Forsvundet overtræk

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93470
    AnonymForfatter

    Jeg skulle låne 60.000,- og startede med et bevilget overtræk. d. 1/12/12 skrev jeg under på lånedokumenterne og indsendte dem.

    Sidenhen er der sket det at det bevilgede overtræk på 60.000,- er blevet overført til en konto jeg ikke kender til og forsvundet fra min konto.

    Er jeg blevet 60.000,- rigere eller…?
    Man håber jo altid på at der er en så stor en fejl at pengene bliver glemt 🙂
    Tør ikke ringe til banken.

    #193682
    testForfatter

    Man skal jo høre meget før øjne falder ud.

    Tror du ikke bare lånet er oprette og der derfor er sat 60 kkr ind på din konto? Banke ar næppe bare foræret dig 60krkr

    #193684
    Mr RForfatter

    Ring til din Bank ?

    #193708
    MichaelForfatter

    Jeg har ingen anelse om hvad der er sket her, men én ting er 100% sikkert: Hvis banken har lavet en fejl og du bare “glemmer" det så risikerer du en politianmeldelse for bedrageri fordi du jo tydeligvis har været i ond tro. Det samme sker hvis man fejlagtigt får overført et stort beløb på sin konto og man så fyrer det hele af på sprut og damer.

    Så derfor: Kontakt din bank og få styr på sagerne for din egen skyld. Banken opdager alligevel på et tidspunkt at der er sket en fejl hvis dette er tilfældet og så bliver du stillet til ansvar.

    #193710
    HalliHalloForfatter

    Richard88 skrev: “Er jeg blevet 60.000,- rigere eller…?"

    Ja, hvis ikke det fremgår af din årsopgørelse fra banken, så er du vel indtil videre blevet rigere.

    Jeg fik selv for en del år tilbage indbetalt et beløb på ca. 5.000 kr. på mit mastercard og indtil d.d. har banken ikke taget pengene igen, jeg ved ikke hvad der er gået galt.

    Selmom jeg har været i ond tro, tror I så jeg havner i spjældent, hvis dette måtte blive opdaget, især når man tager beløbet i betragting eller kan jeg bare sige at jeg ikke har kunnet gennemskue sagens sammenhæng?

    Kun seriøs rådgivning udbedes, mange tak.

    #193716
    MichaelForfatter

    Nej, du havner ikke i spjældet hvis du ellers er ustraffet tidligere. En betinget dom er en mulighed, men realistisk set vil der nok ikke ske andet end at du vil blive afkrævet de 5000 kr + renter.

    #193746
    HalliHalloForfatter

    Det var dejligt at høre, så er jeg mere rolig. Og det bemærkes, at jeg aldrig har været i konflikt med loven, og heller aldrig snydt i skat eller sådan noget.

    Men at jeg evt. vil komme til at skulle betale renter af fejlen tror dog næppe på og en betinget dom heller ikke, da der tale om en indlysende fejl fra bankens eller afsenderen af beløbets side.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.