bank skifte ?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Pernille (17)Forfatter
    Indlæg
  • #93461
    Pernille (17)Forfatter

    hejsa med jer

    jeg overvejer måske at skifte bank her i de nye år men hvad skal jeg være opmærksom på ved dette ?

    jeg har et mastercard debit og et alm hævekort, disse kort vil jeg gerne beholde, så banken skal køre med disse kort tyber og hviken gør så dette mon ?

    jeg har en alm lønkonto/nemkonto, opsparingskonto, budgetkonto og en husholdningskonto, en kapitalpension og aktier.

    er på førtidspension og har et lille job ved siden af.

    er pt kunde i sparnord.

    på forhånd tak

    #193484
    OBSForfatter

    Mastercard debit og hævekort tror jeg langt de fleste banker tilbyder, så det burde ikke være noget problem at få.

    Men ellers er der vel egentlig ikke som sådan noget du skal være opmærksom på. Det kommer nok mere an på hvad formålet med at skifte bank er. Er det for at få nogle bedre vilkår på dit engagement (højere renter på indlån, lavere gebyrer), er det for at få en filial der ligger tættere på hvor du bor, eller noget helt tredje?

    #193486
    Delta meansForfatter

    p

    #193502
    HalliHalloForfatter

    Jeg syntes du skal blive i SparNord, ligesom Delta means vist også mener, men er ikke helt sikker på hvad dette “p" betyder.

    Ellers kan jeg også anbefale Jyske Bank eller nogle sparekasser nord for Limfjorden. Der er nogen herinde, der altid henviser til disse sparekasser, men jeg kender dem ikke, men må jo være ret gode,når de anbefales hele tide. Vil jeg da umiddelbart tro.

    #193526
    AnonymForfatter

    I forhold til et bankskift mener jeg det er vigtigt at gøre sig bevidst om to ting:

    1) Der findes ikke en bank, der er bedst til alle kunder. Kunder har forskelligt behov og bankerne har forskellige løsninger og tilbud.

    2) Der findes heller ikke en bank, der er bedst til dig hele livet. Dit behov ændrer sig over tiden og bankens pris- og servicestruktur kan ædre sig. Når man ikke kan opnå et tilfredsstillende resultat hos sin nuværende bank, er det på tide at skifte.

    Et godt råd er derfor – gennemgå dit behov mod bankens ydelser minimum hvert 4. år, og skift om nødvendigt bank.

    Jeg vil personligt (og det er selvfølgelig en subjektiv vurdering) anbefale Arbejdernes Landsbank til den kunde der har brug for en god rente på opsparing uden at skulle binde pengene i årevis. Bl.a. er aktionærlønkontoen (som alle lønmodtagere der er medlemmer af et LO forbund kan få for 1.000 kr.) ret attraktiv. Arbejdernes Landsbank har også ganske fornuftige priser på almindelige boliglån uden alt for høj belåningsgrad og lønkontokassekreditter.

    Til den kunde, der ønsker at undgå realkreditlån og i stedet vil have et boligprioritetslån (1. prioritet) vil jeg anbefale Handelsbanken, som p.t. ser ud til at være billigst.

    For førstegangskøberen, der har brug for at finansiere 100% af boligkøbet, er Nordea Prioritet Boligkøb et interessant alternativ.

    Til lægen (og nu også ingeniørerne og djøf-medlemmer) har Lægernes Pensionsbank for visse behov nogle interessante løsninger. Til læger, tandlæger eller øjenlæger har Ringkjøbing Landbobank også et godt ry for at have gode tilbud på finansiering af praksis.

    Til djøf’ere og ingeniører er Lån og Spar Bank ganske interessant med et indlånstilbud på 5%, men vær på vagt. Man skal dog som kunde afveje fordele og ulemper nøje, idet bankens krav er at alt samles.

    #193528
    Pernille (17)Forfatter

    det er nu ikke får at låne penge osv men pga den behandling jeg har fået.

    jeg har godt nok filial i en anden kommune end jeg bor i og måske jeg bare skal prøve igen at høre filialen hvor jeg bor om de vil have mig, det ville de nemlig ikke et par år tilbage da jeg havde et banklån men det har jeg så ikke mere ingen gæld dejligt 🙂

    jeg skal såmen bare have de kontoer som jeg har i forvejen og netbank som jeg har nu også et mastercard debit og et alm hævekort.

    men hvordan fungerer det med bankskifte/filial når man har aktier ?

