Statsbank til Nemkonto og VISA-dankort, server til mailkonti

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 42 i alt)
  • Indlæg
  • #194490
    testForfatter

    Du tiger helt fejl danske bank har betalt store summer til de små banker som nu er gået konkurs via bank pakken

    #194492
    HalliHalloForfatter

    Nico skrev: “Kontonumrene findes stadigvæk, men de har skiftet registreringsnummer".

    Postgiro har da stadig det gamle registreringsnummer som oprindeligt (1199), men de har blot fået
    et ekstra (1551). Det er hip som hap hvilket nummer man anvender i dag.

    Dette bare til orietering, da emnet interesserer jer temmelig meget. Yderligere oplysninger kan sikkert indhestes ved henvendelse til Mybanker, da et par partnere har været ansat i Bikuben og BG-Bank, så de må da kende historien.

    Ja test, Danke Bank har betalt til andre banker, ligesom alle andre eksisterende banker har gjort det.

    Uden tvivl har de sikkert nu på baggrund af denne udgift besluttet at indføre et usmageligt abonnementsgebyr for den lille kunde.

    Selvom jeg ikke er berørt af gebyrerne, så bryder jeg mig ikke om at det kun er de fattige, der skal betale. Hvorfor tager banken ikke gebyr fra mig, der har råd til det, men kun fra bistandsklienten og den lille pensionist? Jeg forstår det ikke, men måske andre gør?

    #194498
    Mr RForfatter

    HalliHallo

    Fordi det ikke er bankernes opgave at fordele velfærden, men derimod er det statens opgave.

    #194502
    HalliHalloForfatter

    Tak MR R

    NåNå, hænger det sådan sammen, men alligevel syntes jeg nu nok at gebyrerne burde gælde alle kunder og ikke kun den ressourcesvage.

    Personlig skal jeg gøre mit udbetydelige bidrag til at Danske Bank mister en del kunder, en den overlever jo nok.

    Måske banken kan overbevise en del kunder til blive ved at købe en 2-vær lejlighed i Valby til 1 mill., hvorved de bliver elitekunde eller hvad de nu kalder deres kundegrupper.

    #194514
    AnonymForfatter

    Jeg har ikke det mindste imod at banken er grådig, forstået på den måde at de vil have mest muligt på bundlinjen til gavn for aktionærerne.
    Hvad skulle de ellers?

    Virksomheder skal tjene penge eller lukke.

    Vi skal som forbrugere have nogle skrappe forbrugerorganistationer, mybanker.dk, facebook-grupper, trustpilot.dk, anmeld-haandvaerker etc. så vi lynhurtigt kan få lukket lortet hvis de ikke opfører sig ordentligt.

    I husker vel Brent Spar og Shell? Dybt uretfærdigt overfor Shell viste det sig, men det viser at de store ryster i bukserne hvis forbrugerne stemmer med pengesedlen.
    (citat fra oprør-fra-midten manden engang i 70’erne)

    Når vi så heldigvis har fået privatiseret telemarkedet og alt andet, står vi med nogle huller, hvor fattige moster Erna skal betale gebyrer i stribevis,
    fordi hun er et dårligt papir,
    ikke kan få en ordentlig bredbåndsforbindelse fordi hun bor langt væk fra Christiansborg.
    Og en ordentlig busforbindelse får hun heller ikke.

    Det er her staten komme ind i billedet.
    Og det er her at dem der tjener pengene på mobilnettet, indlån/udlån, roadpricing skal betale en afgift af deres omsætning.

    Fordi jeg synes skattestop er en rigtig god ide.
    Så specielt til Hr/fru test:

    Nej det er ikke kommunisme.
    Det er det stik modsatte.

    Hvis markedsmekanismen skal bevares er man nødt til at lave kompensationsordninger der hvor den virker åbenlyst uretfærdigt.

    Det der er Danske Banks fejl er at de provokerer med et gebyr der erfaringsmæssigt ødelagde Girobanks betalingsformidling.

    For mig er det helt fint at de nedlægger en masse filialer og fyrer papirnusserne i bundter.
    Kræver 100,- pr kontanthævning.
    Kort sagt laver adfærdsregulering for at minimere omkostningerne.

