Depotgebyr på aktier

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • BrianJoenchForfatter
    Indlæg
  • #93497
    BrianJoenchForfatter

    Jeg er kunde i JyskeBank og har lige modtaget årsopgørelse samt gebyrnota på mine Depoter det er både, virksomheden, privat og på min pension. I år syntes jeg at blive flået for depotgebyr.

    Jyske Bank svarer på mit spørgsmål om hvorfor de er så høje, følgende:

    At omkostningerne har den størrelse skyldes alene at depoteffekterne er udenlandske og dermed meget dyrere at administrere. F.eks. dine amerikanske aktier skal håndteres internt helt anderledes i bankens depotsystemer end traditionelt noterede danske aktier. Depotomkostningerne udgør derfor 3,75 promille af kursvædien op til 500 tkr. og 2,5 promille af kursværdien derover.
    For udenlandsk noterede aktier er kravene til administrationen ens for alle danske banker.

    Hvad er de generelle regler på depotgebyr?

    Er det rigtigt at alle banker tager 3,75 promille eller kan man find nogle som er billiger?

    Mvh

    Brian

    #194058
    AnonymForfatter

    Så vidt jeg ved betaler man ingen depotgebyrer hos Nordnet, heller ikke for udenlandske aktier. Er man tilmeldt Nordeas gebyrfri hverdag, betaler man heller ikke depotgebyrer, tror jeg.

    #194062
    AnonymForfatter

    Tilgengæld mener jeg at du betaler en større kursskæring ved nordnet end ved dev. banker. Så Nordnet skal nok få deres penge i den sidste ende.

    #194068
    AnonymForfatter

    Kursskæring? Vel ikke ved aktiehandler direkte på børsen?

    #194220
    AnonymForfatter

    Ja, Brian Joench, man er i dag nødt til at sondere markedet for de bedste priser.
    Jyske Bank er en af de værste gebyrrøvere på investeringer.Se at komme væk derfra.
    Nordnet tager ikke depotgebyr hverken på danske eller udenlandske. Du køber direkte på den udenlandske børs, og du har mulighed for at få realtidskurs ved klik på køb eller salg. Kurtage min.13$. Valutaspread på 0,15%, det er jo til at have med at gøre.

    #195294
    AnonymForfatter

    Hvordan er nordnet sammenlignet med danske bank på gebyrområdet?

    #195298
    Mr RForfatter
    #195306
    HalliHalloForfatter

    MR R

    Hvorfor dælen skal vi nu have et link til Danske Banks store omfattende prisliste?

    Når du ved at der er stor forskel, så beskriv dog lige de væsentligste, bare i store træk.

    Kunne du ikke gøre det?

    #195550
    AnonymForfatter

    ja , det er alt for dyrt. depotgebyr skal som hovedreget være på 0 kr.

    Gebyrer generelt skal for folk som ofte handler med værdipapirer være på 0 kr og selvfølgelig skal der også udstedes eks. visa/dankort uden årlige gebyrer osv.

    gratis realtidskurser er en selvfølge.

    mvh. pluto99

    #195554
    HalliHalloForfatter

    Hørt pluto, rigtig godt indlæg.

    Alle bankgebyrer burde afskaffes og alle skal naturligvis har ret til et gratis Visa/Dankort.

    #195610
    AnonymForfatter

    Hvor er det så lige nordnet tjener deres penge – kunne man fristes til at spørge 🙂 ?

    #195634
    HalliHalloForfatter

    Johannes Hyldahl:

    Jeg tror de primært tjener deres penge på værdipapirhandel, og da de har mange private kunder, så er det jo mængden der gør at det bliver rentabelt på trods af rimelige priser.

    Jeg er dog ikke selv kunde i denne bank, da jeg mest bruger Finansbanken, men er der nogen der ved hvor mange kunder Nordnet har i Danmark?

    #195706
    PrasmusForfatter

    Nordnet har i hvert fald så mange små kunder, at det ikke går ubemærket hen når der opstår en vis panik ved kursfald i “folkeaktier" som f.eks. Vestas og Pandora pga. masse salg på underlige tidspunkter fra Nordnet.

    Dette er ikke ment som noget negativt mod Nordnet, faktisk virker deres site ret professionel og de har formentlig nogle af danmarks billigste priser for handler, specielt når alle udgifter medtages.

    De tjener deres penge ved den kurtage der opkræves ved handler, samt abonnementer fra deres større kunder.

    #231306
    gebyrjagtenForfatter

    Ja der er flere meget billigere, som Degiro eller Nordnet eller Saxo Bank der intet tager for årligt depot.

    #231356
    Bamseline (2)Forfatter

    Jeg anbefaler Avanza.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.