Få det bedste ud af det for min mor – skal jeg låne hendes penge

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93527
    AnonymForfatter

    ja, en svær overskrift.. men skal forsøge at forklare det bedre herunder:

    For historie:
    min mor har boet på plejehjem i nogle år pga. en hjerneblødning.. Hun har det nu egentligt ganske godt, så alt vel der.
    Hun har indtil sidste år fået tilskud til bolig, licens osv. fordi hun ikke havde mere end de 38000(?) hun må ha’ stående på sine konti.
    Min far døde så i maj 2012, så nu står der en god stak penge (omkring 650000) på hendes konti. Så al tilskud er frafaldet. Hun her derudover en andelsbolig, som er til salg, så her kommer omkring 750000 mere ind…
    Det er jo dejligt at hun har noget at tære på, nyde, købe for osv.
    Men det er brandærgeligt at se hendes.. ja deres.. opsparinger forsvinde lige så stille til en dyr husleje, omkostninger osv. Det var jo nok ikke det de havde tiltænkt.

    specifikt hvad jeg tænker:

    Jeg har fuld kontrol over hendes konti/netbank osv.
    Jeg overvejer om jeg skal låne de penge hun har til at stå på hendes konti, og derved få hendes formue ned på et niveau der giver adgang til de tilskud hun havde før.
    Min tanke er så, hvad jeg skal gøre ved de penge. Hvor de er bedst placeret. Jeg vil, til enhver tid, “beholde" omkring 100000 der ikke er låst, så hun til enhver tid kan få nogle af de penge tilbage jeg har lånt, skulle det blive nødvendigt.

    Men hvor er det så bedst at placere dem for at få det bedste afkast af pengene?
    Jeg er ikke inde i økonomi-markedet, jeg har ikke forstand på obligationer, aktier og lignende..
    så jeg skal ha’ nogle gode forslag, der meget gerne må have en forklaring “på mit plan" så jeg også rent faktisk fatter det i foreslår.

    Jeg håber i har lyst til at byde ind med nogle gode ideer til hvad jeg kan gøre.

    #194788
    testForfatter

    Du kan ikke bare låne hendes penge uden at forbryde dig mod flere forskellige lovgivningers. Et anfordringslån vil i øvrigt stadig sku regnes med i hendes formue.

    Hvis du endelig vil gøre noget kan du overtale hende til at forære dig et beløb hvert år op til den skattefri gave grænse. Husk at lav et dokument på det som hun underskriver.

    Eller må du pænt vente og være glad for at der er nogen der passer på din mor og at hun lever i et kommunistisk samfund hvor dem der har råd betaler for dem der ikke har råd.

    #194792
    AnonymForfatter

    Eller må du pænt vente….
    Det var da noget mærkeligt noget at skrive.. Det er jo ikke fordi jeg står og tripper for at få fat i hendes penge..
    men tak for tilliden da.

    #194794
    testForfatter

    Nu synes jeg at jeg svarede pænt. Det mindre pæne ville være at haslerne over det sociale bedrageris plus skatteunddragelse og mandat svig du er på vej ind i.

    Men jeg er nok bare for knips.

    #194802
    AnonymForfatter

    Jeg må sige, at jeg overhovedet ikke forstår, hvorfor du finder det mest rimeligt, at samfundet skal betale for sin mors udgifter, når hun råder over 1,4 millioner i kontanter. Disse ydelser er tiltænkt samfundets svageste, der ikke har mulighed for at betale selv.

    For nu at bruge et af dine egne udtryk, så synes jeg også, at det er “brandærgerligt" at mine skattekroner skal være med til at finansiere socialt bedrageri.

    Jeg håber, at du besinder dig, og nøjes med at lade dine planer blive ved tanken.

    #194806
    AnonymForfatter

    Det er groft socialt bedrageri, Martin!

    Hvis du begiver dig ud ad den vej, så står du formentlig til en klækkelig bøde + fængselsstraf.

    Og hvordan tror du lige kommunen vil reagere, når formuen fra den ene dag til den anden falder fra 750.000 kr. til 38.000 kr.? De vil selvfølgelig (som de offentlige myndigheder har adgang til) bede om et posteringsudtræk fra banken. Så vil de opdage det store udtræk og denæst bede om at se det andet ben i posteringen, som vil afsløre din konto. Og så er du rigtig slemt i fedtefadet!

