Ny bank istedet for Danske Bank ønskes

Viser 14 indlæg - 31 til 44 (af 44 i alt)
  • Indlæg
  • #194558
    AnonymForfatter

    Hvorfor kan man svare hinanden i en ordentlig tone??

    #196168
    AnonymForfatter

    Det er da helt rimeligt, at banken tager gebyr for at hæve efter kl 18.00. Det er da rimeligt, at du skal være med til at betale en slags forsikringspræmie i de tidsrum, hvor automaten typisk er udsat for røveri.
    hvis du skal bruge penge efter kl. 18.00 kan du da bare hæve i en butik. Jeg er 67 og har har haft
    dankort siden det blev indført, men jeg har aldrig hævet kontanter i en automat. Altid gratis i en
    butik.
    Ellers. Få dig et gratis mastercard hos Coop Danmark. Det er gratis at bruge og du kan gratis hæve i alle coops butikker. D.v.s. Kvickly, Brugsen, og Fakta. Saldoen opgøres d. 20. i måneden og beløbet hævet den 10. i efterfølgende måned, og det er helt gratis

    #196202
    philcatForfatter

    Pas På
    Selvom man er utilfreds med gebyrer fra Danske Bank, skal de nok finde ud af det alligevel.
    Jeg havde underskrevet ny aftale i september hvor jeg ønskede at opsige samarbejdet med Danske Bank. Det er først lykkedes at få det sidste overført i februar. (De sagde de ikke havde modtaget opsigelsen fra den nye bank). Nu har jeg så fået et gebyr på ca. 4.200 for at få flyttet min kapitalpension og ratepension. Deres argument er korrespondentbank.
    Det skal siges, jeg har været tilfreds kunde i ca. 12 år, men de begyndte at forringe mine vilkår stille og rolig.

    #196220
    AnonymForfatter

    Jeg har også besluttet at flytte til Arbejdernes Landsbank fra Danske Bank, årsagen er at AL kan tilbyde vise/dankort (NEM konto) gratis, samt et gratis AL Mastercard (kreditkort, debit kortet er kun gratis hvis man kun har et debit kort eller kost nr. 3 kort 150 kr.).

    Jeg har også overvejer at tager min pension fra DB og fusioner med min nuværende aktive pension.

    Min andelsbolig kredit, er for længe siden flyttet til er Swedbank fra DB.

    Så snart er der ikke mere tilbage i den bank, jeg har brugt hele mit liv og indtil deres rentestigninger og gebyrer, så også en bank jeg altid har været glad for og hvor jeg har kunne få det vil ville have på de bedste mulige betingelser – også i forhold til andre banker.

    DB nyt politik er bare at få små mennesker som mig ud, eller til at have fuldt engagement i banken – hvilet jeg ville have haft hvis de have lade rente stige på andelsbolig lånet.

    #196222
    HalliHalloForfatter

    Jeg har skrevet til Danske Bank og spurgt om hvornår de trække penge første gang på min konto, hvis jeg fortsætter kundeforholdet.

    Banken svarer slet ikke på mine spørgsmål, men beder mig blot om at ringe til nogle eksperter.

    Skal banken eller burde den ikke kunde besvare et par enkelte stillede spørgsmål skriftligt?

    Jeg syntes ikke det er god service, hvad mener I?

    #196238
    AnonymForfatter

    Underligt, de plejer ellers at svare og rimeligt hurtigt. Jeg ved ikke hvordan de fordeler de skriftlige henvendelser, kan være du har været uheldig eller om de bare er ligeglade når det snart ex kunder.

    #196240
    testForfatter

    Banken har naturligvis sat alle sej til for at svare halihalo. Der er en døgn bemande tilefon service.

    1 september

    #196244
    HalliHalloForfatter

    Når man stiller Danske Bank 2-3 konkrete spørgsmål i den mail, så er det efter min opfattelse god kutyme at besvare dem skriftligt. Og ikke bare benytte et standardbrev, der henviser til deres “eksperter" på telefonen.

    Normalt er det jo sådan at “eksperterne" netop sidder og besvare breve og den sidst nyankomme bliver sat til at tage telefonerne.

    Typisk Danske Bank! Men måske det er anderledes hos dem end andre steder…………

    Direktøren (Kolding)har sagt: Jeg vil ikke høre mere vrøvl, dem der vil flytte bank kan bare gøre det. Denne holding smitter jo nok af nedad i systemet, så de ikke gider besvare breve mere.

    Er der nogen der ved hvor mange kunder de har mistet d.d. 3800 havde sagt farvel, da der blev aflagt regnskab.

    Men man kan vel ikke udelukke at de velhavende kunder strømme til banken i denne tid for at få del af alle fordelene, og der kommer flere her i 1. kvartal, men hvilke?

