Finansnetbanken højrentekonto 2014

Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Indlæg
  • #194656
    AnonymForfatter

    SPÆNDENDE???? Det SQU da mega træls. Jyske bank er en pisse dyr bank. ØVØV

    Havde håbet på at de stadig var solvente nu da de IKKE gik konkurs 31/12-2012. ØV ØV siger jeg bare.

    #194658
    Lars KrogForfatter

    Da “vi" gik fra Eik til Finansbanken mærkede jeg ikke noget særligt til det.
    Hvem ved: Måske blir` det sådan igen? 🙂

    #194674
    sorringForfatter

    Til Lars Krog og Jpusa og Jyden.
    Det er noget af en overraskelse, at Finansnetbanken er blevet overtaget af Jyske Bank (fra den 26. januar). Så længe man holder sit indskud under 750.000 kr., kan man stadig sove roligt. Gad vide, hvilke forringelser vi så vil opleve ved overgangen til Jyske Bank .

    #194682
    HalliHalloForfatter

    Det er rigtigt sorrig, hvilke ændringer der måtte komme, ved hverken du eller jeg.

    Men hvis de vil beholde de fleste at Finansbankens meget prisbevidste kunder, skal der ikke mange ændringer til, før kunderne siver andre steder hen.

    Så hvis jeg var Jyske Bank, så ville jeg lade den fortsætte som en god, billig discountbank.

    #194684
    Lars KrogForfatter

    Lige foreløbig bliver der jo ikke ændret et komma.
    Så må vi se der efter om Jyske Bank tromler frem af busken med forringede vilkår.
    Hvis det sker, er vi jo nok nogle stykker som smutter ud af bagdøren – på jagt efter nye græsgange 🙂

    #194686
    sorringForfatter

    Jeg er som flertallet af finansnetbankens kunder meget prisbevidst og afsøger ofte pengemarkedet for at finde så gode renter på indlån som muligt. Her har finansnetbanken ikke kunnet være med – men det har de til gengæld på at være gratis for selvbetjeningskunder.
    Er der nogen af jer, der kender alternativer til finansnetbankens gratis-koncept for selvbetjening ?

    #194776
    Ole LaursenForfatter

    Jeg er kunde i Finansnetbanken, men jeg har selv en opsparing stående i en investeringsforening der investerer i korte danske obligationer.

    Hvis ikke du har et depot i forvejen, er det nok for besværligt hvis det kun er for nogle måneder. Jeg gider bare ikke bøvlet med højrentekonti og sidst jeg sammenlignede gav en god investeringsforening i gennemsnit et par ekstra procentpoint i forhold til bankerne – så skidt med at jeg i værste fald kortvarigt kan tabe en procent eller to hvis renterne stiger.

    Hvis der er nogen der er interesserede, så er der statistik her (vælg Obligationer Korte Danske som kategori):

    http://www.ifr.dk/stabilitetsmaal
    http://www.ifr.dk/afkastkalenderaar

    #194810
    AnonymForfatter

    I modsætning til Finansbanken har jyske bank depotgebyr og er generelt dyrere ved værdipapirhandel. Men det værste er gebyr for at flytte depot/papirer til anden bank. Måske skal man se at få flyttet inden jyske bank indfører de varslede (endnu ukendte) ændringer.

    #194918
    AnonymForfatter

    Da Spar Lolland købte Eik Bank var det udelukkende for at få indskudspenge på regnskabet. Jyske Bank har ikke det samme behov, og vil som en anden brugtvognsforhandler i virkeligheden ‘shine’ Finansnetbanken op og derefter sælge den. Finansnetbanken passer ikke i Jyske Banks strategi. Glæd dig som kunde, du er atraktiv.

    #194926
    Ole LaursenForfatter

    PoulM: Har du en kilde på det eller er det din egen analyse?

    #194930
    HalliHalloForfatter

    Ole Laursen, hvis du fulgte lidt med udover her på sitet, ville du jo vide at det er et udsagn udstukket af formanden for Dansk Aktinærformand.

    Jeg er selv en meget tilfreds kunde i Finansen, og har altid anbefalet den til andre og også herinde, men alle andre her på dette site har altid sagt at det var en “lortebank" og de havde forladt den. Pludselig er de alle vendt tilbage til banken, ligesom generalen til Danske Bank.

    Tror I jeg skal søge ny bank på grund af at Jyske Bank hæver priserne og i givet fald bedes oplyst, hvor jeg så skal flytte hen?

    #195010
    Ole LaursenForfatter

    HalliHallo: Det er jo det alle vi Finansnetbanken-kunder sidder og spekulerer på. Jeg fiskede bare efter om PoulM havde noget insider-info. Men der er nok ikke andet at gøre end at vente.

    Med hensyn til at være utilfreds, så synes jeg det gik tilbage under Eik siden toppen i Skandia-tiden hvor man kunne regne med en markedsmæssigt rigtig fin rente på den geniale opfindelse alt-i-et-kontoen. Troede egentlig resten af banksektoren havde lempet lidt på gebyrerne siden, men det ser det ikke ud til.

    #195024
    HalliHalloForfatter

    Ole Bertelsen, hvis Jyske Bank – mod forventning – skulle forringe vilkårene væsentligt for Fiansbankens kunder, så der gudskelov andre steder at gå hen, og sådan vil det jo nok altid være.

    Hvis det går ligså hurtigt som med at udskifte skiltene på facaderne, så skal man nok ikke vente ret længe før de har taget stilling til evt. ændringer.

Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.