danske banks kommende abonnement for privatkunder

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 100 i alt)
  • Indlæg
  • #194292
    AnonymForfatter

    Hold da op, hvor i snakker om alt muligt andet end det der oprindeligt blev spurgt om. Nemlig om … citat:

    “Er der nogen der kan anbefale en gratis bank mht til dette inklusive visa&dankort & mastercard?"

    Så svar dog på mandens spørgsmål og lad være med at ævle om alt muligt irrelevant.

    Jeg kan måske anbefale Lån og Spar Bank, eller hvis det er ren internet bank måske Basisbank.

    #194294
    AnonymForfatter

    Ydeligere blev bankpakken designet med financiel rådgivning fra Rothshild Group Det kostede staten 100M.

    Og jo, Rothshild er medejer af Danske Bank. Såspørgsmålet er måske i virkeligheden bank vores politikkere er ansat i?

    #194298
    testForfatter

    Man kan via netbank se hvilken indplacering man kommer til at få, spm gp skriver er fordelen sådan set ok hvis man kan få dem. Og jeg slap med skrækken men jeg kan godt forstå og synes også selv dB strammer skruen lidt rigeligt. 150 kr for visa dankort tager rigtigt mange i dag og det blive nu væsentlig dyrer bare ikke for mig.

    #194300
    Jørgen (20)Forfatter

    Måske er det en god ide at undersøge hvad dine vilkår vil være i Danske Bank alt incl. først. Mange skal jo slet ikke betale. For mig bliver det billigere.
    Ellers må du ind på den enkelte banks hjemmeside og undersøge deres vilkår. f.eks. under priser og vilkår. Jørgen

    #194302
    Jørgen (20)Forfatter

    Jeg er da glad for, at jeg nu kan få bedre vilkår i Danske Bank

    #194304
    Jørgen (20)Forfatter

    Hvis ikke bankpakkerne havde været der skulle staten have fundet andre indtægtskilder, f.eks. øget skatteopkrævning, på ca. 9 milliarder!.
    Staten har faktisk taget sigt godt betalt, og har dermed indirekte opkrævet beløbene hos hele befolkningen, da bankerne i høj grad har lagt disse udgifter på rentemarginalerne.
    Føj for en politik at føre. og så beskylde bankerne for at skabe det. Folketinget har jo selv vedtaget denne opkrævning!

    #194308
    Jørgen (20)Forfatter

    Kære Anonym
    Prøv at undersøge, hvilken række af gebyrer Lån & Sparbank tager: https://www.lsb.dk/lsb/content/produkter/priser/gebyrer/Article

    man bliver hel svedt af at se på det!

    #194312
    testForfatter

    altså som jeg har skrevet tidligere var det grunde til at jeg skifte fra lån og spar, en krone her og en krone der 150 kroner for visa kort. Problemet er nok at danske bank efte min mening liger sig lige et klik for dyrt for dem der har op til 750 kkr i foretning. var geburet ca 200 kroner pr person per år var det mere rimeligt.

    et par eksempler

    2 kr for overførsel til andre bank danske bank 0 kr
    2 kr betaling af girokort danske bank o kr
    2,5 kr for at hæve i l&S automater efter 18 danske bank 0 kr
    30 kr for valuta
    150 kr for visa dankort
    150 kr erstatnings kort danske bank 0 kr

    #194316
    JydenForfatter

    Og hvis jeg forstår et indslag i 16-radioavisen rigtigt, skal Danske Bank fremover også have 40 kr. pr. hævning ved kassen (der er selvfølgelig ikke mange tilbage af dem) oven i prisen for deres “abonnement".
    Ikke at jeg selv hæver ved kassen i banken, men en række ækdre mennesker vil blive hårdt ramt, og det selvom de har været kunde i banken i måske 80 år. Her i Middelfart må kunderne en tur til Fredericia for at hæve.

    #194318
    AnonymForfatter
    #194320
    Mr RForfatter

    Carsten

    Ja, men kun hvis du har en ordentlig økonomi og er villige til på sigt at samle dine realkreditlån i banken.

    Det er jo ikke meget anderledes end Danske Banks tilbud.

    Her er det bare mere tydeligt hvilke krav der stilles.

    #194322
    Mr RForfatter
    #194330
    HalliHalloForfatter

    Og hvis du er medlem af DJØF eller er ingeniør kan du få 5% i rente af de første 50.000 kr i LS.

    Ialt 2500 kr. årligt og ingen kontogebyrer.

    Der er jo i øvrigt uanede af muligheder for at finde en hæderlig bank uden mange gebyrer.

    #194354
    AnonymForfatter

    Kære Jørgen 20
    Kender godt deres gebyrer.
    Lån og Spar er jo en lønmodtager bank, og hvis man har “lidt" stående, så er de hurtigt tjent ind.
    Jeg har altid noget stående til bil rep. og andet, og med en rente 6,5% (grundet fagforening) er gebyrer ikke noget jeg gider at kigge på.
    Andre som ikke har en fagforening der er medejer af banken, kan få 5% fx. gennem forbrugsforeningen.

    I øvrigt sendte jeg min mor (pædagog på efterløn – ikke noget man bliver rig på, og kun med lån i kreditforening som eneste andet produkt i banken) ned i for at opsige sin konto, og flytte den til Lån & spar. Hun kom tilbage med en rente på sin lønkonto i Nordea på 5% – og rådgiverne lovede at de ville følge den rente som hun ville få i Lån & Spar. Hun har også almindelige vilkår i Nordea. I øvrigt har jeg ikke hørt at Nordea vil lave samme nummer som Danske Bank, så man kan jo håbe at de vil påtage sig bankernes historiske ansvar. Ellers må vi vel have en ny statsejet bank ( som Giro Bank), eller lade de fattige sove med pengene i hovedpuden.

    #194356
    testForfatter

    L og spar giver ikke gratis visa dankort.

    Jeg vil nu generelt opfordre til at man lige slår koldt vand i blodet ændringerne gælde først fra september. Har kikket lidt rundt idag der er så vidt jeg kan se kun finasbanken der giver gratis visa dankort mod en løn konto

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 100 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.