Statsbank til Nemkonto og VISA-dankort, server til mailkonti

Viser 12 indlæg - 31 til 42 (af 42 i alt)
  • Indlæg
  • #194582
    JydenForfatter

    HalliHallo
    Du vil jo åbenbart være kunde i Danske Bank med en lønkassekredit ser det ud til

    #194584
    testForfatter

    tror faktisk ikke der er den bank Halihalo ikke har aktier i eller er kunde i

    #194586
    AnonymForfatter

    Hvis alle banker bliver enige om at kræve gebyr har man som frobruger ikke et reelt alternativ.
    Man kan ikke engang indklage dem for konkurrencestyrelsen for karteldannelse.
    De synkroniserer deres betingelser ligesom forsikringsselskaberne gør, stort set.

    Vi bør derfor sige stor tak til Enhedslisten der lufter tanken om at genopvække Girobank fra de døde.

    Hvilket kundesegment vil det gå ud over, hvem kan godt lide en sikker bank der ikke spekulerer?
    Skulle det mon være dem der er kunder i Arbejdernes Landsbank og Lån og Spar bank?

    Kan man tænke sig at disse banker har begavede ledelser, der hurtigt har tænkt den tanke, og derfor melder ud:
    Ingen gebyrer her, kom bare til os.
    Det skal man så kunne stole på. den går ikke at komme om et par måneder og så sige, ja nu sætter vi alligevel gebyr på.

    Der er ikke nogen objektive retfærdighedsprincipper vi kan bruge til at afgøre om denne eller hin skat eller afgift er rimelig, social osv.
    Arnesteds-skatten for nogle århundreder siden gik ud på, at hvis man var så rig at man havde flere ildsteder, skulle man betale mere i skat. Helt som “værdi af egen bolig" nu omdøbt til ejendomsværdiskat.

    Min agenda er ikke et eller andet socialt gylle-retfærdigheds-pricip.
    Den er digitalisering i fuld skala.
    Alt hvad der hindrer og blokerer for fremskridtet skal knokles ned, om det så skal være med de rene enhedsliste-statsovertagelses-trusler 🙂

    Jeg jubler ved tanken om at det skal koste penge at hæve kontanter.
    Alle betalinger over 100,- kontant betaling i forretninger burde medføre en afgift på 40,- samt krav om legitimation ved betaling.

    Herregud, det er jo narko-handlere og røvere der har fonøjelse af kontanter.
    Forsikring, opklaring og psykisk skade medfører så store omkostninger at vi aldrig ville have indført dem hvis ikke vi havde vænnet os til dem.

    #194614
    HalliHalloForfatter

    Til Jyden og test,

    hvorfor er I så nedladende, prøv hellere at besvare mit spørgsmål, som er stillet i en anden tråd, men det rækker evnerne måske ikke til.

    Håber stadig der sidder en kvik Danske Bank kunde, der har sat sig ind i tingene omkring de nye kundepakker.

    #194620
    AnonymForfatter

    Til Halli Hallo
    Jeg har netop undertegnet kundeaftale med Danske Bank og har derfor det 16-siders .pdf-dokument som viser priser etc. for de forskellige kundegrupper.

    Hvis du sender din mailadresse il mig dvs. per.eggertsen@mail.dk vil jeg gerne sende den til dig.
    Desværre kan vi ikke her uploade filer, som man kan ved indrapportering til SKAT, og nu også, viser det sig, som bilag til beskeder i DB’s interne Netbank-post.

    Ellers vil jeg blot sige, at det jo er nemt at være nedladende eller personlig hvis man optræder anonymt. Man skal så bare ikke forvente noget svar udover info til debatredaktøren hvis det bliver for slemt.
    Men ellers er anonymitet en absolut nødvendighed for Whissle-blowers eller i lande hvor kritik kan få alvorlige konsekvenser:-)

    #194622
    MichaelForfatter

    Jeg forstår seriøst ikke denne polemik der styres frem af venstrefløjen. Hvorfor hidse sig op over prisen på en bankkonto og ikke prisen på toiletpapir, flåede tomater og æbler i Irma?? Det er vel noget vi alle køber så hvorfor skal prisen være så høj i Irma?

    Så går man i Netto og det samme gør sig gældende for bankforretninger. For mig at se handler det her mere om at venstrefløjen med Frank Aaen i spidsen endnu engang kan få profileret hans ønskehadebillede nemlig den “store onde kapitalmagt".

    Stem med benene: Flyt bank hvis du finder gebyret urimeligt højt. Det er faktisk ikke sværere end at gå i Netto. Der er ingen der er stavnsbundet til deres bank.

    #194626
    testForfatter

    ja og det er også let når men ikke i så lang tid som nogen har har læst hvad halihalo har skrevet at tro at sprøgsmålene er seriøse.

    alle relevante informatin om danske banks kunde program og priser er på deres hjemme side.

    går man ind i sin netbank under aftaler, hvis man er kunde, kan man undertilmeldinger beregne ens indplacering i kunde programmet.

    Det er jeg sikker den stor aktionerenbistandsklient med udenlandsmastercard og behov for valuta råd sagtens kan finde ud af hvis det havde reel interesse. men det der har interesse er at få folk til at svare som du har gjort. good weekend.

    I øvrigt er jeg helt ening med michael. Der her diskusion om en stats bank er latterlig.

    #194632
    peter holm larsenForfatter

    Det er ikke helt rigtigt at man bare kan flytte bank eller realkreditinstitut bare som man flytter sine indkøb – fordi der er et så at sige “medlemsgebyr" der skal betales ved ny bank/realkreditinstitut.

    Men enig – pris på toiletpapir og bank bør være samme koncept – er man utilfreds – ja så kan man bare skifte. Men at flytte et relakrreditlån eller banklån koster ofte 5.000-20.000 kr. – og det gør det noget vanskeligere og dyere at flytte og det er med til at reducere mobiliteten.

    Men kunne som liberal foretaler – så fra statens side tilbyde at flytning af lån ikke skulle pålægges tinglysningsgebyr og ikke skulle pålægges handels"afgit" ved køb og salg af realkreditobligationer. Så man alene skulle betale “banken" rene gebyr – og staten ikke skulle tjene på omlægninger.

    Derer ingen tvivl om i mine øjne at de høje afgifter på låneomlægninger er med til at reducere mobiliteten – og det uanset politisk observans.

    #194636
    testForfatter

    Nu vel man kan skifte leverandør af toilet papir men ikke at man har brug for det. Det er det der er sammenligningen.

    Det er staten der stryer hovedparten af “afgifterne" på en låne omlægning.

    #194638
    HalliHalloForfatter

    Peter Holm Larsen: Det er rigtigt hvad du skriver, det samme har General Prier også altid fremført. Med andre ord kan man ikke altid flytte, men det tror test og andre.

    #194640
    Mr RForfatter

    Well HalliHallo dem der er omfattet af dette gebyr kan altid flytte

    #194644
    Mr RForfatter

    Ingen engagement = nemt at flytte bank 🙂

Viser 12 indlæg - 31 til 42 (af 42 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.