    Men der hvor folk ikke har noget valg fordi de skal have en Nemkonto og et Dankort får de fjender.
    Det er ganske enkelt dumhed og dermed det modsatte af profitmaksimering.

    #194518
    KaptajnForfatter

    HH, jeg tror roligt du kan regne med at når du slipper for gebyret så er det fordi DB allerede tjener godt på dig. Faktisk ville jeg som DB kunde være mest foruroliget hvis jeg IKKE skulle betale gebyret….

    #194520
    AnonymForfatter

    Hej Kaptajn
    Det er da tæskelækkert hvis DB tjener penge på mig. Jeg foretager mig ikke noget i forhold til DB eller andre banker som jeg ikke selv synes jeg har fordel af. Hvis de så tjener penge på det, er da fint. Så slipper jeg for at skulle betale ekstra skat fordi staten skal redde dem på et tidspunkt når de har kørt sig selv ud i tovene.

    Husk lige at de lavede en meget åben dialog med kunderne med offentliggørelse af kritik.
    De har stort set det bedste netbank-system og deres app. til iPad i DB sverige er suveræn.

    Der har jeg en konto hvor jeg har gratis Visa Elektron, hvad Nordea Sverige ikke kan tilbyde.
    Og så er deres netbank i Sverige gratis i modsætnig til Nordea, der skal have SEK 12,- pr md.
    Bevares de tjener ikke andet på mig så det skal være dem vel undt.

    #194534
    peter holm larsenForfatter

    I princippet kunne man godt overveje at Nationalbanken tilbød en indlånskonto med et tilknyttet Visa Elektron (uden mulighed for overtræk) – således at man ikke kunne komme i overtræk.

    Det ville så kun koste håndteringsgebyrer til drift af betalingsformindlingen på Visa Elektronkortet – og men en rente på 0% på en sådan konti – ville staten kunne have en vis økonomisk indtjening på rente delen.

    Og synes godt man kunne overveje at dette var et produkt staten kunne udbyde og som ikke ville være konkurrence forvridende være hvis renten er 0 % og det alene er håndtering af betalinger der blev tilbudt.

    #194546
    testForfatter

    Og med hvilket argument sku staten så ikke bage rugbrød. Magen til tåbelig tråd men med det antal personer der stemme på Enhedslisten kan det jo ikke undre.

    #194548
    testForfatter

    Ps godt vi har r i regeringen til at banke tåberne fra sf på plads

    #194560
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig skal bankerne da være private. De er jo så rasende dygtige til det. Særligt efter at de beyndte at gøre det de er bedst til 😉

    #194564
    AnonymForfatter

    Jeg forstår ikke hvad “privat" betyder, når staten skal hjælpe. ‘tvært imod er der skabt basis for spekulation.I et liberalt marked bør de de som fører en dårlig forretning gå konkurs – ellers er der da ingen mening (eller også er jeg blevet så gammel at jeg ikke opdaget at der er kommet en ny definition af markedskræfter).
    Jeg synes vi oven på bankpakker mm. måske burde se på farveskift i blokkene i folketinget. Jeg tror at vi har fået en lysserød og en brun blok, i stedet for rød og blå.
    Danske Bank burde måske også overveje et farveskift, som en del af deres nye strategi.

    #194566
    Mr RForfatter

    Ja for gud skyld lad os da også brokke os over gebyrer på vand (Som vi alle skal bruge)

    Gebyrer på tog transport og biler.
    Gebyrer på internettet som man også skal bruge for at havde med det offentlige at gøre

    Omfg. det koster også penge at komme på ferie og det er jo en folkeret. Det må staten jo også hellere blande sig i.

    #194568
    testForfatter

    Og det er da staten der støtter vandværker ved at levere nedbøren, bankerne ved at trykke pengene og el værkerne ved at gi elektronerne fri

    #194578
    HalliHalloForfatter

    Summa summarum:

    Alle der er berørt af ændringerne i Danske Bank skifter jo blot til et ny pengeinstitut,
    der ikke opkræver vanvittige 480 kr. for at føre en konto.

    Hvor svært kan det være…………

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 42 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.