    #193530
    AnonymForfatter

    Du skriver under i din nye bank.

    Banken beder VP Securities ændre en kode i systemet.

    Efter et par uger ser du depotet på skærmbilledet i din nye bank.

    Det kan ikke være nemmere.

    De fleste banker betaler ovenikøbet gebyret for flyning af VP Depot.

    #193532
    Pernille (17)Forfatter

    nå oki troede bare de måske skulle sælges eller noget inden.

    har også en kapitalpension men det bliver vel også bare overflyttet så ?

    #193550
    HalliHalloForfatter

    Kære Pernille,

    jeg tror du skal ringe rundt til nogle forskellige banker, da det fremgår af dit spørgsmål, at du gerne vil have såvel et almindeligt internt hævekort, som et mastercard/debit. Dette er ikke mere så nemt at få, da mange banker har afskaffet deres hævekort og er overgået til kun at have mastercard/debit.

    Jeg ved selvfølgelig ikke hvorfor du ønsker denne specielle kombination, men der må jo være en grund eller kunne 2 mastercard/debit ikke være en mulighed? For så er mulighederne jo næsten uanede.

    Generalen skriver igen fejlagtigt at ingeniører og Djøf-er kan få særfordele i Lån- og Sparbanken. Hvormange gange skal jeg skrive det: Alle der er medlem af forbrugsforeningen af 1889 kan få nøjagtig de samme vilkår, og rigtig mange lønmodtagere og pensionister kan blive optaget i denne forening, da det ikke længere kun er statsansatte, der har den mulighed.

    Jeg syntes bare at jeg på ny ville rette generalens forkerte rådgivning, men det er nok desværre ikke sidste gang jeg må gøre det.

    #193556
    AnonymForfatter

    Halli Hallo, du har efterhånden spredt så mange løgne, at du ikke længere kan holde styr på dine historier. Behøver jeg og minde om Amagerbanken T-ret tråden?

    Er det forkert, at Lån og Spar yder særlige fordele til Ingeniører som ikke alle kunder kan gå ind fra gaden og ubetinget få? Svaret er nej – Lån og Spar har et særlige tilbud til ingeniører!

    Er det forkert, at Lån og Spar yder særlige fordele til medlemmer af DJØF, som ikke alle kunder kan gå ind fra gaden og ubetinget få? Svaret er nej – Lån og Spar har et særligt til Djøffere!

    Så tilføjer du at der er yderligere organisationer (som man mod betaling kan melde sig ind i og få – om ikke helt de samme lukrative fordele, så dog bedre fordele end standardkunden). Fint nok med den information, men det gør ikke hvad jeg har sagt forkert.

    Jeg har understreget nogle af de organisationer jeg har kendskab til yder særlige fordele, og jeg har gjort en dyd ud af at understrege, at forskellige ikke alle banker passer lige godt til alle kundegrupper.

    Og skal vi så lige minde om at du, at din troværidghed kan ligge på nulpunktet, at du er en notoriske løgner i dette forum!

    Du har:

    1. Opdigtet historier om at du er storinvestor, daytrayder.

    2. Den næste dag er du overførselsindkomstmodtager.

    3. Den tredje dag spørger du, fuldkommen naivt, ind til hvordan man køber kernekapitalbeviser som i sagens natur er rettede mod institutionelle investorer for et latterligt opsparet beløb på 14.000 kr.

    4. Derudover har du påstået gennem længere tid, og forlokket andre til at tro, at Amagerbanken var en kernesund bank. Du påstod, at du havde investeret massivt i Amagerbanken og du påstod yderligere, at du havde styrtende på det. Senere igen – i den uge hvor Amagerbanken krakkede, meldte du pludselig ud, at du nu havde mistet alt og måtte gå i fogedretten. Senere igen påstår du så, at alle historierne bare var opdigtede i et mysisk forsøg på at forsvare Amagerbanken eller what ever og at det hele kun var for sjov!

    Sig mig, synes du selv du efterhånden kan udtale dig med nogen form for troværdighed?

    #193558
    HalliHalloForfatter

    Er du så muligt at få oplyst hvilke fordele ingeniøren har i forhold til SoSu-assistenten?

    Det er da muligt at der er forskel, men så syntes jeg du burde oplyse disse forskelle hr. general.

