Andelslån

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87402
    AnonymForfatter

    Jeg har talt med nordea om at lave et andelslån hos dem.

    Det lån bankrådgiver vil give mig er et Nordea Prioritet med en rente på 5,85%

    Lånet skal belåne 80% af 327.000 til 5,85% i rente
    Og de sidste 20% til 7,25%

    Jeg ville hører om det er noget der er godt??

    Det skal dog lige siges at jeg har også et forbrugslån på ca 125.000 kr

    #108256
    AnonymForfatter

    Det lyder da som en OK ordning…

    vh
    Jahuu

    #108272
    AnonymForfatter

    jeg synes ikke det lyder helt optimalt. hvis der i vedtægerne for din andelsboligforening står at man kan belåne op til 100%, så kig efter en anden bank. 7,25 % synes jeg er meget, men sådan er nordea jo…

    #108274
    AnonymForfatter

    Hej Når det drejer sig om banker udlånsrente er der ikkke noget der er fastlagt overhovedet.. du kan presse renten hvis du indhenter tilbud fra andre banker,, Det er ÅOP der betyder noget.. og jeg synes at den rente du hat fået tilbudt er alt for høj..find ud af hvor du kan få det billigste tilbud og lån pengene der.. Alle de store banker er alt for dyre… held og lykke

    #108276
    AnonymForfatter

    Jeg har snakket med lån og spar som kan låne 100% til en rente på 5,75.

    Kunne dette være bedre

    #108280
    AnonymForfatter

    Hej Igen… ja det er da bedre end dit Nordeatilbud… men prøv at gå ind på http://www.Pengepriser.dk og find ud af hvor du kan finde det billigste andelslån… men der kræves sikkert at du skifter bank;men det gør jo ikke noget sålænge du får det hele billgere…. men det er ikke alle der der kræver et bankskifte… men lån og spar er ikke så dårligt… hilsen fcmusic

    #108286
    AnonymForfatter

    Hej igen

    Ja det kan jo blive småt for enhver, og det er bestemt ikke for at forklejne hverken spørgerens økonomi eller svarernes forslag og indstilling, til det her med rentesatsen på et lån. Efter min opfattelse kan skoene bare blive for små…!
    Jeg har derfor prøvet at regne lidt på de tal I nævner, og helt ærligt, vi snakker om 60-70 kroner om måneden efter skat – det er forskellen på de 2 forslag der er fremme. Personligt ville jeg godt nok aldrig overveje at skifte bank for så lidt, men ok, det kan blive småt for os alle…! Men kære spørger, overvej det lige en ekstra gang ikk’…!
    Jeg er helt på det rene med, at man ikke skal være bange for at skifte bank, der er jo nok om buddet – på den anden side mener jeg dog, at man skal gøre det med omtanke, for alt andet lige, så står man bedre i en bank der kender en, og det kendskab og den tillid skal jo først opbygges i en ny bank.
    Jeg synes fortsat det lyder som en OK løsning i Nordea, når forskelleb ikke er større, men hvis der er yderligere fordele forbundet med et bankskifte, ja så kan det selvfølgelig være en god ide. Der er jo fortsat et rimeligt stort forbrugslån der skal tages med i overvejelserne – og hvordan spørgerens økonomi ellers hænger sammen, ved jo kun han.
    Ud fra det oplyste, mener jeg dog stadig at 60-70 kroner ikke er nok at skifte bank for ! Vi snakker jo ikke om lån i million klassen, hvor selv en lille forskel i renten kan betyde stor forskel i ydelsen.

    Når det så er sagt, så har jeg aldrig forstået Nordea’s politik med at sprede engagementet over så mange konti som muligt – men det er jo så en helt anden snak.

    vh
    Jahuu

    #108290
    AnonymForfatter

    tak for dit svar…

    Jeg vil kigge på det og tænke det hele igennem..

    Jeg er kunde i roskilde bank i dag men har været hos nordea.

    #108292
    AnonymForfatter

    Det var så lidt – håber du kan bruge de forskellige råd til noget. Der er en ting jeg undrer mig lidt over – du har fået tilbud fra Nordea og Lån & Spar, men er kunde i Roskilde – men du har jo sikkert allerede været i din egen bank…!?!
    Held og lykke med det – det er altid spændende at begive sig ud på boligmarkedet :o)

    vh
    Jahuu

    #108294
    AnonymForfatter

    Ja jeg har snakket med min egen bank de vil lave det til 8,00% i rente

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.