lave priser som finansnetbanken, dvs. at det tal der optræder på gebyroversigten er 0.

    Jeg efterspørger lønkonto, visa/dankort, opsparingskonto (anfordring med høj rente), børshandel via netbank, og gerne mobilbank(ios).

    Om det er en anden filialløs bank, eller en lokalbank med ambitioner om at tilbyde gode vilkår for fjernkunder er ikke så vigtigt.

    Mvh Erik

    #194842
    Lars KrogForfatter

    Jeg går med nogle af de samme tanker.
    Vil da selvfølgelig se lige hvad Jyske Bank kan byde på, meeeen…….
    Jeg har dog kun brug for en lønkonto/opsparing (ikke noget med lån)
    I øvrigt har jeg været med siden Skandia Banken.

    På den baggrund overvejer jeg faktisk min gamle bank igen: Basisbank (eneste gebyr er et årsgebyr på 100 kr. for visa/dankort, men så kan man også hæve overalt i DK).
    Ellers ligger de i den absolut bedre ende hvad angår indlån.
    Og derudover kombinerer jeg med FIH (opsparing).

    Jeg overvejer dog også LIC Bank (kræver “medlemsskab"). Her får man 5% på de første 50.000 kr. på lønkontoen.
    Det kan da bestemt godt lokke. Og ellers ingen gebyrer på dankort etc.
    Men de skriver dog, at man skal samle ALLE sine “økonomiske aktiviteter" hos dem.
    Hvis det betyder at man ikke kan have en opsparingskonto ved siden af, er det ikke sikkert, at jeg vælger dem. Jeg har forespurgt på det.

    #194848
    AnonymForfatter

    Til Lars Krog.

    Det er alt der skal flyttes til L&S. Var en artikel i djøfbladet, hvor vedkommende havde solgt en lejlighed og flyttede gevinsten – de gode gamle dage, hvor man tjente kassen på boliger 🙂 – over i anden bank. L&S respondere ved at sætte renten på alle hendes konti til NUL. Artiklen er vel to-tre år gammel så den kan vel stadig findes.

    —————————–

    Nå men jeg er også mega træt af at Murstensbanken Jyske Bank skal til at bestemme mine vilkår. Jeg overvejer kraftigt ALM brand bank, da jeg har over 300.000 kr. stående på en fastrentekonto og derved kan bliver såkaldt “plus kunde", men venter lige og ser tiden an. Som flere har skrevet forsvinder de gamle prisbevidste Skandiabank kunder som dug for solen, hvis Jyske Bank implementerer deres egne priser.

    #194884
    BertelsenForfatter

    Basisbank tilbyder aftaleindlån med 1,75% i rente ved 1 års binding.

    Derudover Højrentekonto med 2% i rente med binding til august 2014.

    Det slår jo FIH og mange andre.

    #194920
    Mikey 68Forfatter

    Jeg har også kigget på Basisbank og umiddelbart tiltaler den mig; men faldt over denne liste med risikovurdering: http://www.dr.dk/NR/rdonlyres/902BB2EB-3CDD-44C3-ABBA-8563DB138EE7/3836158/Risikovurdering_2012.pdf

    Og der ser det jo ikke så godt ud desværre; men sålænge man har under de 100.000 euro er det vel ikke et problem for os (andet end det på sigt kan betyde man skal skifte igen igen)?

    #194936
    OBSForfatter

    @Morten (73):

    Nej, så længe du holder dig under €100.000 i den samme bank så er der ikke nogen problemer, da de er dækket af Indskydergarantifonden.

    Men der kan selvfølgelig ske det at banken går ned og bliver overtaget af en anden bank, hvorefter du så skal bestemme om du vil finde en ny bank eller forblive kunde i den overtagende bank.

    #194938
    HalliHalloForfatter

    Gør Basisbank også forskel på rige og fattige kunder som Danske Bank eller betaler alle samme kontogebyr? Hvis den ikke gør, så vil jeg evt. også prøve den.

    Hvem står egentlig bag denne bank?

    #194942
    Lars KrogForfatter

    Mig bekendt er alle lige i Basisbank 🙂

    http://www.basisbank.dk/om-basisbank/ejere
    (Samarbejdspartnere: Se nederst tv via ovenstående link)

    #194948
    HalliHalloForfatter

    Det var dejligt at høre, hvilket jeg også regnede med. Ville bare lige have det bekræftet en ekstra gang. Tak!

    #194958
    -Erik-Forfatter

    Umiddelbart ser basisbanks priser mv. rimelig interessante ud, men en googling er ikke betryggende omkring bankens fremtid.

    Feks.:

    http://finans.borsen.dk/artikel/1/231081/basisbank_haardt_plaget_af_ejendomsmarkedet.html

    Når der er et aktiedepot, der enten skal afvikles eller flyttes med rundt, er det ikke helt omkostningsfrit at skifte bank, så jeg vil gerne ramme rigtigt første gang…..

    Mvh Erik

    #195048
    AnonymForfatter

    Jeg synes også basisbanken virker attraktiv.

    100 kr. for VISAkort. Men har man over 21131 kr. stående på lønkontoen samt under 40.000 kr. i kapitalindkomst så er de tjent hjem.

    100kr./0,631(kapitalindkomstbeskatning)/0,0075(rente) ~(ca.) 21131

    #195050
    HalliHalloForfatter

    Mange tak for oplysningen, JPUSA, men hvad skal man bruge oplysningerne til, når man overvejer bankskifte? Jeg ikke helt forstå, men måske du venligst kan uddybe det.

    Kan du lave en tilsvarende beregning for Danske Bank, hvis gebyret er knapt 5 gange højere eller 480 kr.? Du behøver ikke at tage højde for hævninger i fremmede automater, da det jo ligesom vanskeliggør udregningen lidt.

    Tak på forhånd.

    #195056
    AnonymForfatter

    Tror du misforstår. I basisbanken koster det 100 kr. for et VISAkort.

    Så du skal sammenligne det med en anden bank hvor du får VISAkortet gratis, men får 0% i rente på din lønkonto. Endvidere varierer kapitalindkomstbeskatningen en smule fra kommune til kommune. Billigst i nordsjælland, dyrest på langeland (tror jeg)

    ———————–

    Med hensyn til danske bank er de jo MEGET dyrere og basisbanken er MEGET billigere hvis du har en simpel økonomi. Har ikke tjekket hvad eksempelvis debotgebyr koster, da det for nærværende ikke er relevant for mig. Jeg er også danske bank kunde(dog ikke nemkonto), men den konto elimineres inden abonnementet tiltrader den 1 september.

    #195064
    AnonymForfatter

    Er der ikke noget med at basisbanken og jyskebank hænger lidt sammen ?

    #195074
    HalliHalloForfatter

    Jo, men hvor meget kan du “google" dig lidt til, for jeg ved det ikke rigtigt.

    Hvad skal du bruge det til?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.