Ny bank istedet for Danske Bank ønskes

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 44 i alt)
  • Indlæg
  • #194256
    Mr RForfatter

    Cafe…. de kunder de vil betale for at flytte er squ da ikke kunder der “bare" vil havde en lønkonto.

    Vågn op…. De banker er da på samme måde interesseret i profit som andre banker. De tjener penge på kunder der har et ordentligt engagement i banken.

    De vil ikke have kasse kunder.

    #194272
    HalliHalloForfatter

    MR R:

    Usandt hvad du skriver, alle banker ønsker nye kunder, såvel små som store.

    Den lille kundes indlån ganget op med mange kunder er det er giver et stort samlet indlån, der kan udlånes med en pæn indtjening til følge.

    Der findes jo også banker og sparekasser der er ejet af kunderne og tænker i profit.

    #194276
    HalliHalloForfatter

    Undskyld, i sidste linie skulle der selvfølgelig have stået:

    Der findes jo også banker og sparekasser der er ejet af kunderne og ikke tænker i profit.

    #194286
    Mr RForfatter

    Ja Halli Hallo mange små kunder har det samme engagement som en stor.

    Problemet er bare at de tager mange flere administrations omkostninger.

    Om man har et stort engagement eller en lille er der de samme omkostninger per kunde for banken ved at de ringer eller besøger banken.

    Indtjeningen er bare ikke den samme.

    Derfor er der forskel.

    Mange har den ide at bare fordi man har en lønkonto tjener banken penge ?

    Hvor kommer den indtjening fra ? Der er ingen. Kun udgifter for banken.

    #194326
    AnonymForfatter

    Mr R

    Mange har den ide at bare fordi man har en lønkonto tjener banken penge ?

    Det har du ikke ret i. Bankerne tjæner på alt også når de sælger dig forsikeringer gennnem banken, lige som bilværkstederne tjæner på resevedelene de putter i din bil.
    Og når vi er ved det så betaler dit forsikringsselskab aldig bilværkstedet normale pris som andre kunder når du får laveten skade på din bil.
    Så–Så–

    #194334
    HalliHalloForfatter

    MR R:

    Besvar venligst dette spørgsmål for mig:

    En pensionist med 30.000 kr. i opsparing i Danske bank og en konto, hvor de daglige forretninger foretages uden at bruge pengeautomater mv. må over 20 år betale 480 kr. x 20 = 9.600 kr. i årlig indtjening plus at de 30.000 kr. kan udlånes med måske 10% årlig fortjeneste = 60.000 kr.

    Jeg køber 20 aktier i AP-Møller og bliver elitekunde og hæver hver dag 200 kr. på vej til arbejde i en Nordea-filial ved mit arbejde. Jeg køber i de næste 20 år ikke flere aktier i banken. Jeg har ingen opsparing udover i gennemsnit 2-3000 kr. på lønkontoen.

    MR R: Fortsæt venligst mit regnestykke, jeg er sikker på at Danske Bank kun tjener penge på pensionisten og sætter til på mig, men måske jeg tager fejl.

    #194352
    sorringForfatter

    Hvis jeg var i dit sted, ville jeg opdele mit behov i 2, nemlig 1) visakonto og 2) opsparing og kigge på løsning for hver del for sig.
    1) daglig økonomi med visakonto kunne med fordel være finansnetbanken.dk, som er gratis for alle overførsler samt brug af visakort. Banken har ingen filialer – kun netbank og telefon. kontakt banken for nærmere info om vilkår for oprettelse af konto med kredit m.m.
    2) økonomi – her ville jeg kigge på fih-erhvervsbank, hvis du har mulighed for at binde midlerne. Der er flere muligheder for binding med forskellige rentesatser. Der kan hæves på bundne konti mod dekort.

    #194364
    Mr RForfatter

    Synes du at du har beskrevet et realistisk scenarie HalliHallo ?

    #194406
    testForfatter

    Nu må du ikke forlange for meget mr r

    #194418
    HalliHalloForfatter

    Test: Flabetheder er til for at bliver overhørt, jeg gider snart ikke høre mere fra dig, du er kun ude på at provokere herinde med dine ofte bittesmå tåbelige dumsmarte bemærkninger og direkte forkerte råd. Dette er ikke svært at bevise.

    Til MR R: Selvfølgelig vil du ikke besvare mit spørgsmål, da det selvfølgelig er helt relevant og aktuelt.

    En virksomhedsejer som hidtil kun har brugt banken til at indsætte dagens omsætning i kan på denne måde slippe for at betale løbende gebyrer ved f.eks at gøre som beskrevet, og så tjener banken ikke en døjt på denne kunne i hvert fald meget, meget lidt.

    Jeg satte det selvfølgelig sagen på spidsen ved at skrive det med at hæve 200 kr. dagligt i en fremmed automat, men muligheden er da til stede.

    #194446
    testForfatter

    Nu vel ja halihalo, meget muligt men i det mindste opdigter jeg ikke indlæg. 🙂

    #194510
    HalliHalloForfatter

    Test, man skal aldrig kaste med sten, når man selv bor i et glashus!

    #194512
    Mr RForfatter

    HalliHallo i mine øjne er det meget vigtigt om det er et realistisk billede du tegner.
    Man bliver da nød til at lave et kundeprogram der rammer bredt ellers skulle man jo lave 10 mil forskellige programmer og det er der da ingen bank der kan administrere.

    Der vil altid være huller hvor reglerne kunne være mere fair.

    De andre banker de differentiere også mellem kunder, de gør det bare på en anden måde og helt ærligt den eneste grund til der er så meget ballade omkring dette her er fordi det er Danske Bank.

    #194544
    AnonymForfatter

    Så er banken fundet. AL-Bank tilbyder Konto, Netbank, VisaDankort gratis.
    Jeg har skrevet til dem og bedt dem om at flytte mig engagement fra Danske Bank

    #194554
    testForfatter

    hvis man ser på oversigten her er Al-bank dyre ind danske bank? men ok hvem er en model familie ?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 44 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.