    #194824
    HalliHalloForfatter

    Så er der gudhjælpemig et nyt spørgsmål om samme emne, hvorfor det er nærliggende at tro, at der er tale om et fake-indlæg?

    For blot ca. en måned siden skrev én,at hun og hendes søster ville købe deres mors hus, for at leje det ud til hende, så hun nu om muligt kunne få boligydelse og varmehjælp samt minimere en evt. arveafgift.

    Test, som altid er klar ved tasterne, fandt det dengang helt usmageligt at gøre sådan, hvorimod jeg rådede til at gøre det, og helst gennem en advokat.

    Igen i denne tråd fraråder test og selvfølgelig også generalen det, og kommer med alskens ulykker der kan ske, hvis der handles som foreslået.

    Jeg vil også igen her anbefale at kontakte en advokat for at få en snak om hvordan man gør det økonomisk bedst muligt for dig og din mor. Der findes nemlig flere gode muligheder.

    Jeg er sikker på at test og generalen, der skilter med at de neoliberalister, sikkert ikke har noget imod at udnytte skattehuller samt få mest ud af den til enhver gældende lovgivning. F.eks trækker 1% af de højestlønnede over 650.000 kr. fra i skat årligt til pensionsordninger, hvorefter de når de bliver pensionister finder et sted, hvor de kan få pengene udbetalt uden beskatning. Multinationale firmaer må selvfølgelig heller ikke opføres på liste, så alle kan se hvad de betaler i skat, det siger venstre og konservative og vil have loven lavet om, når de kommer til. Nej, ingen må se at de overfører indtjeningen fra Danmark til et skattelyland.

    Test kan få flere hundrede tusinde ud af statskassen om året til konens fleksjob og dette samtidig med at hun er erklæret invalid af pensionskassen (både forsørgelse fra samfundet og pensionskasse), men det er selvfølgelig helt fint og har ikke noget med kommunisme at gøre, som han i tide og utide kører frem med. Havde det været naboen, så havde det sikkert været usmageligt, for så skulle han jo ligesom selv være med til at finansiere udgiften. Men sådan er der så meget……..

    #194828
    testForfatter

    Men gå da endelig til en advokat. Svart vil være at det eneste lovlige alternativ vil være den skattefri gave.

    #194832
    AnonymForfatter

    jeg havde en ide om at dette ville starte et eller andet overophedet taste-eventyr.
    Nuvel… det jeg vil gøre er at snakke med nogle bankfolk og eventuelt en advokat, og høre hvilke muligheder vi står med, for at få det bedste mulige ud af min mors økonomi, så vi undgår at staten stille og roligt spiser det hele.

    JEg beklager at have startet dette.. jeg kan jo se at det hurtigt avler den type indlæg, som jeg hader allermest, og gør alt for at undgå…

    min fejl at jeg lavede et indlæg herinde…

    Hallihallo: Tak for dit indlæg.. det eneste der rent faktisk gjorde lidt for at give mig nogle muligheder. Det vil jeg gerne høre mere om, men nok svært i dette indlæg.
    Hvis du har ideer hører jeg gerne mere evt. via PM eller lignende.

    #194836
    AnonymForfatter

    Socialt bedrageri er socialt bedrageri!

    Din mor er ikke berettiget til ydelser fra det offentlige så længe hun er formuende. Længere er den ikke!

    #194838
    AnonymForfatter

    Martins

    Du skal selvfølgelig udnytte alle de muligheder der findes indenfor lovens rammer som minimerer/eliminerer din og din mors omkostninger – jeg deler helt og holdent
    HalliHallo’s råd til dig om at søge uvildig rådgivning med henblik på at optimere omkostningsniveauet og gøre krav på de ydelser som derefter retmæssigt kan tilkomme din mor (som også har været skatteyder i et langt liv)

    Ligesom de store selskaber og neoliberalisterne gør alt for at undgå skat , bør du selvfølgelig
    gøre det samme (hyklerne synes som sædvanlig at reglerne ikke må gælde den lille mand)

    Held og lykke med det.
    Drop evt. et par linjer engang når du har fået fundet en brugbar løsning som andre også kan/kunne få glæde af.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.