    #196246
    AnonymForfatter

    Det er jo efterhånden umuligt at finde ud af alle Halli Hallos usammenhængende historier. Det ene øjeblik er manden kunde i Lån og Spar Bank, det næste i Finansbanken og det tredje øjeblik er du stadig i Danske Bank. Hvilken historie er det du vil holde dig til?

    Anyway, så er du som overførselsindkomstmodtager en uendlig uattraktiv kunde Halli Hallo. Danske Bank vil være glad for at slippe af med dine underskudsgivende småtransaktioner.

    Men ring dog til den anviste servicetelefon og få svar på dit spørgsmål.

    #196248
    HalliHalloForfatter

    Du er en meget lidt seriøs debattør General, men hvornår har jeg skrevet at jeg er kunde i Lån-og Sparbank? Aldrig har jeg skrevet det.

    Men du general: Du kan blive kunde der og få 5% i rente i kraft af dit DJØF-Medlemskab, herunder de mange andre fordele, som andre ikke kan få, selv ikke dem i Forbrugsforeningen af 1889.

    Hvis du er medlem af DJØF, så ved du jo godt at man bør havde vigtige spørgsmål besvaret på skrift i tilfælde af en evt. klage over fejlrådgivning.

    Danske Bank har i øvrigt tjent et utal af kroner af mig, men et løbende abo.gebyr vil jeg selvfølgelig ikke betale, ligesom et hvert andet fornuftigt og økonomisk menneske, når der ikke er nogen andre banker, der indtil d.d. har tilladt sig at følge efter.

    #196252
    AnonymForfatter

    Nu slipper Danske Bank snart for at tjene penge på mig. Jeg troede egentlig at de stadig var relativt billige, selv efter deres gebyr og forskelsbehandling af kunderne, men jeg får alligevel ca. 1500-2000 kr. mere til mig selv hvert år ved at flytte mine småtransaktioner væk fra Danske Bank. Det er en nettoindtægt de har haft, det har stort set været omkostningsfrit for dem. Jeg må sige det varmer mig i hele kroppen at få min egen lille private hævn over mastodonten. Jeg kan kun opfordre alle til at søge væk fra Danske Bank.

    #196254
    AnonymForfatter

    Benægtelse hjælper ikke Halli Hallo.

    Dine løgnagtige historier om Amagerbanken gør dig fuldstændig utroværdig som debattør, Halli Hallo. Snart siger du det ene, snart det andet, og det er fuldkommen umuligt for alle, inklusiv dig selv, at holde styr på dine løgnehistorier.

    Først erklærede at du var storinvestor, som havde tjent styrtende på Amagerbank-aktier, dernæst erklærede, at du skulle have lyttet til Generalen og nu måtte gå den tunge gang til fogedretten ved Amagerbankens krak, for senere at erklære, at det hele – flere års skriverier og hundrede vis af indlæg – kun var sagt for sjov.

    Og du har allerede sagt hundrede vis af gange, at du vil flytte væk fra Danske Bank. Jammen så gør det dog! Et bankskift kan vel ikke være så svært, med mindre altså, at der ikke er andre banker der vil modtage dig som kunde? Bankerne hensynker vel ikke ligefrem i begejstring over udsigten til at få endnu en overførselsindkomstmodtager med begrænset engagement ind i banken!!!

    #196274
    testForfatter

    Tjep tilykke med bank skiftet. Du har helt sikkert truffet et rigtigt valg for dig.

    Men husk at man ikke skal blande følelser og forretninger.

    #196300
    HalliHalloForfatter

    Så er vendekåben alias General Prier fræk igen, men det er jo ikke noget nyt.

    Han og visse andre af hans tro væbnere herinde kender åbenbart ikke betydningen af ord som: humor, sarkasme, ironi m.fl. Prøv at google disse ord og du/I vil blive klogere.

    For hundrede og syttende gang:

    Det med Amagerbanken var selvføgelig skrevet, hvad alle vist har forstået på nær dig og nogle af dine kammesjukkere, på grundlag af dine evindelige, hadefulde og barokke indlæg om denne bank. Samme fremgangsmåde har du i øvrigt brugt om Danske bank flere gange, hvorfor du nu har fået tilnavnet “vendekåben".

    Hvad angår “bistandshjælpen": Var ligeledes skrevet i morskab på grundlag af et – efter min opfattelse – meget underlødigt indlæg.

    Nu venter jeg så bare på næste personangreb, men bliv dog bare ved med at køre i samme rille, hvis det kan more nogen. Man må næsten gå ud fra at disse personer ikke har andet at foretage sig, men at indlægene her på sitet herved bliver fordrejet er åbenlyst for enhver.

Viser 14 indlæg - 31 til 44 (af 44 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.