    At du selv havde behov for at indrykke et langt indlæg om hvorvidt du burde skifte fra Danske Bank til Al-banken, det finder du sikkert helt naturligt, men jeg må ikke spørge om noget uden at du mener jeg er fuld af løgn. Det hænger jo bare ikke rigtig sammen.

    For meget kort tid var der en der hævdede at han var bankrådgiver i i Nordea, men han spurgte ofte om meget simple spørgsmål. Hvis en bankrådgiver har behov for at spørge om simple ting herinde, så er der ligesom noget galt. Men den mand var selvfølgelig fuld af løgn

    #193562
    Pernille (17)Forfatter

    hejsa tak for jeres svar herinde.

    ang kort er det bare til de forskellige konto jeg har der er tilknyttet kort til.

    #193626
    HalliHalloForfatter

    General Prier:

    Jeg venter stadig på svar fra dig, men vidste egentlig godt at du ikke ville svare, da du på ny har taget fejl i din besvarelse, og indtil d.d. har jeg aldrig oplevet at du har indrømmet en eneste af dine efterhånden mange begåede fejl.

    Nu har imidlertid selv undersøgt det til dig stillede spørgsmål: Djøfansatte, ingeniører og personer, der er medlem af forbrugsforeningen har nøjagtig de samme fordele uagtet at du skrev at der var bedre fordele for Djøf’eren og ingeniøren. Nu er jeg selv medlem af denne forening, og det er da rigtigtnok at det koster et mindre årligt gebyr at være medlem, men det beløb er givet ganske godt ud, da jeg trods gebyret får mellem 5-800 kr. retur i bonus om året. Selv mange Djøf’er og ingeniører er da også medlem af forbrugsforeningen.

    Med andre ord burde du – efter min opfattelse – have oplyst spørgeren (Pernille) om, at hun sikkert også kan opnå de samme fordele i Lån & Sparbank som enkelte akademikere og ingeniører kan i kraft af deres medlemsskab af et fagforbund, forudsat at hendes faggruppe kan blive optaget i forbrugsforeningen, hvilket er tilfældet for rigtig mange grupper. Førhen optog man kun statsansatte i foreningen, men i dag kan mange privatansatte altså også blive medlem. Da Pernille d.d. er pensionist, så står hun sikkert som hvilende medlem i et eller andet forbund, hvorved hun
    kan optages i forbrugsforeningen og derved “tjene" op til 2500 kr. i renter ved at skifte til Lån & Sparbank, ligesom det fremgår at hun stadig er på arbejdsmarkedet på nedsat tid.

    Så jeg ved ikke hvem der er mest fuld af løgn af os 2, men alene dit valgte navn tyder på at der er en brist et eller andet sted og at du antageligt lider af storhedsvanvid etc. Jeg skal ikke gøre mig klog på det, men jeg kan bare fornemme, at du bliver rasende hver gang nogen irettesætter dig, siger dig imod eller blot har anden mening end dig.

    #193628
    AnonymForfatter

    Hvem er er mest fuld af løgn, Halli Hallo ?

    Efter du i mere end et år har skrevet den ene løgnehistorie efter den anden om dine investeringer i Amagerbanken, så er din troværdighed lig nul.

    Jeg henviser igen til tråden Amagerbanken T-ret, hvori du efter at have anpriset Amagerbankens i mere end et år erklærer, at du måtte gå den tunge gang til fogedretten. Senere, hæver du, at det hele bare var for sjov!

    #193636
    HalliHalloForfatter

    Igen den samme evindelige nedrakning, og i din selvforherligelse over at du har fundet principielle ting frem fra en lærebog eller afskrift fra aviserne glemmer du her, som så mange andre gange før, at “rådgive" eller oplyse sandheden, så spørgerne kan bruge svarene som en hjælp i deres videre beslutningsgrundlag.

    Med andre ord: Så oplyste du – mod bedre vidende – at Djøf’eren og ingeniøren har bedre vilkår i LBS end Forbrugsforeningens medlemmer, hvilket nu er manet i jorden som fejlagtigt. Så indrøm dog dine fejl, det burde da være en ærlig sag, men du forsøger altid at projicere egne fejl over på andre mennesker, hvilket enhver bruger herinde sikkert godt kan gennemskue. Selvom det er meget almindelig forsvarsmekanisme, så er den bestemt ikke klædelig, og især ikke for dig, der tilsyneladende lægger megen stor vægt på at fremstå seriøs.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.